  • 61. Data: 2021-09-16 08:50:56
    Temat: Re: Miało rosnąć a jebło
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Takie same wnioski jak znikoma umieralność na raka w pandemii ;-)

    WeźNiepierdol

  • 62. Data: 2021-09-16 09:20:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.09.2021 o 05:54, Shrek pisze:

    > Jednak się zmieniło - zwłaszcza interpretacja. Poprzednio rzeczywiscie
    > panowała opinia (podzielana często przez sądy), że pieszemu przed
    > przejściem ustępować nie trzeba.

    Weź przestań, to jest zmiana przepisu. Nikt nie wymyślił nowej
    interpretacji starego przepisu.

  • 63. Data: 2021-09-16 09:26:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.09.2021 o 05:56, Shrek pisze:

    > Z 39 rzeczywiście nie. Natomiast normaliacja danych w startystyce jest
    > rzeczą normalną. I pomijanie danych które z oczywistych względów mają
    > zbyt duży wpływ innych czynników również.

    Ale jak masz wystarczająco dużo innych danych. A Ty masz 2 lata między
    którymi mogło się stać wszystko łącznie z tym co chcesz sprawdzić. I Ty
    tego nie widzisz bo masz klapki, tylko śmierci Cię interesują co jest
    absurdalne, bo już nawet wypadki pokazują, że zmiana jest żadna a danych
    o śmierciach tyle co kot napłakał. W ogóle nie wiem po co ten temat męczysz.

  • 64. Data: 2021-09-16 10:01:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-14 o 17:33, Shrek pisze:
    > http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/30-proc-mniej-zabi
    tych-na-pasach-po-kwartale-z-nowym-przepisem-pierwsz
    enstwa-pieszych/

    > Mieliśmy być wyjątkowi na tle europy i świata, a tu okazało się że jak
    > wszędzie - spadło. Może jednak nie jesteśmy narodem debili tylko
    > niektórzy udają?

    Dlaczego porównuje się ten rok do 2019, a nie do poprzedniego? Bo
    prawdopodobnie w stosunku do poprzedniego nie ma takiego spadku i nie
    byłoby się czym wykazać. A dlaczego zanotowano spadek w stosunku do 2
    lat wstecz? Moja hipoteza - wciąż jest pandemia i spora część ludzi
    pracuje zdalnie i nie wychodzi z domu. I nieco mniejszy jest także ruch
    samochodów.
    Generalnie - poproszę o podobne porównanie, ale do zeszłego roku.
    T.

  • 65. Data: 2021-09-16 11:10:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 09:26, ii pisze:

    > Ale jak masz wystarczająco dużo innych danych. A Ty masz 2 lata między
    > którymi mogło się stać wszystko łącznie z tym co chcesz sprawdzić.

    I wiadomo co się sttało - lockdown i nowe przepisy.

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-09-16 13:39:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Sep 2021 00:42:21 +0200, w <614276cc$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Podaj lepszy.

    Najlepsze byłyby dane nawigacyjne z Google, Naviexpert, Automapy.
    Chodź też nie do końca, bo najczęściej navi używają ci co dużo jeżdżą (bo
    muszą).

  • 67. Data: 2021-09-16 14:24:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 13:39, r...@k...pl pisze:

    > Najlepsze byłyby dane nawigacyjne z Google, Naviexpert, Automapy.
    > Chodź też nie do końca, bo najczęściej navi używają ci co dużo jeżdżą (bo
    > muszą).

    No i na podstawie właśnie danych o mobilnosci googla (a on ma
    najlepsze;) wychodzi że ruch wrócił do czasów z przed lockdownów. Nie ma
    powodów żeby twierdzić, że ludzie nagle porzucili samochody (zresztą
    korki są jak dawniej co by to potwierdzało). A nawet jeśli to nic to nie
    zmienia - tych co ubyło w samochodach przybyła na przejściach i i tak
    się spotkają a to roważamy. Dane z 2020 w oczywisty sposób są zaburzone
    przez zmniejszenie mobilności ludzi z powodu covidu i lockdownów i
    oczywistym jest, że dla potrzeb statystyki trzeba je znormalizować.
    Najprościej przez współczynnik mobilności (choć to też nie do końca
    będzie dobre - bo wypadków w lockdownach było mniej, ale trupów
    porównywalnie - ludziki zapierdalały jak było pusto). Albo po prostu
    czas lockdowanów potraktować jako błąd gruby i pominąć.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2021-09-16 14:56:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.09.2021 o 14:24, Shrek pisze:

> [...]
    > porównywalnie - ludziki zapierdalały jak było pusto). Albo po prostu
    > czas lockdowanów potraktować jako błąd gruby i pominąć.

    Wymnóż tak by Ci pasowało.

  • 69. Data: 2021-09-16 15:20:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 14:56, ii pisze:

    > Wymnóż tak by Ci pasowało.

    Lepiej by było żebyś się odniósł do metodologii i wskazał w niej
    ewentualne błędy, a nie że ci wynik nie pasuje.

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2021-09-16 17:18:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Sep 2021 14:24:12 +0200, w <6143376a$0$532$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > No i na podstawie właśnie danych o mobilnosci googla (a on ma
    > najlepsze;) wychodzi że ruch wrócił do czasów z przed lockdownów.

    Jaki ruch? Pieszy, samochodowy, z-dupy-wzięty?

    > Nie ma
    > powodów żeby twierdzić, że ludzie nagle porzucili samochody (zresztą
    > korki są jak dawniej co by to potwierdzało).

    Oczywiście, że są. 20-30% więcej rowerów, 10% więcej ruchu -- czyli samochodowy
    zmalał.

    > A nawet jeśli to nic to nie
    > zmienia - tych co ubyło w samochodach przybyła na przejściach i i tak
    > się spotkają a to roważamy.

    Aha, czyli jak będzie 1% w samochodzie i 99% jako pieszy, to niebezpieczeństwo
    i tak będzie takie samo :D :D

    > Dane z 2020 w oczywisty sposób są zaburzone
    > przez zmniejszenie mobilności ludzi z powodu covidu i lockdownów i

    A teraz to nie ma już covidu?

    > oczywistym jest, że dla potrzeb statystyki trzeba je znormalizować.
    > Najprościej przez współczynnik mobilności (choć to też nie do końca

    Wuja warty te dane, zwłaszcza porównanie czerwca ze styczniem.
    Równie dobrze można udowadniać, że idzie ocieplenie klimatu, bo w czerwcu było
    cieplej niż w styczniu.
    Udowadniasz, że koło jest kwadratowe.