  • 11. Data: 2022-07-05 21:23:05
    Temat: Re: Moduł GSM nagle przestał działać
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jul 2022 13:11:43 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > miejscu. Gdyby powodem były zakłócenia, to raz na jakiś czas nie
    > przechodziłoby też "AT" i ATE0".

    A i jeszcze jedno - jaki jest stan pamięci SMS? Usuwasz smsy po
    odebraniu (cmgr/cmgd)?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2022-07-05 23:06:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 05.07.2022 21:23, Marek wrote:

    > A i jeszcze jedno - jaki jest stan pamięci SMS? Usuwasz smsy po
    > odebraniu (cmgr/cmgd)?

    Tak, na ten problem natrafiłem na początku eksperymentów z modułami GSM.
    Teraz maszyna stanów obsługująca odbieranie SMS-ów zapobiegawczo czyści
    skrzynkę przy każdym starcie i usuwa każdego odebranego SMS-a po
    przeparsowaniu.

  • 13. Data: 2022-07-06 08:21:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jul 2022 23:06:01 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Tak, na ten problem natrafiłem na początku eksperymentów z modułami
    > GSM.

    A co ze statusem sieci, nie komentowałeś tego.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2022-07-09 02:10:23
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > - czas "ciszy" na interfejsie między wysłaniem klientowi polecenia,
    > oczekiwaniem na OK (a dokładnie na \r\n za OK) (najczęściej piszesz
    > kolejne polecenie zanim modem dokończy OK)

    Czas ciszy to jest czasem ważny i między znakami. Miałem taki modem.

    --
    Student z biednego afrykanskiego panstwa przychodzi do hydraulika:
    - Prose pan. Sedes mi zle pracowac. Woda sybko leciec i nie sdasyc

  • 15. Data: 2022-07-09 02:12:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Mam pewną konstrukcję z popularnym modułem GSM SIM800L. W ciągu
    > ostatnich kilku lat wykonałem kilka egzemplarzy, które bezawaryjnie
    > działały w kilku różnych lokalizacjach. Ostatnio jedna z nich przestała.

    Urządzenie się nie zmieniło, ale co mogło się zmienić:

    1. Temperatura. To może powodować różne dziwne problemy. Urządzenie
    pracuje wewnątrz czy na zewnątrz?

    2. Coś z siecią. Może wcześniej zanim urządzenie dogadało się z modemem,
    modemowi już udawało się zalogować do sieci, a teraz trwa to dłużej, a ta
    komenda nie zadziała bez zalogowania do sieci?

    --
    Córeczka pyta mamę:
    - Co to jest impotencja?

  • 16. Data: 2022-07-09 11:33:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.07.2022 08:21, Marek wrote:

    > A co ze statusem sieci, nie komentowałeś tego.

    Karta sim jest z całą pewnością aktywna. Co do samego zasięgu, to
    dopiero trzeba będzie sprawdzić.

  • 17. Data: 2022-07-09 11:37:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 09.07.2022 02:10, Arnold Ziffel wrote:

    > Czas ciszy to jest czasem ważny i między znakami. Miałem taki modem.

    Wiem. I z tego co pamiętam maszyna stanów to uwzględnia. Z całą
    pewnością soft przez kilka lat działał prawidłowo na kilku różnych
    urządzeniach i w kilku różnych projektach. Problemy zaczęły się dopiero
    teraz, z jednym egzemplarzem. Gdyby faktycznie chodziło o takiego buga,
    to można by się spodziewać raczej losowych epizodów niestabilności a nie
    przejścia od "działa stabilnie" do "nie chce działać wcale".

  • 18. Data: 2022-07-09 12:29:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.07.2022 o 11:33, Atlantis pisze:

    > Karta sim jest z całą pewnością aktywna. Co do samego zasięgu, to
    > dopiero trzeba będzie sprawdzić.

    Możesz to urządzenie przenieść? Sprawdzić - jednak - z inną kartą?

    A w ogóle to po błędzie odpytaj o 'extended error'.

    AT+CEER

    MJ

  • 19. Data: 2022-07-11 09:14:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 9 Jul 2022 11:33:52 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Karta sim jest z całą pewnością aktywna. Co do samego zasięgu, to
    > dopiero trzeba będzie sprawdzić.

    Ale to się zdalnie sprawdza banalnie, wystarczy zadzwonić na jego
    nr, odpowiada?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2022-07-13 22:09:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 11.07.2022 09:14, Marek wrote:

    > Ale to się zdalnie  sprawdza banalnie, wystarczy zadzwonić na jego nr,
    > odpowiada?

    Sprawa już się wyjaśniła. Padł moduł GSM. Wymiana na inny egzemplarz
    momentalnie rozwiązała problem.