  • 1. Data: 2014-05-28 23:55:34
    Temat: Na filmach...
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Zloczynca dzwoni komorką, a sluzby go namierzają, a ten jest co chwile w
    innym miejscu swiata, pada haslo cos o vpn-ach. Choc bardziej to wyglada
    jak siec wezlow TOR.

    No dobra, ile jest w tym prawdy. To znaczy niby jak mozna dzwonic, zeby
    pokazywac sie, iz niby sie jest nie tam gdzie sie jest.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 2. Data: 2014-05-29 01:35:45
    Temat: Re: Na filmach...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 May 2014 23:55:34 +0200, mr misio napisał(a):
> [...]
    > No dobra, ile jest w tym prawdy. To znaczy niby jak mozna dzwonic, zeby
    > pokazywac sie, iz niby sie jest nie tam gdzie sie jest.

    Kilka/dziesiat telefonow porozrzucanych po terenie, co pewien czas
    kazdy z nich loguje sie do najblizszej bazy. A SIM jest jeden i dane
    miedzy telefonem a SIM transmitowane przez internet.

    Tylko ciekawe czy to do zrobienia za pomoca jakiegos zwyklego
    telefonu. I za pomoca hackerskiego wlamania do cudzego telefonu.

    J.

  • 3. Data: 2014-05-29 11:01:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 01:35, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Tylko ciekawe czy to do zrobienia za pomoca jakiegos zwyklego
    > telefonu. I za pomoca hackerskiego wlamania do cudzego telefonu.

    Wydaje mi się, że tak to nie zadziała. BSC (taka minicentrala
    nadzorująca który telefon z którą stacją bazową ma się połączyć)
    nadzoruje też numery aparatów (IMEI). Nie da się więc udawać, że aparat
    skacze po świecie jeśli jego IMEI ciągle siedzi w tej samej komórce.

    Jak dla mnie - takie "oszukiwanie" sieci GSM to tylko filmowy bajer.
    Zresztą GSM od początku był tak zbudowany, żeby policja mogła
    lokalizować i podsłuchiwać abonentów.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-05-29 12:11:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

> [...]
    >nadzoruje też numery aparatów (IMEI). Nie da się więc udawać, że
    >aparat skacze po świecie jeśli jego IMEI ciągle siedzi w tej samej

    Ale IMEI jest zmienialne :-)

    O ile sie orientuje, to niektore bramki do FCT taka funkcjonalnosc
    mialy - tzn korzystaly ze zdalnego banku sim i udawaly nawet
    poruszanie.

    >Jak dla mnie - takie "oszukiwanie" sieci GSM to tylko filmowy bajer.
    >Zresztą GSM od początku był tak zbudowany, żeby policja mogła
    >lokalizować i podsłuchiwać abonentów.

    Hollywood ma nieograniczona wyobraznie, ale tak w ogolnosci - jak
    operatorow telekomunikacyjnych jest bez liku, wiesz kto do Ciebie
    dzwoni, trzeba sprawdzic u operatora, tam sie okazuje ze tranzyt, wiec
    sprawdzamy u drugiego itd.
    Dawniej trzeba bylo biegac po centralach i sprawdzac, teraz pewnie
    nacisk na wysylanie pozycji juz od zrodla, ale to mozna blokowac.
    A przeciez mozna tez z Voip przez wiele VPN ...

    J.

  • 5. Data: 2014-05-29 13:53:35
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

> [...]

    No wlasnie, bajer chyba. Bo na filmi ejak zaczynaja namierzac (maja 30
    sekund) to zloczynca, ze zwykla komorka pokazuje im sie, ze rozmawia
    najpierw z hongkongu, potem z zimbabwe, potem z londynu i zanim minie 30
    sekund namierzaja ze 10-20 roznych miast i ciagle nie tego zloczynce.

    IMHO na zwyczajnej komorce tak sie nie da, zwlaszcza przy lokalnym
    zloczyncy.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-05-29 15:06:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    mr misio wrote:

> [...]
    > sekund namierzaja ze 10-20 roznych miast i ciagle nie tego zloczynce.
    >
    > IMHO na zwyczajnej komorce tak sie nie da, zwlaszcza przy lokalnym

    Dzwoń przez viop.

  • 7. Data: 2014-05-29 16:00:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 15:06, Poldek pisze:

    > Dzwoń przez viop.

    A jakie to ma znaczenie? Sieć dokładnie wie, z jaką komórką się
    połączyłeś. Wie to także po zakończeniu rozmowy więc nagłe jej
    przerywanie po jakimś tam czasie, żeby Cię nie zlokalizowali - to zwykła
    ściema.

    W bazie danych jest lokalizacja każdego aktywnego telefonu (włączonego)
    oraz ostatnia lokalizacja wyłączonych.

    Zapewne nie raz słyszeliście zakłócenia w głośnikach, które powoduje co
    jakiś czas telefon lezący nieużywany - to chwilowe potwierdzanie
    lokalizacji. Daje znak, że ciągle "żyje".

    --
    MN

  • 8. Data: 2014-05-29 18:32:06
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

    Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sims, know it. But what the f%!k is Katy Perry?
    > http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg
    >
    > # pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!

    Na filmach jest fikcja łamana na oszustwo.
    Co nie zmienia faktu że można się pokucić o małe sprytne
    rozwiązania i znaczne utrudnienie namierzenia .
    Tylko to sporo roboty i koszty niemałe - rozwiązania
    muszą być zawsze improwizowane, ale da się :-)
    Dla tych co chcą pobawić się w linku poniżej firma
    reklamuje nienamierzalne telefony
    http://www.x-cellular.com/
    Ale one nie są nienamierzalne - tylko trudno namierzalne.
    Każdy system można obejść lub oszukać, na jakiś czas......
    http://www.pki-electronic.com/

    --
    paskuda03

  • 9. Data: 2014-05-29 19:14:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-28 23:55, mr misio pisze:
> [...]
    >
    > No dobra, ile jest w tym prawdy. To znaczy niby jak mozna dzwonic, zeby
    > pokazywac sie, iz niby sie jest nie tam gdzie sie jest.

    Taka sama bajka jak ta, że na ustalenie numeru dzwoniącego potrzeba 60
    sekund ;-)

  • 10. Data: 2014-05-29 21:51:29
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Taka sama bajka jak ta, że na ustalenie numeru dzwoniącego potrzeba 60
    > sekund ;-)

    W filmie - 30 sek :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg