  • 1. Data: 2010-04-16 18:20:36
    Temat: Moja skrzynia biegow;)
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Ktos wie czy we w silnikach fazera (FZS), thundercata czy fzra trzeba
    zdejmowac cylindry, zeby rozpolowic silnik?

    Informacja dla ciekawskich tych skrzyn - sa identyczne, nawet nr czesci na
    fiszkach i w katalogach sa te same.

    W ogole jeszcze zanim zabiore sie do roboty i zamawiania czesci takie
    pytanie pomocnicze: jak to jest, ze moge wlaczyc 2'gi bieg i nie chce za nic
    w swiecie wyskoczyc. Probowalem dzisiaj - ze sprzegla stawialem na gume, a
    bieg nie wyskakiwal. Wyskakuje mi tylko kiedy zmieniam (ostro, ale ze
    sprzeglem) z 1'ki na 2'ke. Jak jade cos na 1'ce szybciej niz 40km/h wtedy
    probuje zmieniac to wyskakuje, jak jade wolniej to wskoczy i potem moge
    palowac do woli.

    Redukcja z 3'ki na 2'ke przy duzej predkosci tez sie konczy wskoczeniem
    luzu. Zatem co? Wodzik? Beben sterujacy (ten z wyfrezowanymi rowkami)? Ktos
    ma jakies pomysly, ktore po rozbiorce zweryfikuje i zwyciezcy konkursu piwo
    postawie:)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 2. Data: 2010-04-16 21:12:05
    Temat: Re: Moja skrzynia biegow;)
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-16 20:20, Ivam pisze:

> [...]
    > luzu. Zatem co? Wodzik? Beben sterujacy (ten z wyfrezowanymi rowkami)?
    > Ktos ma jakies pomysly, ktore po rozbiorce zweryfikuje i zwyciezcy

    Jak dla mnie mozesz miec pogiete oski w pamietniku, za pomoca ktorych
    automat przekreca pamietnik. Raczej nie sadze, zeby ci sie popsuly rolki
    na sprezynach, ktore blokuja pamietnik w odpowiednim miejscu.
    Moze jeszcze zgiety wodzik, nic innego do glowy mi nie przychodzi, bo
    jakby kly na kolach zebatych, to caly czas by ci bieg wyskakiwal.
    Uszkodzony pamietnik, dzialoby sie to samo, chyba musisz rozebrac
    skrzynie i sprawdzic wszystko, kup cala dobr uzywana, z
    osprzetem(pamietnik, wodziki, automat, rolki blokujace)
    Mysle, ze jak nie rozbierzesz tego i nie bedziesz mial w lapie, to nie
    stwierdzisz z cala pewnoscia czego to przyczyna

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 3. Data: 2010-04-17 07:15:51
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jak dla mnie mozesz miec pogiete oski w pamietniku, za pomoca ktorych
    > automat przekreca pamietnik. Raczej nie sadze, zeby ci sie popsuly rolki
    > na sprezynach, ktore blokuja pamietnik w odpowiednim miejscu.

    Rolka jest jedna i wygladala na ok. Co do bolcow w pamietniku to musze to
    musze sprawdzic ten trop.

    > Moze jeszcze zgiety wodzik, nic innego do glowy mi nie przychodzi, bo
    > jakby kly na kolach zebatych, to caly czas by ci bieg wyskakiwal.

    Ja wlasnie stawiam na wodzik, ale sie zobaczy po rozebraniu.

    > kup cala dobr uzywana, z osprzetem(pamietnik, wodziki, automat, rolki
    > blokujace)

    Powiem Ci, ze ciezko jest taka dorwac. Albo ma wyskakujacy bieg, albo ludzie
    chca cale silniki posprzedawac - bez rozbierania.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2010-04-17 09:40:04
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-17 09:15, Ivam pisze:

    > Powiem Ci, ze ciezko jest taka dorwac. Albo ma wyskakujacy bieg, albo
    > ludzie chca cale silniki posprzedawac - bez rozbierania.

