  • 1. Data: 2022-12-08 11:59:37
    Temat: Lutownica do ciecia tworzyw?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od czasu do czasu potrzebowałbym przeciąć linki z tworzyw sztucznych (tworzywa różne,
    nie każde z nich się topi, ale praktycznie
    każde da się ciąć).
    Czy ktoś z Was może używa do podobnego celu lutownicy transformatorowej (mam krajową
    LT-75/45 Wat, temperatura grotu teoretycznie
    400°C na większej mocy 75W, więc na mniejszej 45W powinna wypaść akurat)?
    Pomysł, jak zrobić końcówkę do cięcia (cienkich do ok. 10 milimetrów lin)?
    Przykład gotowego urządzenia, wygląda na adaptowaną lutownicę:
    www.amazon.com/SEACHOICE-Rope-Cutting-Gun-79901/dp/B
    005150RE8/
    Bardziej markowe urządzenie (ceny nawet samych markowych końcówek zbyt wysokie do
    okazjonalnego użytku):
    www.amazon.de/HSGM-Heißschneidegerät-HSG-0-mit-Schne
    ide/dp/B01C800MNE/
    UWAGA: nie chodzi o łatwotopliwy styropian/polistyren, raczej o dyneema / vectran /
    poliamid / poliester.

  • 2. Data: 2022-12-08 12:14:19
    Temat: Re: Lutownica do ciecia tworzyw?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dodatkowe pytanie:
    Czy w praktyce rozstaw i średnica otworów pod końcówki lutownic (pomijając polskie
    sprzed 50 lat) są znormalizowane?
    Wówczas do końcówek we wcześniejszym linku mógłbym dokupić którąś tanią lutownicę,
    np.:
    www.amazon.pl/CFH-Pistolet-lutowania-elektrycznego-5
    2210/dp/B000NDB64S
    www.amazon.pl/Yato-YT-8245-Lutownica-Transformatorow
    a-Wielokolorowy/dp/B009SFR5EM

    -----
    www.amazon.pl/Agritura-KERBL-Schneidspitze-für-Heißs
    chneider/dp/B003O9FJVE
    www.amazon.pl/SEACHOICE-79911-Rope-Cutting-Knife/dp/
    B0016ZFEV8

  • 3. Data: 2022-12-08 13:13:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 08.12.2022 o 12:14, ąćęłńóśźż pisze:
    [...]
    > www.amazon.pl/Agritura-KERBL-Schneidspitze-für-Heißs
    chneider/dp/B003O9FJVE
    > www.amazon.pl/SEACHOICE-79911-Rope-Cutting-Knife/dp/
    B0016ZFEV8

    W obu przypadkach: "Ten produkt nie moze zostać dostarczony do
    paczkomatu lub punktu odbioru."
    :-(

    P.P.

  • 4. Data: 2022-12-08 18:42:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 08.12.2022 o 11:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Od czasu do czasu potrzebowałbym przeciąć linki z tworzyw sztucznych (tworzywa
    różne, nie każde z nich się topi, ale praktycznie
    > każde da się ciąć).

    nie ładniej dać koszulkę z klejem i przeciąć nożem? i ew. zakropić na koniec
    cyjanoakrylem
    jeżeli narażona mechanicznie

  • 5. Data: 2022-12-08 22:03:13
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    ąćęłńóśźż napisał(a):

    > UWAGA: nie chodzi o łatwotopliwy styropian/polistyren, raczej o dyneema / vectran /
    poliamid / poliester.

    Czemu cięcie nożem jest gorsze od cięcia "lutownicą" na gorąco?
    Przeca nożem powinno wyjść dokładniej, szybciej, bez smrodu.

    Cztery ruchy i bolek suchy.
    https://narzedzia.info.pl/obcinaki-do-rur/t-Obcinacz
    -do-rur-plastikowych-i-gumowyc-5024763132568-25978.h
    tml

  • 6. Data: 2022-12-08 22:08:49
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    czwartek, 8 grudnia 2022 o 22:03:15 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):

> [...]
    >

    > Cztery ruchy i bolek suchy.
    > https://narzedzia.info.pl/obcinaki-do-rur/t-Obcinacz
    -do-rur-plastikowych-i-gumowyc-5024763132568-25978.h

    Lub też kup se transformator, metr drutu kanthal, rezystancje sam se dobierz.

    Tu sobie popatrz:
    https://www.youtube.com/results?search_query=kanthal
    +cut+plastic

  • 7. Data: 2022-12-09 08:33:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Linki na gorąco tnie się roboczo, nie ostatecznie (no chyba że z tworzyw
    tradycyjnych, łatwotopliwych jak elana czy nylon).
    Czyli przykładowo potrzebuję pociąć 16 metrów na 20 odcinków po 80 cm do dalszej
    pracy (np. splotów).
    Lepiej jest, jak roboczo od razu się nie strzępi, nowoczesne tworzywa bardzo tępią
    nożyczki/noże (szkoda dobrego noża, można
    oczywiście próbować "tapieciarskie" z jednorazowymi wyrzucanymi ostrzami).
    Dobre nożyczki do dyneemy / kevlaru / vectranu są w cenie lutownicy. Ostrzenie
    nożyczek bardzo skomplikowane (jedno z ostrzy powinno
    mieć mikroząbki, sam naostrzysz tylko drugie gładkie, ostrza powinny być połączone
    śrubą żeby dały się rozłączyć do ostrzenia).
    Zaletą nożyczek jest, że nie potrzebujesz podkładki do cięcia (do cięcia nożem
    potrzebujesz deskę do krojenia, pod lutownicę
    podobnie).

  • 8. Data: 2022-12-09 19:08:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 09.12.2022 o 08:33, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > jest, że nie potrzebujesz podkładki do cięcia (do cięcia nożem
    > potrzebujesz deskę do krojenia, pod lutownicę podobnie).

    Na dobrej szlifierce (Tormek) naostrzysz też to z ząbkami. Niestety, da
    się tylko kilka razy, potem nowe nożyczki :-(

    P.P.