  • 1. Data: 2009-09-06 19:02:10
    Temat: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Max 232 nie daje rady powyżej 120kbit/s Pozostałe z tej rodziny dają
    rade czasami powyżej 200. Ale mnie interesuje 500kbaud. Co w zamian
    maxów mogę zastosować na 3.3V? Gdyby to było tylko odbieranie, to
    wystarczył by pewnie zwykły inwerter, ale mnie interesuje również nadawanie.

    I jeszcze jedno: czy posiadając taką prędkość dostępną w hardware PC
    układy wyjściowe na płycie dają radę ją przenieść? Pytam o doświadczenia
    praktyczne, oglądałem to kiedyś na oscy na taniej płycie i wyglądało do
    rzeczy, ale może to byl wyjatek.

  • 2. Data: 2009-09-06 19:16:29
    Temat: Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > układy wyjściowe na płycie dają radę ją przenieść? Pytam o doświadczenia
    > praktyczne, oglądałem to kiedyś na oscy na taniej płycie i wyglądało do

    Uzywam Sipex 'ow 3222EBEY i one katalogowo daja rade do 250kbps ale
    realnie tak 115 to max.

    Ale sa specjalne serie ktore daja rade do 450 niby czyli realnie z 300
    wyciagniesz a jak chcesz wiecej to tylko z potwierdzeniaem RTS/CTS do
    niby 1Mbit Sipex SP3243E

    dawny Sipex teraz Exar

  • 3. Data: 2009-09-06 19:42:43
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > zastosować na 3.3V? Gdyby to było tylko odbieranie, to wystarczył by
    > pewnie zwykły inwerter, ale mnie interesuje również nadawanie.

    A nie moze być USB->TTL RS232? FT232R albo chociaż kabelek od telefonu na
    PL2303. Oba działają z większymi prędkościami. PL2303HXC wg dokumentacji
    nawet do 6Mbaud, chociaż moje testy wykazały przy tym ustawieniu transmisję
    znaków prawie o połowę mniejszą, a między znakami chwila ciszy na linii.

    Michał

  • 4. Data: 2009-09-06 19:51:22
    Temat: Re: Czym zmieniae RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Micha? Lankosz wrote:
    > A nie moze byae USB->TTL RS232?

    To jest plan B. Na razie chce sie orientowac czy da sie na rs232.

  • 5. Data: 2009-09-06 19:58:47
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > To jest plan B. Na razie chce sie orientowac czy da sie na rs232.

    Bez potwierdzenia duzo nie wyciagniesz .

  • 6. Data: 2009-09-06 21:14:43
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości

    > To jest plan B. Na razie chce sie orientowac czy da sie na rs232.

    Jest taki interface OBD2 który ponoć wyciąga 500 kbit/s, ale nie wiem czy
    się pochwalą co siedzi w środku... ;)
    http://www.telefon.net.pl/index.php/pl_PL,details,id
    _pr,5932,menu_mode,categories,smenu,diagnostics.html

  • 7. Data: 2009-09-07 07:08:08
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > układy wyjściowe na płycie dają radę ją przenieść? Pytam o doświadczenia
    > praktyczne, oglądałem to kiedyś na oscy na taniej płycie i wyglądało do

    A musi to być RS232, nie może być RS422? Bo taki przeniesie 500kbaud
    spokojnie.
    K.

  • 8. Data: 2009-09-07 07:45:17
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > zastosować na 3.3V? Gdyby to było tylko odbieranie, to wystarczył by
    > pewnie zwykły inwerter, ale mnie interesuje również nadawanie.

    Sprawdzałeś dostępność któregoś z:
    http://para.maxim-ic.com/en/search.mvp?fam=rs232&793
    =3.3&tree=master
    na ten przykład MAX3237 w TME na telefon - może trzeba zapytać?
    Ale pewnie taniej i szybciej będzie FT232R - wystarczy mu jeden kondzioł
    odsprzęgający zasilanie, reszta w pająku, jak już niedawno pokazywałem :)
    (wybrałem trudniejszą obudowę)
    http://freefm.kni.pl/mike/ft232rq.jpg

    Michał

  • 9. Data: 2009-09-07 07:46:01
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    A że tak spytam jaki proc/sprzęt ma to odbierać. Z pobieżnych obliczeń wynika,
    że transfer na poziomie 500kbaud daje 50KB/s co nawet przy 16 bajtowym FIFO
    daje ok. 3100 przerwań/s co dla licznych słabszych proców może być już za dużo.

  • 10. Data: 2009-09-07 07:49:00
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Michał Lankosz <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > znaków prawie o połowę mniejszą, a między znakami chwila ciszy na linii.

    Do debugowania pewnego embeda używam interface FastRS232 (proc nie ma JTAG,
    ale ultrafast RS232) zrobionego na FTDI który pewnie kosi na 3Mbit/s.