  • 1. Data: 2021-06-27 23:12:34
    Temat: Tworzywo zamiast sprężyny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Szukam alternatywy dla taśmy sprężynowej.
    Taki system do składowania użytecznych odpadów płyt chcę zrobić.
    Jak widać formatki będą stać na walcach. Aby się nie przewróciły to
    wymyśliłem takie płaskie sprężyny.
    Zrobiłem z ABS (te standardowe obrzeże meblowe o szerokości 42 mm i
    grubości 2 mm).
    Ale po dłuższym czasie odgięte już nie powraca do zadanego na ciepło
    kształtu. Sprężyna odgięta będzie max na 40 mm, ma przytrzymać płytę
    3-38 mm.
    Czego szukać z tworzyw sztucznych? Z takich osiągalnych to widzę
    poliwęglan. Ale czy on da się uformować na ciepło w taki łuk?

    https://server706701.nazwa.pl/wordpress/wpn_RobWan_s
    trona_www/warsztat/

    Robert

  • 2. Data: 2021-06-28 01:01:58
    Temat: Re: Tworzywo zamiast sprężyny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-27, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Czego szukać z tworzyw sztucznych? Z takich osiągalnych to widzę
    > poliwęglan. Ale czy on da się uformować na ciepło w taki łuk?

    PC da się tak uformować na ciepło, ale nie jestem przekonany, czy za
    jakiś czas też się plastycznie nie zdeformuje. Może jakieś cienkie płyty
    kompozytowe?

    Dlaczego w sumie, chcesz to dociskać do tablicy? Nie wystarczy taka
    "podkładka/krążek" z tworzywa / metalu, o odpowiedniej średnicy (>2
    odległości pomiędzy otworai w tablicy) mocowana na tych walcach?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-06-28 07:33:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie wystarczy taka
    > "podkładka/krążek" z tworzywa / metalu, o odpowiedniej średnicy (>2
    > odległości pomiędzy otworai w tablicy) mocowana na tych walcach?
    >
    > --

    Tak, ale to nie rozwiązuje problemu dociskania formatek różnej grubości
    do tablicy. Pewnie coś podobnego zrobię i będę wciskał kostki pianki.

    Robert

  • 4. Data: 2021-06-28 08:53:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-28, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Tak, ale to nie rozwiązuje problemu dociskania formatek różnej grubości
    > do tablicy. Pewnie coś podobnego zrobię i będę wciskał kostki pianki.

    No ale właśnie dlaczego chcesz je dociskać? Opierają się na dolnych
    kołkach, mała krawedź wystarczy i nie zjadą. U góry dowolne coś (krążek,
    pasek) zabezpieczający przed wypadnięciem (siła żadna) i powinno być ok.
    No chyba, że tablica na suficie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-06-28 09:51:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No ale właśnie dlaczego chcesz je dociskać?

    Bo jak są po skosie, to się wyginają. No i oczywiście nie jest to jakaś
    niezbędna rzecz. Tylko jak już wziąłem się za ten bałagan w odpadach, to
    chciałem to zrobić jak najlepiej.

    Robert

  • 6. Data: 2021-06-28 13:41:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 czerwca 2021 o 23:12:32 UTC+2 r...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Czego szukać z tworzyw sztucznych? Z takich osiągalnych to widzę
    > poliwęglan. Ale czy on da się uformować na ciepło w taki łuk?

    Jeśli te kształtki nie są ze złota albo platyny to przyda ci się alternatywa dla
    mózgu. Kształtki ze wszystkiego poza platyna i złotem ustawia się na podłodze przy
    ścianie. Teoretycznie może być i półka żeby na płasko leżały. Ale z półką dodatkowa
    praca a ściana i podłoga już są. Z pamiętnika leniwego człowieka. Jeśli możesz użyć
    gwoździ albo wkrętów użył gwoździ. Prostsze w użyciu. Jeśli jednak już się uparłeś
    żeby się bez sensu narobić to dlaczego nie użyjesz sprężyn stalowych? Robisz rysunek,
    dajesz do firmy robiącej sprężyny. Za tydzień placisz, odbierasz i sie cieszysz.

  • 7. Data: 2021-06-28 14:40:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-28, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Bo jak są po skosie, to się wyginają. No i oczywiście nie jest to jakaś
    > niezbędna rzecz. Tylko jak już wziąłem się za ten bałagan w odpadach, to
    > chciałem to zrobić jak najlepiej.

    To może łatwiej jednak będą krązki dociskane na cylindrach sprężynkami?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-06-28 14:59:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To może łatwiej jednak będą krązki dociskane na cylindrach sprężynkami?

    Też myślałem o tym, ale...
    Znowu sprężynki, które trzeba zamówić, a tych mocowań będzie kilkadziesiąt.
    Ten sam krążek może dociskać dwa elementy o różnych grubościach.
    No i nie może być to krążek, bo aby wyjąc element musiałbym go zdjąc/
    odkręcić. Ale tu można zastosować elipsę czy prostokąt, po obróceniu o
    90° zyskujemy dostęp do formatki.

    Robert

  • 9. Data: 2021-06-29 11:04:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2021 14:59:03 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > No i nie może być to krążek, bo aby wyjąc element musiałbym go zdjąc/
    > odkręcić. Ale tu można zastosować elipsę czy prostokąt, po obróceniu o

    Ewentualnie krążek eliptyczny z kołnierzem. Ale też musiałby być dokładnie
    na grubość detalu i (raczej) nie łapałby dwóch detali na raz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2021-06-30 01:19:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-28, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > No i nie może być to krążek, bo aby wyjąc element musiałbym go zdjąc/
    > odkręcić. Ale tu można zastosować elipsę czy prostokąt, po obróceniu o

    To może jeszcze inaczej... grube te formatki bedą? Bo jeśli nie aż
    tak - a chyba nie skoro się wyginają, to może tablica obita blachą i
    magnesiki neodymowe (dodatkowo, poza kołkami rzecz jasna).

    --
    Marcin