  • 1. Data: 2022-06-05 11:57:43
    Temat: MIPI DSI Rock 3A
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Czy ktoś obeznany w temacie mógłby zerknąć na p.3:
    https://wiki.radxa.com/Rock3/hardware/3a
    "As for MIPI DSI, it is designed for raw LCD pannel."

    ..i podpowiedzieć, czy wymagany panel to jest coś standardowego, czy
    jakiś wymysł Radxy? Jeśli to pierwsze, to byłbym wdzięczny za wskazanie
    czegoś przykładowego, np. na Alim.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2022-06-05 18:33:55
    Temat: Re: MIPI DSI Rock 3A
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 czerwca 2022 o 11:57:46 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    >
    > ..i podpowiedzieć, czy wymagany panel to jest coś standardowego, czy
    > jakiś wymysł Radxy? Jeśli to pierwsze, to byłbym wdzięczny za wskazanie

    Piszą przecież wyraźnie - panel z interfejsem MIPI DSI.
    Standardowym ("Dobrą rzeczą w standardach jedt to, że jest ich tak wiele do wyboru"
    Andrew Tannenbaum).
    Raspberry Pi też ma takie złącze.
    Dla pewności porównaj pinouty płytki Rock 3A (ja mam takie cuś co się nazywa APC
    Rock) i kupowanego wyświetlacza.

  • 3. Data: 2022-06-06 01:48:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Piszą przecież wyraźnie - panel z interfejsem MIPI DSI.
    > Standardowym ("Dobrą rzeczą w standardach jedt to, że jest ich tak wiele do wyboru"
    Andrew Tannenbaum).
    > Raspberry Pi też ma takie złącze.

    Niby standard, ale zastanawia mnie praktycznie brak stron opisujących
    takie RPi wyświetlacze zastosowane do Rock Pi. Z jakiegoś powodu stosują
    te "natywne". Kolejna rzecz, większość MIPI DSI, które widzę w tym do
    RPi, jest 40to pinowych, a tu mamy 15.

    > Dla pewności porównaj pinouty płytki Rock 3A (ja mam takie cuś co się
    > nazywa APC Rock) i kupowanego wyświetlacza.

    Chyba tak zrobie. Problem, że nie zawsze podają rozpiskę.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2022-06-06 21:11:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 czerwca 2022 o 01:48:16 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > takie RPi wyświetlacze zastosowane do Rock Pi. Z jakiegoś powodu stosują
    > te "natywne". Kolejna rzecz, większość MIPI DSI, które widzę w tym do

    A do którego 40-pinowego złącza na rpi podłącza się te "40-pinowe wyświetlacze mipi
    dsi dla rpi"?

    > Chyba tak zrobie. Problem, że nie zawsze podają rozpiskę.

    Ja porównałem z tym schematem RPI3B+:
    https://www.raspberrypi.org/documentation/hardware/r
    aspberrypi/schematics/rpi_SCH_3bplus_1p0_reduced.pdf
    i wyszło, że jest prawie tak samo, tylko w lustrze.
    Kolejność sygnałów ta sama, ale tam, gdzie na rpi mamy pin 1 to na rock jest pin
    15...

    I trzeba mieć 2-kanałowy ("2-lane") wyświetlacz mipi dsi.
    Inaczej zaświeci się pół ekranu (jak będzie 4-kanałowy wyświetlacz) - i to może być
    "prawe pół" albo co druga linia...
    Albo będziesz widział tylko pół desktopu, jak będzie 1-kanałowy.

    A i sam 2-kanałowy może mieć podział lewa/prawa połowa albo co druga linia.
    Więc nic dziwnego, że stosują "natywne" - do nich są drivery.

    Bo może temu mipi dsi być bliżej do spi niż do vga czy lvds, a nawet równoległego
    flatpanelu...