  • 1. Data: 2010-02-25 20:34:00
    Temat: Demontaż czujnika ABS
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    Witam!
    Mam problem, autko Citroen C8 2,2HDI 2006r, wyświetla mi bład ASR, ESP, ABS
    zarazem wyłączając mi wszystkie te systemy...
    Dziś zawitałem do ASO po podpięciu kompa okazało się że prawe przednie koło
    pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po stronie
    czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.
    Serwis zaproponował demontaż wszystkiego i wymianę najpierw czujnika (370zł)
    potem łożyska (660zł zamiennik 330zł), powiedzieli że nie są w stanie
    zdemontować czujnika bez jego zniszczenia, twierdzą że w 4 letnim aucie jest
    on już tak zapieczony że można go tylko wykruszyć i wstawić nowy.
    Nie chciał bym aby się okazało że czujnik był dobry a walnięte łożysko
    (luzów brak) bo byłbym stratny, tu pojawiają się pytania:
    Czy są jakieś sztuczki kruczki aby go wyjąć w całości?
    Jeżeli już udało by się go zdemontować jak sprawdzić jego działanie? (mam
    dobrego elektronika jak by wiedział co ma sprawdzić...)

    Pozdrawiam
    Sawa
    C8 2,2hdi 2006
    Niva 1,9D 1990

  • 2. Data: 2010-02-25 20:44:34
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Sawa pisze:
    > Jeżeli już udało by się go zdemontować jak sprawdzić jego działanie? (mam
    > dobrego elektronika jak by wiedział co ma sprawdzić...)

    A nie mogą odpiąć tego czujnika i wpiąć nowego, bez jego montażu w
    zwrotnicy? Jak kontrolki zgasną i komputer nie wykaże błędu, to sprawa
    imho będzie jasna. Wtedy pozostanie wydłubanie czujnika i wstawienie
    tego nowego.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-02-25 21:00:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czy są jakieś sztuczki kruczki aby go wyjąć w całości?

    *cierpliwość* .. ktorej w ASO po prostu nie ma w cenniku.

    ps. jak kupowałem ostatnio czujnik do Omegi .. to koleś wysłał mi z ...
    piastą. On już piasty używanej nie sprzeda (a nawet jesli, to ma ich
    dostatek) a męczyć sie z czujniczkiem za 50 zł mu sie nie chce.
    Ja go wyciągnąłem, ale to jest tak, ze albo masz szczęscie albo ... nie :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 4. Data: 2010-02-25 21:21:04
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hm6k9d$k95$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > zwrotnicy? Jak kontrolki zgasną i komputer nie wykaże błędu, to sprawa
    > imho będzie jasna. Wtedy pozostanie wydłubanie czujnika i wstawienie tego

    Witam!

    Stwierdzili że komputer widzi że "koło się nie kręci" a drugiego czujnika
    nie mieli kazali zapłacić zaliczkę i czekać tydzień a ja w niedzielę mam
    zrobić 1000 km dobrze że śniegi puściły.

    Sawa

  • 5. Data: 2010-02-25 21:37:27
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    > Jeżeli już udało by się go zdemontować jak sprawdzić jego działanie? (mam
    > dobrego elektronika jak by wiedział co ma sprawdzić...)

    Nie wiem czy czujnik w C8 rozni sie zasadniczo czyms od czujnika ze starej
    hondy civic ale jesli nie, to wystarczy zwykly omomierz.
    Zmierz jaka rezystancje ma dobry a jaka ten teoretycznie uszkodzony. Moze to
    pomoze.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-02-25 21:49:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sawa w <news:hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po stronie
    > czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.

    Co prawda nie cytryna, ale tez miałem problem z czujnikiem ABS -- za
    stwierdzenie, który zacz zapłaciłem 50PLN (podpięcie kompa) i serdecznie
    podziękowałem za ofertę wymiany czujnika z piastą (ca 800PLN).

    Panowie z serwisu nie wykonali innych testów, a powinni:
    1. Turn the ignition switch to LOCK.
    2. Disconnect the left rear wheel speed sensor
    connector.
    3. Use a digital voltmeter (DVM) to measure the
    resistance between the sensor terminals.
    Is the resistance within the specified value at
    approximately 25°C (77°F)?

    jeśli ok, to kolejny:

    1. Switch the DVM to the AC millivolt range.
    2. Measure the voltage output of between the
    wheel speed sensor terminals while rotating
    the wheel about 1 revolution every 2 seconds.
    Is the output within the specified value?

    i jeśli OK, to kolejny:
    1. Disconnect the harness from the EBCM.
    2. Connect a DVM between ground and one terminal
    of the wheel speed connector.
    3. Turn the ignition to ON.
    4. Repeat the above test for the other terminal of
    the wheel speed connector.
    Is the voltage for either of these terminals within the
    specified value?

    I tak dalej, zgodnie z książką serwisową.

    Zdjąłem koło, wypiąłem kabelki, zmierzyłem wg pierwszej procedury i z
    czystego lenistwa dalej nie mierzyłem, tylko potraktowałem jakimś sprajem
    typu CONTACT wtyczkę i gniazdo, złożyłem jak było, przykręciłem koło i po
    problemie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-02-25 21:51:49
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam problem, autko Citroen C8 2,2HDI 2006r, wyświetla mi bład ASR, ESP,
    > ABS zarazem wyłączając mi wszystkie te systemy...

    A kable cale? U mnie wywal w CR-V z 2004r. wywalal blad lewego przedniego
    czujnika, zdjalem kolo i zauwazylem, ze kabel byl skruszaly. Polutowalem,
    skasowalem bledy i hula.

  • 8. Data: 2010-02-25 22:39:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sawa pisze:

> [...]
    > zdemontować czujnika bez jego zniszczenia, twierdzą że w 4 letnim aucie jest
    > on już tak zapieczony że można go tylko wykruszyć i wstawić nowy.

    Bardzo dziwne że nie zaproponowali wymiany całego układu hamulcowego.

> [...]
    > Jeżeli już udało by się go zdemontować jak sprawdzić jego działanie? (mam
    > dobrego elektronika jak by wiedział co ma sprawdzić...)

    Po pierwsze sprawdzić opór elektryczny czujnika (porównując go z
    czujnikiem sprawnym w drugim kole) - być może urwał się przewód.

    Jeżeli opór jest ok, to kolejną sprawą będzie oglądanie na oscyloskopie
    odczytu z obu czujników i porównanie ich przy kręceniu kołami.

    Na tym etapie jeszcze należy sprawdzić odległość między czujnikiem a tą
    "tarką" z której czyta impulsy.

    Wyjęcie czujnika jeżeli faktycznie jest zapieczony, to może warto
    wymontować całą zwrotnicę, zanurzyć to w penetratorze, grzać, stukać,
    ruszać i w końcu odkręcisz.

  • 9. Data: 2010-02-25 22:47:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Jeżeli opór jest ok, to kolejną sprawą będzie oglądanie na oscyloskopie
    > odczytu z obu czujników i porównanie ich przy kręceniu kołami.

    A nie pomyslales ze on ma po prostu w tym C8 łożyska z ASB?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2010-02-26 00:29:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 20:34:00 +0100, Sawa napisał(a):

> [...]
    > zdemontować czujnika bez jego zniszczenia, twierdzą że w 4 letnim aucie jest
    > on już tak zapieczony że można go tylko wykruszyć i wstawić nowy.

    Ale sprawdzić, to już nie potrafia, co za dupki... A może po prostu jakaś
    złączka poszła?

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98