  • 11. Data: 2010-02-25 18:12:02
    Temat: Re: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
    Od: "Rev" <r...@o...pl>

    Pszemol wrote:
    > "Rev" <r...@o...pl> wrote in message
    >
    > A co robisz ze ściekami pełnymi detergentów?
    > Ściekają do ogródka i użyźniają Ci kwiatki?
    Staram się używać tych ekologicznych (tak przynajmniej mówią na etykiecie)
    od kiedy możliwe (i są za to mandaty). Od 12 lat trawa rośnie jak na
    drożdzach.
    A czemu pytasz?

    Pozdrawiam,
    Rev.

  • 12. Data: 2010-02-25 18:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
    > Ja tam mam wody demineralizowanej pod dostatkiem - mam filtr RO
    > i używam takiej wody w akwarium morskim. Mam wiadra całe ... :-)

    Nie bardzo rozumiem .. po co ci filtrowac wode, zeby ja zaraz
    zasolic ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-02-25 18:28:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Rev" <r...@o...pl> wrote in message news:hm6b1e$8ti$1@news.onet.pl...

    > Staram się używać tych ekologicznych (tak przynajmniej mówią na etykiecie)
    > od kiedy możliwe (i są za to mandaty). Od 12 lat trawa rośnie jak na
    > drożdzach.
    > A czemu pytasz?

    No właśnie temu - w detergentach jest mnóstwo fosforanów
    do zmiękczania wody które potem stanowią problem - nie mówiąc
    o samych detergentach które uwalniasz do środowiska...

    Wyobraź sobie teraz że każdy w ogródku myje samochód i cała
    ta piana ścieka do wód gruntowych i okolicznych strumyków
    omijając oczyszczalnie ścieków... Nie byłoby to zbyt miłe.

    Myjnie jednak mają zorganizowaną kanalizację i te ścieki trafiają
    do oczyszczalni a nie prosto w trawę...

  • 14. Data: 2010-02-25 18:29:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości news:

    > IMO mniej niszczy lakier niż szczotki, ale i źle myje... Ja po takiej
    > myjni muszę przetrzeć auto jakąś ścierką, bo cały brud nie jest zmyty,

    Bo właściwe mycie to jest właśnie ciśnieniówką PO nałożeniu środka myjącego
    (czyli na tym etapie, który spryciarze w tym wątku każą omijać).
    Musi być dokładnie - od tyłu do przodu.
    Piana nie myje, tylko rozpuszcza brud - myjesz wodą podczas spłukiwania,
    wcześniej tylko moczysz nadwozie i opłukujesz z gdubszego.

    Od kiedy po zeszłorocznej dyskusji dokupiłem do mojej śmiesznej myjki
    ciśnieniowej pianownicę (kosztowała tyle co myjka) i przedłużkę węża, to
    zmieniłem drastycznie poglądy - jednak auto da się umyć bez dotykania.
    Dla efektu trzeba niestety wytrzeć irchą, gdyby miał tą wodę
    zdemiralizowaną, może i to by było zbędne.

  • 15. Data: 2010-02-25 18:38:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
    >
    > Nie bardzo rozumiem .. po co ci filtrowac wode, zeby ja zaraz zasolic ?
    > :-)

    Gdyby w kranie płynęła woda morska to bym tego nie robił... :-)

    Ale płynie w kranie mieszanina H2O, chloru/chloramin,
    fosforanów (w ilościach 1000x większych niż w oceanie),
    azotanów w ilościach sporych i nie wiadomo jeszcze jaki
    inny syf pozostały po procesie oczyszczania wody...

    Więc aby wiedzieć na czym się stoi wodę się filtruje a potem
    zasala ale już znaną mieszaniną soli...

  • 16. Data: 2010-02-25 18:41:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

> [...]
    > Dla efektu trzeba niestety wytrzeć irchą, gdyby miał tą wodę
    > zdemiralizowaną, może i to by było zbędne.

    Jaką masz myjkę ciśnieniową?

  • 17. Data: 2010-02-25 18:43:07
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Myjnie jednak mają zorganizowaną kanalizację i te ścieki trafiają
    > do oczyszczalni a nie prosto w trawę...

    a kazdy rodzic kupuje pampersa! Czy sa tacy co piora pieluszki tetrowe
    (nowoczesne sa takie, moze z czegos innego ale ekologiczne)?

    Posiadanie dzieci nie jest za cholere ekologiczne, sra w papmersa - to gowno
    zalega na wysypisku i wiaze wode z otoczenia. Dziecko nie jest ekologiczne a w
    przylosci bedzie kolejnym trucicielem.

    Auto samo w sobie ekologiczne nigdy nie bylo i nie bedzie. Tak wiec jesli byc
    ekologicznym to na pewno nie miec wlasnego auta a tym bardziej dzieci.

