  • 111. Data: 2009-09-11 12:53:43
    Temat: Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A tak apropos rozsądku, wiadomo już do kiedy legalnie można instalować
    > żarówki w kuchenkach mikrofalowych?

    :D

    A co tam, najwyzej zmieni sie w specyfikacji z "oswietlenie" na
    "dodatkowy element grzewczy" i gra :)

    --
    butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 112. Data: 2009-09-11 12:56:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Do zawsze - to zastosowanie specjalne a nie oświetlanie pomieszczeń.

    Mnie się wydawało, że do zawsze będę mógł kupować w sklepie do
    oświetlania pokoju. Ale człowiek nie zna dnia ni godziny. Tego
    też mogą w każdej chwili zabronić.

    --
    Jarek

  • 113. Data: 2009-09-11 12:59:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Butek napisał:

    >:D
    >
    > A co tam, najwyzej zmieni sie w specyfikacji z "oswietlenie" na
    > "dodatkowy element grzewczy" i gra :)

    To juz lepiej wprowadzic na rynek kuchenki z zainstalowanymi fabrycznie
    żarówkami 100W (koniecznie matowe). Wtedy takie żarówki będą sprzedawane
    jako części zamienne do sprzętu AGD.

    --
    Jarek

  • 114. Data: 2009-09-11 21:00:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009 13:25:44 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Jarku, nie pieprz bez sensu, proszę. Odróżniasz chyba 800W mocy
    >ciągłej od max 2W w krótkich impulsach...

    Ja tylko chcialem zwrocic uwage ze nie trzeba prostowac gigahercow
    zeby iskrzyly.

    J.

  • 115. Data: 2009-09-11 21:21:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Friday, September 11, 2009, 11:00:59 PM, you wrote:

    > Ja tylko chcialem zwrocic uwage ze nie trzeba prostowac gigahercow
    > zeby iskrzyly.

    Jak, kwa nać!, demagogu ładujesz prawie kilowat, to trudno, żeby nie
    iskrzyło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 116. Data: 2009-09-11 21:28:06
    Temat: Re: Maszt w Gšbinie, zasilanie żarówki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009 12:04:44 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Widzisz na zdjęciach stalową rurę w środku? Natomiast pod zdjęciem
    >masz jak wół: "Mast radiator insulated against ground"

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1055835-90.htm

    "Maszt dlugofalowy w Gabinie takze byl uziemiony lecz nie w postawie
    (byl pólfalowy) lecz posrodku (gdzies na 320tu metrach) i od tego
    miejsca byl doprowadzony wewnatrz masztu specjalna rura izolowana od
    masztu po drodze. Osobiscie ja dotykalem. Po tej rurze mozna bylo
    doprowadzic inne kable antenowe. Widac na zdjeciach taki wygiety palak
    odchodzacy od masztu jakis 5 metrów od dolnego izolatora."

    Ja tam nie widze .. a moze i widze ?
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maszt_radiowy_w_Ko
    nstantynowie.jpg

    J.

  • 117. Data: 2009-09-11 21:39:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009 23:21:23 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >Jak, kwa nać!, demagogu ładujesz prawie kilowat, to trudno, żeby nie
    >iskrzyło.

    Na kurczaku czy ziemniakach nie iskrzy :-)
    Przedpiszca nie czepial sie mocy tylko czestotliwosci :-)

    Tak czy inaczej - potrzeba speca od anten zeby policzyl na ile mozna
    liczyc z 2W.

    J.

  • 118. Data: 2009-09-12 07:38:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > doprowadzic inne kable antenowe. Widac na zdjeciach taki wygiety palak
    > odchodzacy od masztu jakis 5 metrów od dolnego izolatora."

    Ja też "rury" nie widzę - widzę koncentryczną prowadnicę falową wewnątrz
    masztu - czyli coś na kształt kabla koncentrycznego. Wewnętrzny przewód
    kabla jest przewodem gorącym i zasila górną połówkę dipola,zewnętrzna
    klatka tej prowadnicy jest uziemiona i podłączona do konstrukcji masztu.
    Podejrzewam że gdzieś w połowie długości masztu gorący przewód wychodzi
    na zewnątrz i zasilał transformator gamma... Bo to wszystko w czasie
    przeszłym niestety.

    --
    Darek

  • 119. Data: 2009-09-12 08:18:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Sep 2009 09:38:26 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >Ja też "rury" nie widzę -

    Dla uscislenia
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maszt_radiowy_w_Ko
    nstantynowie.jpg

    pod tym zielonym krzakiem jakas taka rurka jest.
    Czy to to, czy to moze jakas porecz na dzwigu to juz nie wiem.

    >widzę koncentryczną prowadnicę falową wewnątrz
    >masztu - czyli coś na kształt kabla koncentrycznego.

    Masz na mysli to z takimi gesto rozstawionymi okregami ?
    Mnie to wyglada na drabinke, a drabina tam przeciez musi byc.

    http://jerzyjedrzejkiewicz.webpark.pl/str01/galerie/
    rcn/rcn_01.html

> [...]
    >Podejrzewam że gdzieś w połowie długości masztu gorący przewód wychodzi
    >na zewnątrz i zasilał transformator gamma...

    Nawet jesli, to jest swietna okazja do uziemienia od piorunow.

    J.

  • 120. Data: 2009-09-12 10:22:46
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Ja tylko chcialem zwrocic uwage ze nie trzeba prostowac gigahercow
    > zeby iskrzyly.

    Ależ trzeba bo 2,4 GHz nie zgromadzisz tylko od razu wypromieniuje.
    Iskra to przepływ ładunku, bez zgromadzenia ładunku nie ma iskry.

    JanuszR