  • 91. Data: 2022-04-24 12:03:36
    Temat: Re: Młotocyklista wyprzedzający przy barierce
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-04-20 o 06:41, Shrek pisze:

    > https://www.google.pl/maps/@53.007569,22.2924157,3a,
    75y,272.91h,77.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1szhkVun84opCY8
    hec4q68zg!2e0!7i13312!8i6656

    > Niby górka, ale światła raczej  widać.

    Dzięki, widać że kierowca subaru miał szanse go zobaczyć.

    --
    Janusz

  • 92. Data: 2022-04-24 12:34:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2022 o 12:01, Janusz pisze:

    > Czyli kierowca subaru dał ciała bo widoczność była, jeśli on ma
    > faktycznie 80 lat to pytanie jest jak widzi, bo tu może być odpowiedź
    > dlaczego motocykliście zajechał drogę, bo przecież ta prosta tam ma
    > trochę metrów więc kilka-kilkanaście sekund był widoczny.

    Mogło jeszcze być tak, że moto też było na początku na prawym. Ale
    szczerze wątpię - jak się zapierdala dwie stówy to raczej zwyczaj
    nakazuje lewym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2022-04-25 12:10:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Apr 2022 19:58:35 +0200, w <t3mt8n$39q6d$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    mk4 <m...@d...nul> napisał(-a):

    > Gdybysmy to widzieli na filmie to byłoby to nie tylko "uzasadnione
    > przypuszczenie" ale raczej udokumentowany fakt.
    >
    > Swoja drogą jakies 5-10s filmu z przodu mogloby cos wiecej wyjasnic. Nie
    > mowie, ze na pewno, ale kto wie.

    Uzasadnione przypuszczenie musi na czymś bazować. Na czym tu bazuje?

  • 94. Data: 2022-04-25 16:34:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 12:10, r...@k...pl pisze:

    > Uzasadnione przypuszczenie musi na czymś bazować. Na czym tu bazuje?

    Spróbuję.

    Fakty:

    1 - Subaru zmieniało pas z lewego na prawy.
    2 - lewym pasem zapierdalał motocyklista - tak na oko koło 200 ale
    dokładna wartość jest nieistotna,
    3 - na pasie rozbiegowym rozpędzał się tir (tak wiem tir to skrót od
    organizacji a nie marka samochodu);)

    Uzasadnione przypuszczenie:

    1 - skoro motocyklista zapierdalał ile fabryka dała lewym pasem, to
    uzasadnione przypuszczenie jest takie, że jak tą prędkość osiągał to
    lewy pas był pusty - no bo ciężko przypuszczać, żeby przy całym
    nieogarnięciu przypisywanemu zwyczajowo "dawcom" postanowił się on po
    prostu wbić w przeszkodę, którą widział na swoim pasie.

    2 - skoro jednak samochód się na tym lewym pasie znalazł, to istnieje
    uzasdnione przypuszczenie, że na mocy punktu pierwszego znalazł się tam
    niespodziewanie dla motocyklisty w czasie "na sekundy przed katastrofą".

    3 - obecność tira na rozbiegówce budzi uzasadnione przypuszczenie, że na
    mocy punktu 1 i 2 kierowca subaru postanowi zwyczajowo ułatwić wjazd na
    węźle tirowi.

    4 - zaskoczony motocyklista wykonał panic breaking, co spowodowało
    utratę przyczepności (jak widać abs nie zawsze ratuje, a może nie
    działał albo była to stara maszyna) i w efekcie ślizg na barierki. PS -
    to nie prawda że motocykliści "kładą maszyny" oni się wypierdalają, bo
    zbyt mocne hamowanie powoduje lowsidea na skutek utraty przyczepności
    przedniego koła, co jest mylone z "położeniem maszyny" jak to zwykle
    przedstawiają potem ci co przeżyli przy piwie.

    5 - przeciw uzasadnionym przypuszczeniom z punktu 1-3 mogłaby świadczyć
    obecność innych pojazdów między subaru a motocyklem (wtedy mogłoby się
    stać chuj wie co), ale nagranie z kamery raczej temu przeczy.

    Reasumując istnieje uzasanione przypuszczenie, że kierowca subaru
    zajechał droge motocykliście, chcąc wykazać się uprzejmością wobec
    kierowcy tira. Tyle uzasadnione przypuszczenia. Do oceny pozostaje
    pytanie na ile uzasadnione i kto jest winnym spowodowania wypadku, co
    nie jest oczywiste biorąc pod uwagę prędkość motocyklisty. Obecna linia
    orzecznictwa sugeruje winę kierowcy subaru, aczkolwiek są już precedensy
    więc linia orzecznitwa jest, ale nie jest już taka utrwalona.

    Zapewne prokuratura podzieli linie orzecznictwa i zarzuty postawi, na
    korzyść kierowcy subaru w sądzie działa większa wiedza prawnicza i
    dostęp do lepszych adwokatów. No i przesłanki pozakodeksowe...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-04-25 16:40:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Apr 2022 16:34:15 +0200, w <6266b166$0$495$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Spróbuję.
    >
    > Fakty:
    >
    > 1 - Subaru zmieniało pas z lewego na prawy.

    Ano.

    > 2 - lewym pasem zapierdalał motocyklista - tak na oko koło 200 ale
    > dokładna wartość jest nieistotna,

    Prawdopodobnie. Ale mógł też prawym.

    > 3 - na pasie rozbiegowym rozpędzał się tir (tak wiem tir to skrót od
    > organizacji a nie marka samochodu);)

    Tutaj akurat 100% pewność.

  • 96. Data: 2022-04-25 16:52:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 16:40, r...@k...pl pisze:

    > Ano.

    > Prawdopodobnie. Ale mógł też prawym.

    Uzasadnione przypuszczenie nakazuje wziąć pod uwagę zwyczaj nakazujący
    zapierdalać lewym;) A jak z jakiś niewiadomoych powodów zapierdalał
    prawym to subaru tym bardziej mu zajechalo drogę..

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2022-04-25 17:29:02
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-20-kwietnia-2022 o 18:23, Shrek pisze:

    > Jakby zupełnie nic nie ogarniał, to by jechał prawym mając w dupie tira.

    Ten profesor prawa doskonale wszystko ogarnia.

    nawet utworzył Pracownie Europejskiej Tradycji Prawnej w Instytucie
    Historii Prawa we wrocławiu.

    FTUUUU jak to brzmi ;-)

    Typki tego pokroju wydają wyroki w SRUE

    On wszytko wie na wszystkim się zna (nawet na zamykaniu kopalni) i
    wszystko widział.

    Prawie jak Scheldon ;-)

  • 98. Data: 2022-04-25 17:44:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-21-kwietnia-2022 o 18:36, Shrek pisze:
    > I kurwa dobrze!

    To się jeszcze kurwa okaże dla kogo.

  • 99. Data: 2022-04-25 20:30:35
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Shrek pisze:

    > Uzasadnione przypuszczenie nakazuje wziąć pod uwagę

    Pite był0 czereśniaku...

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 100. Data: 2022-04-25 20:45:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-25 o 16:34, Shrek pisze:

> [...]
    > przedniego koła, co jest mylone z "położeniem maszyny" jak to zwykle
    > przedstawiają potem ci co przeżyli przy piwie.

    A mógł spokojnie minąć Subaru przy barierce i kątynułować swoją śmiałą
    podróż na stalowym rumaku, ku wolności i przygodzie.