  • 1. Data: 2023-02-26 23:56:27
    Temat: Co to za wynalazki ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Natknąłem się już na zamienniki ogniw AA/AAA (1,5V)
    gdzie siedzi akumulator Li-On i przetwornica step-down do 1,5V
    ale sa one ładowane w normalnej ladowarce Li-On
    albo mają gniazdo typu USB do ładowania.

    Aż tu natknąłem się na taki "wynalazek"
    https://sklep.avt.pl/akumulator-r6-aa-li-ion-1-5v-20
    00mah-z-zabezpieczeniem.html
    który wymaga wg.opisu ładowarki o napięciu 1,5V ...

    No i tego jakoś nie kumam - ktoś wytłumaczy ?

    https://sklep.avt.pl/ladowarka-do-akumulatorow-r03-a
    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2023-02-27 00:11:07
    Temat: Re: Co to za wynalazki ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 26 lutego 2023 o 23:56:28 UTC+1 Waldek napisał(a):
> [...]
    >
    > No i tego jakoś nie kumam - ktoś wytłumaczy ?
    >
    > https://sklep.avt.pl/ladowarka-do-akumulatorow-r03-a
    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    Ktoś kto ma ładowarkę do akumulatorków kadmowo niklowych lub nowszych wodorowych ma
    ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?

  • 3. Data: 2023-02-27 03:34:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 27 February 2023 at 00:11:11 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    > Ktoś kto ma ładowarkę do akumulatorków kadmowo niklowych lub nowszych wodorowych ma
    ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?
    A AVT jeszcze istnieje ?
    Bo o ile pamiętam to w Krakowie likwidowali się
    i z innych miast poznikali

    A ceny ladowarek mają z kosmosu.

    Niech żyje Chińczyk

  • 4. Data: 2023-02-27 14:01:15
    Od: Waldek <m...@n...to>

> [...]
    >>

    > Ktoś kto ma ładowarkę do akumulatorków kadmowo niklowych lub nowszych wodorowych ma
    ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?

    Ano nie rozumiem skąd te 1,5V sie bierze ... NiCd jak i NiMH mają 1,2V
    a odciecie ładowania jest jak pamietam przy około 1,4V dla NiMH przy
    kontroli dtV

  • 5. Data: 2023-02-27 14:07:15
    Od: Waldek <m...@n...to>

    W dniu 2023-02-27 o 03:34, a a pisze:

    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    ma ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?

    > A ceny ladowarek mają z kosmosu.

    Olać ceny, Chodzi mi o to ze są ogniwa litowe 3,7V, 3V
    (lub male oszustwo 3,7V + dioda)
    ale 1,5V nie spotkałem do tej pory, wiec jakas nowa chemia czy poprostu
    bełkot marketingowy ?

  • 6. Data: 2023-02-27 14:07:59
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Waldek napisał(a):
    > który wymaga wg.opisu ładowarki o napięciu 1,5V ...

    Nareszcie ktoś upchał kilka funkcji do jednego układu.
    Tego można było się spodziewać.

    https://i.pinimg.com/1200x/81/35/59/813559452592e969
    b096442b915a7f47.jpg

  • 7. Data: 2023-02-27 14:37:10
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 26/02/2023 22:56, Waldek wrote:

> [...]
    >
    > No i tego jakoś nie kumam - ktoś wytłumaczy ?
    >
    > https://sklep.avt.pl/ladowarka-do-akumulatorow-r03-a
    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    To jest błąd. Żadna standardowa ładowarka nie naładuje tych baterii.

    Na innych stronach jest napisane:

    "Please note: you need a special charger for these batteries: XTAR BC4
    or ET4S"

    https://eu.nkon.nl/xtar-r6-aa-2000mah-protected-1-5v
    .html

  • 8. Data: 2023-02-27 15:39:10
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):
    > Nareszcie ktoś upchał kilka funkcji do jednego układu.
    > Tego można było się spodziewać.
    >
    > https://i.pinimg.com/1200x/81/35/59/813559452592e969
    b096442b915a7f47.jpg

    Jeśli dobrze rozumiem, duży prąd z ogniwa idzie przez przetwornicę, a mały
    przez LDO. str.3
    https://www.docin.com/p-2184870330.html

  • 9. Data: 2023-02-27 17:00:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldek,

> [...]
    > (lub male oszustwo 3,7V + dioda)
    > ale 1,5V nie spotkałem do tej pory, wiec jakas nowa chemia czy poprostu

    O przetwornicach nie słyszałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2023-02-27 17:21:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello alojzy,

    > Nareszcie ktoś upchał kilka funkcji do jednego układu.
    > Tego można było się spodziewać.
    > https://i.pinimg.com/1200x/81/35/59/813559452592e969
    b096442b915a7f47.jpg

    Tego należało się spodziewać - synchroniczny buck może pracować równie
    dobrze jako synchroniczny boost w drugim kierunku. Tylko trzeba to
    upchnąć w jednej strukturze.

    --
    Best regards,
    RoMan