  • 1. Data: 2009-09-07 09:03:51
    Temat: Jak "pogorszyć" głośniczki?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    mam bardzo stare głośniczki do komputera z wbudowanym
    wzmacniaczem i zewnętrznym zasilaczem
    chciałbym ewidentnie pogorszyć
    jakość dźwięku wydobywającego się z tych głośniczków
    aby inny uzytkowik zobaczył sens ich wymiany na nowe

    teraz sie upiera że jest zadowolony z dźwięku
    i nie chce wydawać kasy
    a mi aż się wnętrzności przewracają jak je słyszę....

    co można grzebnąć w środku, żeby pogorszyć jakość dźwięku?
    może charczeć, skrzeczeć, burczeć,
    mieć ewidentnie paskudne pasmo przenoszenia, cokolwiek
    byle je zezlomowac w końcu

  • 2. Data: 2009-09-07 09:37:04
    Temat: Re: Jak "pogorszyć" głoœniczki?
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    qlphon denied rebel lies:

    > co można grzebnąć w środku, żeby pogorszyć jakość dźwięku?
    > może charczeć, skrzeczeć, burczeć,
    > mieć ewidentnie paskudne pasmo przenoszenia, cokolwiek
    > byle je zezlomowac w końcu

    Walnij młotkiem, względnie siekierką.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Beware of the man with only
    (::) (::)|one gun. It's likely that he

  • 3. Data: 2009-09-07 09:53:48
    Temat: Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    qlphon pisze:

> [...]
    > może charczeć, skrzeczeć, burczeć,
    > mieć ewidentnie paskudne pasmo przenoszenia, cokolwiek

    Szeregowo na przewodzie sygnałowym włącz cewkę indukcyjną, zacznie
    tłumić wysokie tony. Ewentualnie kondensator równolegle. Wypróbuj dla
    uzyskania najlepszego efektu.

  • 4. Data: 2009-09-07 10:01:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Szeregowo na przewodzie sygnałowym włącz cewkę indukcyjną, zacznie tłumić
    > wysokie tony. Ewentualnie kondensator równolegle. Wypróbuj dla uzyskania
    > najlepszego efektu.

    przed czy za wzmaczniaczem?

    z kondziorkiem bedzie na pewno łatwiej go zakupić
    wstawiłbym równolegle za wzmacniaczem coś małego, żeby "zjadło" wysokie tony
    i coś większego szeregowo żeby wycieło niższe
    dobrze kombinuję?
    od jakiej pojemności byś zaczął?

  • 5. Data: 2009-09-07 11:06:40
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 7 Wrz, 12:01, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

> [...]
    > wstawiłbym równolegle za wzmacniaczem coś małego, żeby "zjadło" wysokie tony
    > i coś większego szeregowo żeby wycieło niższe

    Ja bym wzmocnił sygnał wejściowy. Otrzymasz efekt obcinania szczytów
    sinusoidy, a więc tzw przesterowanie.

  • 6. Data: 2009-09-07 13:07:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > teraz sie upiera że jest zadowolony z dźwięku
    > i nie chce wydawać kasy
    > a mi aż się wnętrzności przewracają jak je słyszę....
    > co można grzebnąć w środku, żeby pogorszyć jakość dźwięku?

    Zamienic sie z nim na jego glosniki, narzekac ze sie klienta
    rozumie, albo przestac grac w pracy :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-09-07 13:20:14
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    >
    > teraz sie upiera że jest zadowolony z dźwięku
    > i nie chce wydawać kasy
    > a mi aż się wnętrzności przewracają jak je słyszę....

    Może się okazać, że nowe będą równie badziewne. Uzbierać kieszonkowe i
    samemu kupić ? :)

    Michał

  • 8. Data: 2009-09-07 14:01:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    willy pisze:

    > Ja bym wzmocnił sygnał wejściowy. Otrzymasz efekt obcinania szczytów
    > sinusoidy, a więc tzw przesterowanie.

    Dobre, ale teraz wpadłem na coś prostszego - dioda prostownicza
    szeregowo - to dopiero będzie miazga.

  • 9. Data: 2009-09-07 14:22:08
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    qlphon pisze:

    > co można grzebnąć w środku, żeby pogorszyć jakość dźwięku?
    > może charczeć, skrzeczeć, burczeć,
    > mieć ewidentnie paskudne pasmo przenoszenia, cokolwiek
    > byle je zezlomowac w końcu

    Proponuję wpiąć na wejściu diodę szeregowo i/lub równolegle i posłuchać
    co wyjdzie, może efekt będzie ok :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 10. Data: 2009-09-07 18:36:55
    Temat: Re: Jak "pogorszyć" gło?niczki?
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    qlphon wrote:
> [...]

    > może charczeć, skrzeczeć, burczeć,
    > mieć ewidentnie paskudne pasmo przenoszenia, cokolwiek
    wcisnac palcem membrane tak aby urwala sie od resoru.