  • 31. Data: 2020-10-08 16:28:18
    Temat: Re: MPPT a generator wiatrowy
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    > Nie będzie oscylowało? Jak się obciąży halogenami, to napięcie spadnie.
    > Poza tym trzeba pamiętać, że halogeny mogą się spalić i będzie problem.

    Napięcie załączenia jest większe niż odpuszczenia a rozpędzona turbina
    ma energie kinetyczną więc od razu nie zwolni. Jeśli wiatr będzie
    umiarkowanie duży będzie migać, powyżej pewnej granicy przestanie migać.
    Dlatego halogeny na 230V daje się do takiej instalacji na 48V. Będzie
    ich więcej bo nie będą mieć znamionowej mocy tylko mniejszą i będzie ich
    kilka...

    --
    pzdr, j.r.

  • 32. Data: 2020-10-08 20:26:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 października 2020 o 09:44:11 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

    > O tym:
    > "One lubią być naładowane w okolicach połowy pojemności."
    > I teraz co miałeś na myśli?
    >
    > a) że nie lubią być naładowane w 100%,
    > b) że nie lubią być rozładowane do 0%,
    > c) że najlepiej utrzymywać / przechowywać je w okolicy 50% naładowania
    >
    > --
    > Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,
    > A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.
    > Niedźwiedź wpadłszy do domu wrzasnął: -- Leokadio!
    > Coś się chyba zmieniło, włącz no prędko radio!
    > (c) Andrzej Waligórski
    Po polsku nie rozumiesz?

  • 33. Data: 2020-10-09 09:24:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Po polsku nie rozumiesz?

    Rozumiem i zrozumiałem "c", co jest bzdurą.

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.

  • 34. Data: 2020-10-09 14:16:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziewwwww.