  • 1. Data: 2021-02-08 08:54:41
    Temat: Mąka na klemie akumulatora
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Akumulator AGM 12V, pracuje kilka dni w tygodniu cyklicznie (pełny ->
    rozładowany -> pełny). Jaka jest przyczyna pojawiania się tej mąki
    (siarczany?) na klemie? I dlaczego tylko na -, a druga klema jest cały
    czas czysta?

    - https://postimg.cc/CnkggnRg

    a) za bardzo rozładowuje
    b) za bardzo przeładowuje
    c) pobieram za duże prądy
    d) coś innego?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-02-08 09:01:29
    Temat: Re: Mąka na klemie akumulatora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Feb 2021 08:54:41 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > d) coś innego?

    IMO nieszczelność wokół klemy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 3. Data: 2021-02-08 11:16:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >rozładowany -> pełny). Jaka jest przyczyna pojawiania się tej mąki
    >(siarczany?) na klemie? I dlaczego tylko na -, a druga klema jest

    Aaa, taki akumulator. Myslalem, ze samochodowy.
    To stawiam na nieszczelnosc przy tej koncowce i byc moze
    przeladowywanie.

    Nieszczelnosc ... miejmu nadzieje, ze nie w wyniku rozgrzania koncowki
    od zbyt duzego pradu, bo chyba musialby byc naprawde duzy.

    No chyba, ze cos tam kapnelo dawno temu.

    J.

  • 4. Data: 2021-02-08 18:05:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.02.2021 11:16, J.F. wrote:
    > Nieszczelnosc ... miejmu nadzieje, ze nie w wyniku rozgrzania koncowki
    > od zbyt duzego pradu

    Nie pobieram więcej niż 1C. Ale mam już nowy drugi, będą pracowały teraz
    oba na zmianę to się wyjaśni. Dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2021-02-08 18:14:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    On 08.02.2021 11:16, J.F. wrote:

    >Nie pobieram więcej niż 1C.

    7A nie powinno podgrzac takiej blaszki istotnie

    >Ale mam już nowy drugi, będą pracowały teraz oba na zmianę to się
    >wyjaśni. Dzięki.

    Sa uzywane w UPS, tam bywa i 3C, przynajmniej w teorii ...

    J.