  • 1. Data: 2010-03-22 18:43:22
    Temat: Lewoskret jak to jest?
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Witam
    Mialem dzisiaj taka sytuacje. Na skrzyzowaniu chcialem skrecic w lewo.
    Wjechalem na skrzyzowanie na zielonym swietle ustawilem sie bezkolizyjnie
    wzdluz lini i czekalem az z na przeciwka nic nie bedzie jechalo. Ulica
    ruchliwa, wiec praktycznie dopiero po zapaleniu sie u nich czerwonego moglem
    skrecic w lewo. W tym momencie samochod jadacy prosto ruszyl z piskiem
    dopadl do mojego samochodu i zaczal trabic.I teraz pytanie, czy jezeli by
    uszkodzil mi samochod to czyja bylaby wina? Z jednej strony nie mozna
    wjezdzac na skrzyzowanie jak nie moge go opuscic na zielonym swietle, z
    drugiej trzeba umozliwic opuszczenie pojazdom skrzyzowania.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-22 18:46:21
    Temat: Re: Lewoskret jak to jest?
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > dopadl do mojego samochodu i zaczal trabic.I teraz pytanie, czy jezeli by
    > uszkodzil mi samochod to czyja bylaby wina?

    A nie było czasem zakazu skrętu w lewo?
    Często widzę takich magików na Kościuszki w Katowicach.
    P.

  • 3. Data: 2010-03-22 18:46:25
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-22, kor <k...@n...pl> wrote:
> [...]
    > wjezdzac na skrzyzowanie jak nie moge go opuscic na zielonym swietle, z
    > drugiej trzeba umozliwic opuszczenie pojazdom skrzyzowania.

    Twoja wina. Przepis o zakazie wjazdu na skrzyżowanie nie daje skręcającemu
    w lewo pierwszeństwa przed jadącymi prosto.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2010-03-22 19:10:49
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości

    > Twoja wina. Przepis o zakazie wjazdu na skrzyżowanie nie daje skręcającemu
    > w lewo pierwszeństwa przed jadącymi prosto.

    Czyli trzeba czekac przed skrzyzowaniem ?

    > Pozdrawiam,
    > Krzysiek Kiełczewski
    Pozdrawiam
    K.

  • 5. Data: 2010-03-22 19:16:01
    Od: gogi <g...@W...pl>

    W dniu 2010-03-22 18:43, kor pisze:
> [...]
    > wjezdzac na skrzyzowanie jak nie moge go opuscic na zielonym swietle, z
    > drugiej trzeba umozliwic opuszczenie pojazdom skrzyzowania.

    Czasem sie zdarzy taki qtas i do konca nie moge zrozumiec dlaczego trabi
    :) ale chetnie bym widzial, gdyby dostal mandat za naduzywanie sygnalu
    dzwiekowego.
    W przypadku kolizji moim zdaniem nie bylaby to twoja wina, bo Ty
    wjechales na skrzyzowanie na zielonym swietle prawidlowo. Przepis, ktory
    mowi o zakazie wjazdu na skrzyzowanie gdy nie mozna z niego zjechac
    Ciebie w tym wypadku sie nie tyczy.
    Nastepnym razem otworz szybe i powiedz mu co o nim sadzisz dodajac kilka
    slow ode mnie :) oczywiscie obrazliwych heheh

    gogi

  • 6. Data: 2010-03-22 19:17:55
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" napisał w wiadomości>
    > A nie było czasem zakazu skrętu w lewo?
    Nie, nie bylo
    > Często widzę takich magików na Kościuszki w Katowicach.
    Skret w lewo na ulicy jednopasmowej, dwu kierunkowej.
    Glowna ulica i dojazd do niej z dwoch stron, duzy ruch na ulicach
    dojazdowych bo swiatla krotko sie swieca, czesto na zoltym i czerwonym
    pojedyncze samochody wjezdzaja na skrzyzowanie. Jezeli mialbym czekac przed
    skrzyzowaniem nie przejechalbym,

  • 7. Data: 2010-03-22 19:31:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.03.2010 kor <k...@n...pl> napisał/a:

    > Czyli trzeba czekac przed skrzyzowaniem ?

    To by Cię dopiero strąbili :D Realia są takie że nikt by nie przejechał
    przez kilka zmian świateł w szczycie :))) Więc 2-3 auta muszą się wcisnąć,
    w sumie sprawę załatwia nieco dłuższy cykl zółtego, co często widać
    na skrzyżowaniach.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 8. Data: 2010-03-22 19:37:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Twoja wina. Przepis o zakazie wjazdu na skrzyżowanie nie daje skręcającemu
    > w lewo pierwszeństwa przed jadącymi prosto.

    Ja to zrozumiałem tak, że ten, który stał (po prawej) ruszył po zobaczeniu
    zielonego

    W takim przypadku nie można mówić o pierwszeństwie ruszającego -- przepis
    jest prosty:

    "Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony"

    Skoro ten z prawej stał, to nie było komu ustępować pierwszeństwa z prawej
    podczas zbliżania się do skrzyżowania.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-03-22 19:41:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    gogi wrote:

> [...]
    > wjechales na skrzyzowanie na zielonym swietle prawidlowo. Przepis, ktory
    > mowi o zakazie wjazdu na skrzyzowanie gdy nie mozna z niego zjechac

    Bo? Może jakaś podstawa prawna tej rewelacji?

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-22 19:42:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    kor wrote:

> [...]
    > nich czerwonego moglem skrecic w lewo. W tym momencie samochod jadacy
    > prosto ruszyl z piskiem dopadl do mojego samochodu i zaczal trabic.

    Czyli jechałeś jak dupa, bo powinieneś swobodnie ruszyć wcześniej niż on.

    --
    cokolwiek