  • 121. Data: 2009-09-13 11:49:02
    Temat: Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

    rtical.JPG

    > Ale mnie o co innego:
    > -taka ambitna linia .. a za chwile lacznik z grubego drutu [linki ?]
    > -taka ambitna linia .. a w sumie krotsza niz laczniki z obu stron
    > -a tego nad cewka to juz nie bardzo pojmuje jakie ma zadania ..

    Tu masz zdjecia lini zasilającej masztu w Konstantynowie:

    http://echo-gabina.zcentrum.pl/galerie/rcn/rcn_24.ht
    ml
    http://echo-gabina.zcentrum.pl/galerie/rcn/rcn_25.ht
    ml

    i cała galeria:
    http://echo-gabina.zcentrum.pl/galerie/rcn/index_05.
    html

  • 122. Data: 2009-09-14 19:54:27
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    Robbo <n...@y...com> wrote:
    > wywoływało to zakłócenia w pracy nadajnka i efekt był taki że w okolicach
    > Gąbina wszyscy mieli prąd za darmo żeby nie podłączali zarówek korzystając z
    > potężnego pola elektromagnetycznego Radia Warszawa I.Z tego samego powodu
    > nie było metalowych siatek ogrodzeniowych w okolicy.Kopały tak potężnie że
    > zagrażały życiu."

    Przynajmniej z tymi siatkami to brednia.
    Bylem w poblizu tego masztu. Teren bezposrednio dookola niego byl
    ogrodzony siatka i nic nie kopalo. Wiec tym bardziej trudno zeby kopalo w
    wiekszej odleglosci. Dookola pobliskich domow tez byly normalne siatki.
    Natomiast faktem jest ze z uwagi na silne pole elektryczne od furtki w
    ogrodzeniu do drzwi budynku w ktorym pracowala obsluga nadajnika prowadzil
    druciany korytarz - klatka Faradaya... A na ekranowanie samego budynku
    poszlo ponoc - wedlug tego co mowil straznik - wiele ton metalu...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 123. Data: 2009-09-14 19:58:00
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli tak szacujac ze odbieralo sie 10mW, to 100W byloby w
    > odleglosci ~100x blizszej, czyli 3km.

    > Tyle to chyba bylo ogrodzone ?

    Ogrodzone bylo jakies kilkaset metrow, <1km w kazdym razie.
    W kazdym razie szosa przechodzila w takiej mniej wiecej odleglosci od
    masztu,mozna bylo go sobie pieknie ogladac...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 124. Data: 2009-10-05 10:24:43
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 08 Sep 2009 10:30:46 +0200, gary napisał:

    > Dawno temu jako chłopak, odbierałem w krakowie IV program PR na falach
    > średnich właśnie takim odbiornikiem detektorowym, moc była na tyle duża
    > że wystarczało do zasilania diody LED (żółtej)
    > Więc kto wie jak by w Gąbinie wycelować w nadajnik antenę ferrytową
    > (było dawniej coś takiego :)
    > może dało by się uzyskać trochę więcej energii niż dla mojej diody LED.

    Odbierałeś z nadajnika w Koszęcinie, 1080 kHz, 750kW out, Mieszkałem jakieś 6
    km od nadajnika, świetlówki podłączone do antent ,,inverted V'' świeciły.
    Radia robiło się z W-66 i diody germanowej, jedna końcówka do rynny, druga do
    ust i grało :-))

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 125. Data: 2009-10-05 10:26:22
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 08 Sep 2009 12:32:42 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał:

    > Art.
    > ;-)

    Nie wywołuj Art'a z las^H^H^Hpręga

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB