  • 71. Data: 2021-09-16 17:19:19
    Temat: Re: Miało rosnąć a jebło
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Sep 2021 14:56:09 +0200, w <shveta$vak$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > Wymnóż tak by Ci pasowało.

    Nie musi mnożyć, dorobi beletrystykę ;)

  • 72. Data: 2021-09-16 17:38:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 17:19, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 16 Sep 2021 14:56:09 +0200, w <shveta$vak$1@news.icm.edu.pl>, ii
    > <i...@o...invalid> napisał(-a):
    >
    >> Wymnóż tak by Ci pasowało.
    >
    > Nie musi mnożyć, dorobi beletrystykę ;)

    Nie chcesz nie czytaj. Ale jak się odnosisz to wypadałoby wytknac błedy
    w rozumowaniu, co stanowi podstawę do dyskusji a nie że wynik ci nie pasuje.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2021-09-16 17:43:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 17:18, r...@k...pl pisze:

    > Jaki ruch? Pieszy, samochodowy, z-dupy-wzięty?

    Ogólny - ze smartfonów - ludzie się przemieszczają i robią to tak jak
    dawniej.

    > Oczywiście, że są. 20-30% więcej rowerów, 10% więcej ruchu -- czyli samochodowy
    > zmalał.

    Przemyśl to jeszcze raz - określ jaki procent ruchu odbywa się na
    rowerach i jeszcze raz podstaw do procentów.

    > Aha, czyli jak będzie 1% w samochodzie i 99% jako pieszy, to niebezpieczeństwo
    > i tak będzie takie samo :D :D

    Bo oczywiście co widać na ulicach samochody stały się rzadkością (w
    sumie same karetki i radiowozy zostały) a korki są na ulicach -
    rozmawiamy poważnie?

    > A teraz to nie ma już covidu?

    NIe ma lockdownu i nie ma ograniczenia mobilności ludzi.

    > Wuja warty te dane, zwłaszcza porównanie czerwca ze styczniem.

    Zauważyłeś już że nie porównujemy ilości wypadków w styczniu i czerwcu a
    mobilność ludzi - i jest zgodnie z oczekiwaniami - jest trochę wyższa
    czyli rok jak rok.

    --
    Shrek

  • 74. Data: 2021-09-16 17:44:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 17:38, Shrek pisze:

    > Nie chcesz nie czytaj. Ale jak się odnosisz to wypadałoby wytknac błedy
    > w rozumowaniu, co stanowi podstawę do dyskusji a nie że wynik ci nie
    > pasuje.

    Sorry - widze że odpowiedziałeś w innym poście.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2021-09-16 18:26:45
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 05:54, Shrek pisze:

    > Jednak się zmieniło - zwłaszcza interpretacja. Poprzednio rzeczywiscie
    > panowała opinia (podzielana często przez sądy), że pieszemu przed
    > przejściem ustępować nie trzeba.

    No bez wygłupów...
    Co się zmieniło, doszły jakieś nowe przepisy, poza nakazem obserwowania
    drogi podczas przechodzenia przez jezdnię?

    --
    -
    Akarm

  • 76. Data: 2021-09-16 18:54:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 18:26, Akarm pisze:

    > No bez wygłupów...
    > Co się zmieniło, doszły jakieś nowe przepisy, poza nakazem obserwowania
    > drogi podczas przechodzenia przez jezdnię?

    Tak - został wybity "argument" że nie trzeba przepuszczać jak ktoś nie
    jest na przejściu.

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2021-09-16 22:45:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Sep 2021 17:38:07 +0200, w
    <614364df$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie chcesz nie czytaj. Ale jak się odnosisz to wypadałoby wytknac błedy
    > w rozumowaniu, co stanowi podstawę do dyskusji a nie że wynik ci nie pasuje.

    Już wytknąłem.

  • 78. Data: 2021-09-17 00:52:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.09.2021 o 18:54, Shrek pisze:

    > Tak - został wybity "argument" że nie trzeba przepuszczać jak ktoś nie
    > jest na przejściu.

    Możesz jaśniej?
    Jest jakiś przepis, że należy przepuszczać, jeśli nikogo nie ma na
    przejściu?
    Wydawało mi się, że jestem z przepisami na bieżąco, a tu taka
    niespodzianka. Tylko musi być nowość dość mocno ukryta, bo nigdzie tego
    absurdu nie wyczytałem. Wskaż proszę, odpowiedni artykuł PoRD.

    --
    -
    Akarm

  • 79. Data: 2021-09-17 08:27:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 00:52, Akarm pisze:

    > Możesz jaśniej?
    > Jest jakiś przepis, że należy przepuszczać, jeśli nikogo nie ma na
    > przejściu?

    "1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
    pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    pierwszeństwo przed
    pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. "

    Jak wchodzi ale jeszcze nie wszedł (co było ulubionym argumentem
    zwolenników nieciągłości pierwszeństwa na krawężniku) to też już ma.

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2021-09-17 09:57:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 08:27, Shrek pisze:

    > "1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
    > pojazdem.  Pieszy  wchodzący  na  przejście  dla  pieszych  ma
    > pierwszeństwo  przed
    > pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. "

    Ale tutaj nic nie ma o przepuszczaniu na przejściu, kiedy nikogo na
    przejściu nie ma.

    > Jak wchodzi ale jeszcze nie wszedł (co było ulubionym argumentem
    > zwolenników nieciągłości pierwszeństwa na krawężniku) to też już ma.

    Rozpatrzmy przepisy, które obowiązywały w ubiegłym roku:
    1. Pieszy na chodniku ma pierwszeństwo przed pojazdami.
    2. Pieszy na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdami.

    Co się zmieniło teraz?
    1. Pieszy na chodniku ma pierwszeństwo przed pojazdami.
    2. Pieszy na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdami.
    3. Pieszy wchodzący na przejście (sytuacja szczególna?) jedna noga na
    przejściu a druga jeszcze na chodniku. Czy w związku z tym ma
    pierwszeństwo podwójne? Nie! Nadal ma zwykłe pierwszeństwo na chodniku i
    nadal ma zwykłe pierwszeństwo na przejściu. Nadal tej jednej nogi nie
    wolno przejechać, zarówno na chodniku, jak i na przejściu.
    Nic się nie zmieniło, poza ośmieszeniem się ustawodawcy.

    Pierwszeństwo obowiązuje tylko wtedy, kiedy istnieje przecinanie się
    kierunków ruchu. Niemożliwe jest przypisywanie komuś pierwszeństwa nad
    innym użytkownikiem drogi, gdy użytkownicy drogi nie maja ze sobą
    żadnych punktów stycznych. Jaka jest sytuacja pieszych? Znajdują się
    albo na chodniku, albo na przejściu dla pieszych. Innej możliwości nie
    ma, przez co każdy pojazd (i to od zawsze!) musi pieszemu ustąpić w tych
    miejscach.
    Pieszemu, będącemu na chodniku, żaden samochód nie musi ustępować
    miejsca na przejściu, bez względu na to, w którym miejscu chodnika ten
    pieszy się znajduje.

    --
    -
    Akarm