  • 1. Data: 2023-03-11 11:50:26
    Temat: Mruganie diody w pendrive
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam od wielu lat pendrajwa 128 GB (USB 3.0) który zawsze działał niezawodnie.
    Przez niemal cały czas był wetknięty z tuner TV, służy do okazjonalnego zapisu i
    odtwarzania programów/filmów.
    Nie był buforem (TimeShift - nagrywanie non-stop ostatnich 10 sekund programu).
    Formatowany był jako NTFS, ponieważ wtedy nagrywa filmy w jednym kawałku po 4 GB
    (formatowanie jako FAT przez tuner powoduje cięcie
    filmów na kawałki po 512 MB zapewne cecha konkretnego tunera, z kolei exFAT
    sformatowanego przez Windows tuner w ogóle nie widzi).
    Dioda w USB zapalała się po włączeniu tunera, a zaczynała mrugać przy używaniu przez
    tuner pendrajwa (zapisie lub odczycie),
    mruganie było super wygodne dla optycznej sygnalizacji, że tuner właśnie nagrywa
    (zabezpieczało przed przypadkowym wyłączeniem
    tunera po wyłączeniu TV).
    Natomiast od paru miesięcy dioda w pendrive zaczęła mrugać zawsze, czy to w tunerze
    czy także gdy jest podpięty do PC.
    Co ciekawe, wydaje mi się że mruga tylko po sformatowaniu jako NTFS, a po exFAT
    (windowsowym programem SDFormater) nie mruga
    PYTANIE:
    Czy mruganie LED to może jakaś sygnalizacja błędu pendrive?
    A może któraś aktualizacja Windows 10 spowodowała, że pendrive zawsze jest obciążony
    jakąś operacją?
    Nie mogę kliknąć opcji formatowania jako NTFS przez sam tuner (wolałbym sformatować
    pendrajwa do NTFS przez tuner niż przez
    Windows), ponieważ w pilocie tunera akurat przestał działać klawisz wejścia w to
    menu.

  • 2. Data: 2023-03-12 23:33:39
    Temat: Re: Mruganie diody w pamięći USB
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Mam od wielu lat

    Najwyższy czas na wymianę chińskiego chłamu!

    > Czy mruganie LED to może jakaś sygnalizacja błędu *pamięci* USB?

    Szybki monotonny migot zazwyczaj oznacza przesył danych.

    Stale świecenie oznacza ze nośnik/pamięć USB/flash jest
    włączony/(zasilany).

    Ratunek (lecz nie dla zupełnie uszkodzonych pamięci USB na skutek
    utlenienia elektroniki) pod sznurkami:

    https://www.diskpart.com/free-partition-manager.html

    Tym oprogramowaniem (aomei); pamięci USB na nowo utworzyć
    MBR (master boot record).
    lub

    https://download-de.wondershare.com/recoverit_full41
    53.exe

    Jak powyższe operacje nie przyniosą pożądanego skutku; to
    "najwyższy czas na wyzbycie się chińskiego chłamu!"

  • 3. Data: 2023-03-13 08:07:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Akurat nie chłam, lecz najszybszy pendrive jaki mam, zapisy rzędu 70 MB/s.
    PNY z porządnej serii, wszystkie później kupione "markowe" są wolniejsze.
    Rzecz w tym, że mruga nawet gdy raczej transmisji nie ma (w tunerze, bo w Win 10 to
    tylko jasny Redmont wie co robi)
    A kiedyś nie mrugał.
    No chyba, że sięTimeShift sam włączył, ale w menu tunera wyłączony i jakichkolwiek
    plików timeshifta na pendrajwie nie widać

    -----

  • 4. Data: 2023-03-15 03:18:48
    Temat: Re: Mruganie diody w pamięci USB
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    SanDisk 64GB USB, 5'cioletni: https://postimg.cc/gallery/ZdkVP6S {na 7 dni}.

    > Rzecz w tym, że mruga nawet gdy raczej transmisji nie ma

    Tez migocze po nowym MBR (zawierającym program rozruchowy dla komputerów
    z systemem BIOS oraz tablicę partycji), oczywiście po uprzednim
    zabezpieczeniu danych (i ich ponownym zapisie na pamięć USB)?

    Tak na marginesie, ten migot LED'a pamięci USB; to taki ważny problem?

    --
    watapatatabysany

  • 5. Data: 2023-03-15 21:59:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja nie miałem na myśli testów, lecz faktycznego kopiowania filmów z kompa (a
    właściwie z NAS przez komp) zapisywanych na pendrajwa
    Total Commanderem.
    Filmów, czyli gigabitowe skompresowane pliki, TC pokazuje około 68000-71000 kbps.

    -----

  • 6. Data: 2023-03-26 07:19:21
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Ja nie miałem na myśli testów, lecz faktycznego kopiowania filmów z kompa

    ... i co wreszcie z tym mruganiem?
    ... przypomnę co pisałem:

    "Tez migocze po nowym MBR..."?

    --
    watapatatabysany

    Ambasada Chin opublikowała listę państw zbombardowanych
    przez USraelską BANDĘ po II wojnie światowej:

    o Korea i Chiny 1950-53 (wojna koreańska)
    o Gwatemala 1954
    o Indonezja (1958)
    o Kuba (1959-1961)
    o Gwatemala (1960)
    o Kongo (1964)
    o Laos (1964-1973)
    o Wietnam (1961-1973)
    o Kambodża (1969-1970)
    o Gwatemala (1967-1969)
    o Grenada (1983)
    o Liban (1983, 1984) (cele w rejonie Libanu i Syrii)
    o Libia (1986)
    o Salwador (1980)
    o Nikaragua (1980)
    o Iran (1987)
    o Panama (1989)
    o Irak (1991) (wojna w Zatoce Perskiej)
    o Kuwejt (1991)
    o Somalia (1993)
    o Bośnia (1994, 1995)
    o Sudan (1998)
    o Afganistan (1998)
    o Jugosławia (1999)
    o Jemen (2002)
    o Irak (1991-2003) (połączone siły USraelskie i angolskie)
    o Irak (2003-2015)
    o Afganistan (2001-2015)
    o Pakistan (2007-2015)
    o Somalia (2007-2008, 2011)
    o Jemen (2009, 2011)
    o Libia (2011, 2015)
    o Syria (2014-2015)

    Na liście znajduje się ponad 20 państw. Chiny wezwały
    ,,nigdy nie zapominać, kto jest prawdziwym zagrożeniem dla świata".

  • 7. Data: 2023-03-27 14:34:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mruga jak najęty :-(
    Stawiam na nieopisaną funkcję sygnalizowania jakiegoś błędu, przykładowo 2% komórek
    niezdatnych do użytku.
    Ale jeszcze spróbuję na FAT32 (nie exFAT) sformatować, tylko mi się gdzieś programik
    do tego zapodział (pod Win 10 Pro).
    I jako ostatnia deska ratunku diskpart -> clean all

    -----

  • 8. Data: 2023-03-27 14:36:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A o zbombardowanych przez ruskich to zapomnieli?

    -----