  • 1. Data: 2010-02-07 17:23:33
    Temat: Laguna 1,9 -2001
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Znow bylem pogladac autko (wstepne ogledziny)

    i znow mi sie trafila Laguna - jakos mam szczescie do tej marki chyba

    generalnie to tak
    rok 2001
    przebieg 230 tys
    ksenon
    karta do zapalania
    odlaczone czujniki cisnienia (nie dopytalem dlaczego)
    krajowy kupiony w Polsce
    Diesel 1,9 dCI

    przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

    to byly tylko wstepne ogledziny bez specjalnego wnikania, oczywiscie gdybym
    chcial blizej sie zapoznac to bedzie wizyta w stacji

    ale co poza tym mozecie doradzic

    dzieki

  • 2. Data: 2010-02-07 18:30:34
    Temat: Re: Laguna 1,9 -2001
    Od: "!!!" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale co poza tym mozecie doradzic
    >
    > dzieki

    Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się
    psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2010-02-07 18:31:56
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

    jeździł dziennie do nieodległej roboty (15 km),
    raz w roku na wakacje - 4000 km,
    czasem 250 do rodziny itp.
    - to dużo?
    P.

  • 4. Data: 2010-02-07 18:41:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > ksenon
    > karta do zapalania
    > odlaczone czujniki cisnienia (nie dopytalem dlaczego)

    Ale być może dlatego prawdziwy. Na diesla to nie jest źle, powinen jeszcze
    bez remontów machnąć sto-dwieście tysięcy.
    Sprawdź dokładnie elektrykę, laguny miałe różne problemy z elektroniką, poza
    tym to b. fajne auto. Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam dowiesz
    się wszystkiego.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2010-02-07 18:48:43
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    !!! pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ten rocznik to chyba najbardziej awaryjna wersja. Elektronika ciągle się
    > psuje, dlatego pewnie odłączone czujniki.

    Czujniki odłączone, bo zalana każdym z nich bateria padła. Renault
    szacowało żywotność tej pastylki na 10 lat. I lekko się machnęli, bo
    niektórym padła po 5-ciu. Teoretycznie niewymienna, praktycznie - na
    forum Laguniarzy (www.renaultlaguna.pl/forum) leży dokładny manual tej
    operacji.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2010-02-07 18:50:26
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Yogi(n) pisze:
    > Powinieneś poszukać forum użytkowników, tam
    > dowiesz się wszystkiego.

    Szukać nie musi, już podałem. :P

  • 7. Data: 2010-02-07 21:07:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > rok 2001
    > przebieg 230 tys
    > przebieg wydaje sie duzy -wg mnie

    Mam prawie 200 z 2002 roku. To chyba przebieg całkiem normalny dla tego
    samochodu.

    > ale co poza tym mozecie doradzic

    Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
    wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
    martwa. Olej je, są średnio przydatne.

    Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
    przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.

    PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
    belki. Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
    No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
    luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
    (opinia serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
    znacznie bardziej ciekawie ;)

  • 8. Data: 2010-02-07 21:14:31
    Od: "emes" <e...@e...pl>

> [...]
    > choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2 (opinia
    > serwisantów renault). Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada znacznie

    belka to nie problem 100 zl i godzina roboty na kanale. Jest manual na
    forum laguniarzy.
    2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;)

  • 9. Data: 2010-02-07 21:55:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    emes wrote:
    > belka to nie problem 100 zl i godzina roboty na kanale.

    O ile wiesz jak to zrobić. Przecietny mechanik mając to w ręku po raz
    pierwszy ma raczej czas > 4h. W dodaku jak zamontujesz marnej jakości
    ,to za 3 miesiące będziesz robił znowu. Ogólnie Renault dał dupy z tym
    elementem.

    > 2001 to najmniej awaryjny rocznik ! podobno ;)

    ph1. Nie, to nie jest najmniej awaryjny rocznik raczej. Pocieszeniem
    jest że 1.9dci nie jest aż tak awaryjny jak 2.2dci (znowu nieoficjalna
    opinia mechaników z renault).

  • 10. Data: 2010-02-08 08:54:37
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    >
    > Podpiąc Clipa. Czasem widać potencjalne problemy z elektroniką. Czujniki
    > wypięte bo albo się uszkodziły (przy wymianie opon), albo bateria
    Zgadza się, tak samo często można spotkać nie działającą funkcje
    hands-free. Można żyć bez tego, mniej problemów na głowie.
    Chociaż samo sprawdzanie i sygnalizowanie problemów z ciśnieniem się
    czasem przydaje.

    > Jak nie boisz się tego samochodu (bo strasza nim wszędzie) to całkiem
    > przyjemny i wygodny, za tą cenę ciężko coś znaleźć wygodniejszego.
    Również się zgadza. Dzięki temu że straszą nim wszędzie jest taki tani:)

    > PS. Zainteresuj się stanem zawieszenia, szczególnie zawieszeniem tylnej
    > belki.
    Nie ma co się przejmować zawieszeniem. Wcześniej czy później, jak w
    każdym aucie coś poleci. A w Lagunie części do zawieszenia nie są drogie
    i robota prosta. Jak wspominali inni, na forum klubowym są manuale.

    > Dodatkowo oblukaj czy pompa wspomagania przypadkiem nie cieknie.
    Nie słyszałem żeby była to jakaś typowa usterka...

    > No i standardowo - poproś mechanika o zdjęcie rury od turbo i ocene
    > luzów - choćby palcem. Turbo jakoś pada często w silnikach 1.9 i 2.2
    > (opinia serwisantów renault).
    Tak - turbina, jak i wtryskiwacze - tu można popłynąć z kosztami
    naprawy, warto dokładnie sprawdzić!
    Kosztowną naprawą również jest wymiana/regeneracja koła dwumasowego,
    przy tym przebiegu o ile nie było robione, to pewnie będzie niebawem.
    Koło to daje o sobie znać przed ostatecznym padnięciem, więc można to
    sprawdzić.

    > Na pocieszenie powiem że w 2.2 pada
    > znacznie bardziej ciekawie ;)
    Padają(turbiny) dokładnie tak samo. Albo po cichu, albo z wielkim
    hukiem, ciągnąc za sobą resztę silnika. Na forum nie zauważyłem jakoś
    specjalnie żeby w 2,2 zdarzało się to częściej. Warto jednak wiedzieć co
    robić jak turbina zacznie się żegnać.

    Awaryjność obu silników jest na porównywalnym poziomie i zależy głównie
    od użytkownika. To jakie się leje paliwo, jak często wymienia się olej i
    filtry, oraz jak dba się o turbinę.

    Pozdrawiam
    Rafał