  • 1. Data: 2021-06-21 14:47:22
    Temat: Most Hernando de Soto
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Taka mala usterka mostu
    https://www.youtube.com/watch?v=e8PodEM4Y8g

    Kogo znudzi poczatek niech przewinie potem do 8:00, ewentulnie do
    do 5:00 lub 6:40 jesli chce szerszy kontekst.

    I co my tu mamy - upadek etyki inzynierskiej, ciecie kosztow,
    outsourcing, zle nauczanie?

    J.

  • 2. Data: 2021-06-22 06:49:53
    Temat: Re: Most Hernando de Soto
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > do 5:00 lub 6:40 jesli chce szerszy kontekst.
    >
    > I co my tu mamy - upadek etyki inzynierskiej, ciecie kosztow,

    Lub jednego dupa inspektora, który sobie pomyślał, przecież nic się nie
    będzie działo, więc po co latać po moście i sprawdzać.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-06-22 11:10:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2021 04:49:53 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Lub jednego dupa inspektora, który sobie pomyślał, przecież nic się nie
    > będzie działo, więc po co latać po moście i sprawdzać.

    No i mial racje, nic sie nie stalo, tylko prace stracil.
    No chyba, ze i w USA bedzie go prokurator scigal :-)

    Ale ... sam mial po moscie biegac? To dosc spory most, chyba potrzeba
    wiecej ludzi.

    J.

  • 4. Data: 2021-06-22 11:32:17
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-22 o 11:10, J.F pisze:

> [...]
    > No chyba, ze i w USA bedzie go prokurator scigal :-)
    >
    > Ale ... sam mial po moscie biegac? To dosc spory most, chyba potrzeba

    Niestety nastąpił ogólny upadek etyki i dobrych obyczajów.

    Całkiem realny staje się scenariusz z piekła rodem np.:
    Ktoś być może uznał, że budowa nowego mostu to czysty zysk, nawet po
    odliczeniu strat wynikających z zawalenia starego mostu.

    WM

  • 5. Data: 2021-06-22 16:05:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2021 11:32:17 +0200, WM wrote:
> [...]
    > Ktoś być może uznał, że budowa nowego mostu to czysty zysk, nawet po
    > odliczeniu strat wynikających z zawalenia starego mostu.

    Jest to calkiem mozliwe, szczegolnie ze most ma juz 50 lat, a jak z
    filmu wynika - jesli ma jedno zmeczeniowe pekniecie, to pewnie ma i
    wiecej zmeczonych miesc.

    Ale ... jak mialoby to wygladac?
    -lokalni przedsiebiorcy przekonali inspektora, ze jak sie zawali, to
    juz nie dojdzie dlaczego dokladnie, a oni zarobia.
    A most przed zawaleniem ... dobry byl, protokow inspekcji jest.

    -urzednicy pomysleli, ze najlepiej jakby sie zawalil, i oni przekonali
    inspektora?
    Ale teraz urzednicy naprawiaja.

    -inspektor mial firme budowlana, czy brat/zona maja,

    Bo tak troche watpie, jak inaczej mialby zarobic na falszywej
    ekspertyzie?

    Wiec raczej podejrzewam zwykly biznes - im mniej inspektorogodzin
    poswieci, tym wiecej zarobi, bo cena za przeglad taka sama,
    ewentualnie - przetarg wygral, cena byla niska, a teraz jeszcze trzeba
    na tym zarobic ...

    J.

  • 6. Data: 2021-06-22 18:28:07
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-22 o 16:05, J.F pisze:

> [...]
    > juz nie dojdzie dlaczego dokladnie, a oni zarobia.
    > A most przed zawaleniem ... dobry byl, protokow inspekcji jest.

    Widzę pewną analogię ze słynnym mostem włoskim.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ponte_Morandi

    WM

  • 7. Data: 2021-06-23 10:00:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-22 o 18:28, WM pisze:

    > Widzę pewną analogię ze słynnym mostem włoskim.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ponte_Morandi

    Wymienili liny na nowe, na czym zarobili remontowcy.
    Mimo tego most się zawalił i trzeba go było rozebrać, na czym zarobili
    rozbieracze.
    Budowa nowego mostu to zarobek dla budowniczych.

    Szkoda tylko tych co zginęli.

    WM

  • 8. Data: 2021-06-23 13:12:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-23, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > rozbieracze.
    > Budowa nowego mostu to zarobek dla budowniczych.

    Myślę, że tu było prozaiczniej i się po prostu kolesiowi nie chciało
    sprawdzać. Wytrzymało 50 lat, to co się może stać? Za rok-dwa sprawdzę i
    będzie ok.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-06-23 13:19:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Tu jest ciekawe:
    https://www.washingtonpost.com/nation/2021/05/14/mem
    phis-bridge-crack/

    The discovery of the crack came just a couple of months after the
    American Society of Civil Engineers, the country's leading engineering
    professional group, gave the United States a miserable C-minus on its
    quadrennial infrastructure report card. The group found that more than 40
    percent of the nation's roadways were in poor or mediocre condition, with
    some of them facing increased risk of catastrophic failure, a figure
    essentially unchanged from the previous report four years earlier.

    Bridges were particularly high on the group's list of concerns. Close to
    half of the country's 617,000 bridges are more than 50 years old,
    according to the report card, and more than 46,000 are structurally
    deficient.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-06-23 13:26:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Jun 2021 11:19:39 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > half of the country's 617,000 bridges are more than 50 years old,
    > according to the report card, and more than 46,000 are structurally

    Cos w tym jest, tylko co - władza zleca coroczna inspekcje komus z
    ASCE, i on pisze raport, ze jest dobrze :-)

    J.