    Patrzyles to? jest kilka silnikow na czesci, moze maja
    http://moto.allegro.pl/listing/search.php?category=1
    9038&from_showcat=1&string=fazer

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------

  • 5. Data: 2010-04-17 09:47:44
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    zapomnialem jeszcze, sprawdz, czy skrzynia nie pasuje od r6 2003-2005,
    bo mam dwie takie skrzynie o przebiegu 16 i 18 kkm

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------

  • 6. Data: 2010-04-17 10:05:12
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > zapomnialem jeszcze, sprawdz, czy skrzynia nie pasuje od r6 2003-2005, bo
    > mam dwie takie skrzynie o przebiegu 16 i 18 kkm

    Nie pasuje. Tzn. moze pasuje, ale przelozenia sa zupelnie inne. A na allegro
    patrzylem - albo chca caly silnik, albo skrzyni juz nie ma.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2010-04-17 18:14:37
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Juz po rozbiorce dolu i wstepnych ogledzinach.

    Winowajca - wodzik odpowiedzialny za przesuwanie zebatki 6'go biegu (czyli
    za 2'ke i 3'ke). Drugi wodzik posiada pewne slady zuzycia. Trzeci (ten,
    ktory przesuwa kola na drugim walku) nie wykazuje zupelnie zadnych sladow
    zuzycia (nawet powierzchniowych) i to powoduje, ze musze sie zapytac o cos.
    Czy musze wymienic jeden wodzik czy dwa. Ponizej zdjecia obu przytartych
    wodzikow.

    http://picasaweb.google.pl/filip.zielazny/Wodziki#

    Pocieszajace jest to, ze wszystkie kola zebate i ich sprzegla klowe maja
    praktycznie jednakowy stopien zuzycia (lekko przytarta powierzchnia, ale
    ksztalt zachowany). Jedynie na zebatce od 5'go biegu nie ma zadnych sladow
    przytarcia (nawet powierzchni). To budzi moje obawy - czy to dobrze, czy to
    znaczy, ze bylo cos kombinowane?

    Aha! Jeszcze jedno: gdzie poza serwisem yamahy dostane uszczelke do misy
    olejowej? Najchetniej kupilbym wysylkowo.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-04-18 12:26:03
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-17 20:14, Ivam pisze:
> [...]
    > sladow zuzycia (nawet powierzchniowych) i to powoduje, ze musze sie
    > zapytac o cos. Czy musze wymienic jeden wodzik czy dwa. Ponizej zdjecia

    wymien oba wodziki, sprawdz jeszcze, czy oska, po ktorej chodza wodziki
    nie ma luzu w mocowaniach w bloku, co do piatki, to jest normalne, bo te
    wysokie biegi maja nizsze obciazenia i zawsze lagodniej je sie wbija jak
    np dwojke

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------

  • 9. Data: 2010-04-18 12:47:24
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > wymien oba wodziki, sprawdz jeszcze, czy oska, po ktorej chodza wodziki
    > nie ma luzu w mocowaniach w bloku,

    Obie oski sa ok. Troche maja inny kolor w miejscu, gdzie poruszaja sie
    wodziki, ale wezme jeszcze we wtorek do labolatorium na pomiary i zobacze
    roznice w srednicach i chropowatosci powierzchni tych waleczkow.

    Co do wodzikow - moze na fotkach tego nie widac, ale te rysy sa tak plytkie,
    ze w innym miejscu przejechalem wodzik automaxem i tez tak sie zaczelo
    blyszczec. Doslownie tak sama powierzchnia jest wypolerowana - nie ma sladow
    zaglebien.

    Jak myslisz, jesli pomierze prostopadlosc powierzchni roboczych wzgledem osi
    (jeszcze nie wiem jak, ale pokombinuje) oraz rownoleglosc powierzchni
    roboczych to wystarczy, zeby okreslic czy ten drugi jest ok czy tez jest
    zesrany?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2010-04-18 21:04:40
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-18 14:47, Ivam pisze:

> [...]
    > osi (jeszcze nie wiem jak, ale pokombinuje) oraz rownoleglosc
    > powierzchni roboczych to wystarczy, zeby okreslic czy ten drugi jest ok

    Powinno, najlepiej wloz wodzik na oske i sprawdz zwyklym katomierzem,
    ale po wodziku widac, czy chodzi pod dobrym katem, po wytarciu
    powierzchni przesuwajacej kola, jezeli nie jest rowno wytarta na calej
    powierzchni(to zgrubienie na koncach) to znaczy, ze nie jest prosty.
    jeszcze sprawdz pamietnik, czy scianki kanalow, w ktorych chodza
    przesuwki nie sa wyszerbione, i tez na same koncowki wodzikikow,
    chodzacych w pamietniku

    Michał V-R
    gg 9409047

    żyje się raz, potem się tylko straszy