  • 18. Data: 2010-02-25 18:49:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości news:

    > Jaką masz myjkę ciśnieniową?

    Tanie badziewie marketowe, jakieś Kinzo, do tego sprzed 10 lat.
    Przy czym przez większość czasu nawet jej nie używałem, nie widziałem sensu.
    Dopiero pianownica i przedłużka zmieniła drastycznie sytuację.
    W takich warunkach jak teraz kilkanaście minut i auto jest czyste
    (wycieranie mija się z celem, bo i tak zacieków po wodzie nie będzie widać
    chwilę po wyjeździe).

  • 19. Data: 2010-02-25 18:58:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message

> [...]
    > byc ekologicznym to na pewno nie miec wlasnego auta a tym bardziej dzieci.

    Czy dla Ciebie życie jest czarno białe??

    Czy dostrzegasz różnicę pomiędzy seryjnym mordercą a złodziejem
    jabłka ze straganu? Czy może dzielisz ludzi na złych i dobrych?

    Jak już zabiłeś muchę to jesteś morderca i możesz zabijać ludzi???

    Zachowanie ekologiczne nie polega na tym, że nie oddychasz żeby
    CO2 nie produkować :-) To nie tak, że skoro musisz robić coś
    jednego nieekologicznego to znaczy że jesteś już stracony i mozesz
    robić co tylko Ci się chce... Zawsze możesz mniejszyć swój udział
    w globalnym bałaganie i jeśli już musisz używać samochodu to
    przynajmniej zminimalizuj swój udział w zasmrodzaniu środowiska.

    Sam myślałem o kupieniu myjki ciśnieniowej i myciu aut samemu
    ale mnie od tego zraża właśnie kwestia taka, że wszystkie uliczne
    kratki ściekowe w mojej okolicy odprowadzane są wprost do rzeki
    i jeziora, bez pośredniej oczyszczalni a więc zatruwałbym środowisko.
    Póki tego problemu nie rozwiążę to sobie takiej myjki nie sprawię.

    Każda nasza decyzja ma pewne konsekwencje dla środowiska
    i trzeba sobie ze skutków zdawać sprawę...

    Jesli lokalny staw w Twojej okolicy bedzie w lecie mial problemy
    z glonami i przyducha ryb to zastanow sie dlaczego w wodzie w tym
    jeziorze jest za duzo fosforanow i czy nie przyczyniles sie do tego
    myjac swoje auto i splukujac piane do trawnika...

  • 20. Data: 2010-02-25 18:59:16
    Od: "Rev" <r...@o...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]

    > omijając oczyszczalnie ścieków... Nie byłoby to zbyt miłe.
    >
    > Myjnie jednak mają zorganizowaną kanalizację i te ścieki trafiają
    Po raz: Studnia, z której czerpię wode jest 7-8m zględem podłoża od miejsca
    mycia samochodu.
    Po dwa: Stosuję środek "ekologiczny" - przynajmniej wg tego, co mówi
    producent, mam sprawdzony jeśli chodzi o dostępność przy niedalekiej
    odległości od posesji (odsunieta daleko od drogi, nie ma kanalizacji, więc
    nie spuszczam syfu do Wisły).

    I tak myślę: Mowa jest o super granulkach, które są stosowane na myjniach
    samochodowych. Skoro są super, to nie są wydajne jeśli chodzi o mycie
    samochodu w zwykłej wodzie, no chyba, że poprzednicy maja taką wodę jak ja
    (w centrum miasta?).
    Tylko cud powoduje, że ja nie muszę przecierać i mam:
    1. Żywe rośliny od prawieków (wykluczam trawę, chodzi o żywe rośliny (np.
    tuje w odległości 2-3m od miejsca mycia
    2. Zdrową trawę (nawet w miejscu mycia samochodu co do milimetra)
    3. Jestem zdrowy mimo, że od więcej niż tych 12 lat czerpię wodę do spożycia
    (brak wodociągu) ze studni umiejscowionej z 5-6 metrów od miejsa mycia
    4. Studnia jest wystarczająco głęboka, naturalny filtr daje więcej, niż się
    wydaje (wynikami się nie pochwalę, ale dam głowę uciąć, że piję lepszą wodę
    niż w ścisłej Warszawie)
    5. Uczciwość samych myjni zostawiłbym do wielikej wstrzemięźliwości.

    Sam jestem przeciw myciu swoich samochodów pod blokiem. To jest tragedia.
    Ale wiem czego uzywam (chyba, że producent przegra proces, bo oszukiwał, to
    przeprosze), jaką wodę stosuję. Co piję mniej więcej wiem.

    Pozdrawiam,
    Rev