  • 11. Data: 2020-09-14 19:31:29
    Temat: Re: Możliwości CPLD
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > PSoc5LP spokojnie da radę i będzie się dało to zrobić bez rzucenia się
    > na głęboką wodę w stylu przerzucenia się od razu na FPGA. Akurat
    > liczenie sinusa jest proste, dokładność 18-bitowa to dwa zajrzenia w
    > tabelkę i jedno mnożenie. Da się zrobić całkowicie poza programem
    > głównego ARMa.
    >
    > Możesz to zrobić na wiele sposobów: przeprogramowywać PWM za pomocą DMA
    > sterowanego przez UDB, wygenerować sinusa IDACem (do 8Msa/s) i PWM
    > zrobić "analogowo" na komparatorze, napisać cały sterownik w asemblerze
    > DFB i uruchomić go jako koprocesor. Jest wiele opcji.

    Tak czytam i nie wiem o czym... ;)
    To nie wystarczy już do tego OpAmp 741, 2 kondensatory i 4 oporniki?

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-09-14 20:26:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irokez wrote:

    > To nie wystarczy już do tego OpAmp 741, 2 kondensatory i 4 oporniki?

    Opampy w 5LP są 4, więc i w ten sposób by sobie poradził. ;-)
    Problem tylko w tym, co z tym zrobić dalej, bo Jarek chce sterować
    mostkiem MOSFETów. Zamiast więc próbowac zbudować analogowy wzmacniacz
    klasy D lepiej już od początku do końca sprawę załatwić cyfrowo.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2020-09-14 20:30:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-09-14 o 11:02, Piotr Wyderski pisze:

    >Tak czytam i nie wiem o czym... ;)
    >To nie wystarczy już do tego OpAmp 741, 2 kondensatory i 4 oporniki?

    I zarowka ? :-)

    Nie chcemy byle sinusa. Chcemy sterowac mostkiem na wysokiej
    czestotliwosci, zeby po usrednieniu powstala sinusoida.

    I to sie da zrobic na opampach, ale pewnie bedziemy chcieli sterowac
    amplitudą i troche czestotliwoscia ...

    J.

  • 14. Data: 2020-09-16 09:05:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, September 14, 2020, 10:40:44 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Na procesorku odpowiednio mocnym - wiadomo, ze da rade.
    > Na procku DSP - moze i overkill, ale moze lepiej niz rzezbic sinusy na

    TDS2285...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2020-09-17 18:31:32
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-09-14 10:40, J.F. wrote:

> [...]
    > Na procesorku odpowiednio mocnym - wiadomo, ze da rade.
    > Na procku DSP - moze i overkill, ale moze lepiej niz rzezbic sinusy na 8

    TI 320F28xxx?
    STM32F33x ?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 16. Data: 2020-09-17 19:01:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-09-14 10:40, J.F. wrote:

    >TI 320F28xxx?
    >STM32F33x ?

    Ale to jakies specjalne procki "falownikowe", czy wlasnie ryzykujemy,
    ze blad w programie zrobi pozar ?

    J.

  • 17. Data: 2020-09-17 19:18:09
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-09-17 19:01, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale to jakies specjalne procki "falownikowe", czy wlasnie ryzykujemy, ze
    > blad w programie zrobi pozar ?

    pierwszy to wg. dawnej terminologii dsp, wg. TI obecnie już w zasadzie
    nie, masa falowników (w tym PV) na tym chodzi, drugi to "zwykły" MCU z
    timerami zrobionymi pod kątem sterowania
    silnikami/przetwornicami/falownikami.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 18. Data: 2020-09-18 10:50:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-09-17 19:01, J.F. wrote:

    >pierwszy to wg. dawnej terminologii dsp, wg. TI obecnie już w
    >zasadzie
    >nie, masa falowników (w tym PV) na tym chodzi,

    Ale maja jakies wspomozenie, chocby w postaci PWM z zabezpieczeniami ?

    >drugi to "zwykły" MCU z
    >timerami zrobionymi pod kątem sterowania
    >silnikami/przetwornicami/falownikami.

    To moze bezpieczniejsze ... choc jak ma gotowy PWM a program stanie
    przy najwiekszej amplitudzie, to tez nie bedzie wesolo.

    Jakies jednorazowe timery stosowac ? Ze jak program stanie, to jeden
    impuls jeszcze wyjdzie, a potem nic ?

    Czy po prostu bezpieczniki dac ... ale przeciez tranzystory plona
    szybciej :-)

    J.