  • 21. Data: 2021-07-11 17:05:53
    Temat: Re: Most Hernando de Soto
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Jun 2021 11:10:24 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i mial racje, nic sie nie stalo, tylko prace stracil.
    > No chyba, ze i w USA bedzie go prokurator scigal :-)

    A jak było z tym mostem we Wrocławiu co się kilka razy zawalił, po
    którymś razie jego konstruktor popełnił z tego powodu samobójstwo...?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2021-07-12 11:06:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A jak było z tym mostem we Wrocławiu co się kilka razy zawalił, po
    >którymś razie jego konstruktor popełnił z tego powodu samobójstwo...?

    A ktory to, nie znam historii?

    Natomiast ... pare wiaduktow z epoki Gierka rozebralismy, czy tez
    wzmocnilismy, bo sie zaczely sypac ... podobno.

    No i zdarzylo sie we wrocku pare balkonow, ktore odpadly, ale to
    raczej stare kamienice ...

    J.

  • 23. Data: 2021-07-13 18:30:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Jul 2021 11:06:01 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A ktory to, nie znam historii?

    Internety wskazują, że chodzi o Grunwaldzki i postać Richarda
    Plüdemanna. Uważał, że jest błędnie obliczony i się zawali. Nie mógł
    powstrzymać jego otwarcia więc w wyrazie protestu popełnił
    samobójstwo.
    Ale ja słyszałem wersję, że kilka razy były jakieś problemy
    wytrzymałościowe po oddaniu (pękania? Uszkodzenia filarów?), nieznana
    była ich przyczyna wtedy i to doprowadziło do takiego aktu
    desperacji. Historia opowiadana przez lokalną architektkę przy
    piwie..

    --
    Marek

  • 24. Data: 2021-07-15 13:08:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >była ich przyczyna wtedy i to doprowadziło do takiego aktu
    >desperacji. Historia opowiadana przez lokalną architektkę przy

    Byc moze, choc troche dziwne mi sie wydaje - najpierw zle
    zaprojektowal, potem mialby tego nie moc udowodnic, a na koniec sie
    zabic nie czekajac na koniec?

    Wiki podaje, ze zmarl na skutek ciezkiej choroby.

    We Wroclawiu inna katastrofa byla slynna

    https://wiadomosci.wp.pl/mija-49-lat-od-tragicznej-k
    atastrofy-we-wroclawiu-w-tumanach-pylu-walil-sie-gma
    ch-6027724232807553a
    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,23173049
    ,to-byla-najwieksza-katastrofa-budowlana-w-powojenny
    m-wroclawiu.html

    https://gazetawroclawska.pl/katastrofa-budowlana-na-
    placu-grunwaldzkim-zginelo-10-robotnikow/ar/c1-14676
    353
    https://fotopolska.eu/Wroclaw/b60745,1966_-_Katastro
    fa_budowlana_na_placu_Grunwaldzkim.html
    https://polska-org.pl/543475,Wroclaw,1966_Katastrofa
    _budowlana_na_pl_Grunwaldzkim.html

    Wiesc gminna niosla, ze nikt nie zginal, bo robotnicy ... poszli na
    piwo.
    W czym moze troche prawdy jest, bo niby przerwa obiadowa akurat byla

    Przy czym poczatkowo to nie bardzo bylo wiadomo czemu sie to zawalilo,
    moze blad w projekcie ... a na koniec ponoc trzy budynki zbudowano
    wedle tego projektu i stoja do dzis ..

    J.

    J.

  • 25. Data: 2021-07-15 14:21:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-15 o 13:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    >
    > Przy czym poczatkowo to nie bardzo bylo wiadomo czemu sie to zawalilo,
    > moze blad w projekcie ... a na koniec ponoc trzy budynki zbudowano wedle

    W dawnym moim mieszkaniu ciągle pękały ściany i sufit.
    Administracja tłumaczyła, że budowlańcy dawali zbyt dużo piasku i mało
    cementu, bo budowali prywatne wille.
    Wtedy w sklepach nie mogli kupić, więc kombinowali.
    Podobno dostali karne wyroki i zabrano im wille.

    WM