  • 11. Data: 2021-01-01 18:39:07
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.12.2020 o 15:14, ToMasz pisze:
    > krótko: tak.
    > długo:
    > nagrywanie rozmów bez zgody jest w zasadzie nielegalne. tzn możesz sobie
    > nagrywać co chcesz, ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w
    > sprawie, a _prawie na pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw
    > osoby nagrywanej.

    W naszym systemie prawnym jest wręcz przeciwnie. Sąd może odrzucić
    nagranie jako słaby dowód, ale nie z powodu jego nielegalności nawet
    gdyby ona była faktem. Inaczej niż w anglosaskim, tam musiałby.

    > dobrym wyjściem jest nagrywanie samego siebie. czyli
    > jeśli ktoś mówi Ci ze mieszka pod adresem rynek 12, to Ty powtarzasz
    > rynek 12 i już masz to na zawsze zapamiętane. to powinien zrobić acr
    > unchained na każdym sofcie. ten ze sklepu play może nie nagrywać.... bo
    > producentowi telefonu, googlom, producentowi softu, tak jest łatwiej
    > wykręcić się od ewentualnej odpowiedzialności. to nie ich wina! Zasada
    > jest ta sama, która nakazuje dawać ostrzeżenia na lekach nasennych że
    > mogą powodować senności i na kubku z gorącą kawą że może poparzyć.

    Nie bardzo. Producent telefonu nie odpowiada w ten sposób za jego używanie.

    > jak to obejść? twrp, magisk i jego nagrywaczka. (w ten sposób nie masz
    > roota, banki będą działały) Są dwie, jedna płatna druga darmowa. o ile
    > to jest xiaomi, to wystarczy soft z chin - też będzie nagrywał. o ile
    > chcesz lineage, to.... nagrywanie będzie działać, tyle że nie wiem czy
    > jest sens. (po za tym dla mnie lineage musi mieć roota, wiem że to nie
    > konieczne, ale nie wiem czy bez roota zadziała nagrywanie. nigdy mi nie
    > przyszło takie pytanie do głowy)
    > Pytanie jaki to telefon, bo nie wiadomo czy lineage na niego jest!

    Nie jest na liście wspieranych, ale są opisy jak wgrać. To może działa.
    S10 Samsung. Root mi odpowiada, to w końcu mój telefon a nie wuja G.
    Aplikacje bankowe ... powinno dać się odczarować. Ale i tak nie
    przejmowałbym się. Obecnie ten telefon jest bezużyteczny ze względu na
    brak nagrywania.

  • 12. Data: 2021-01-01 18:47:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Czy ja bym uznał taki dowód? -- zapewne zależałoby to od okoliczności.
    > Czasami taki dowód nie wnosi niczego ciekawego, więc warto odrzucić;
    > czasami jest jakoś inaczej nielegalny; czasami może nie być dostatecznie
    > pewny czy jednoznaczny -- ale poza szczególnymi sytuacjami tak pozyskany
    > dowód bym uznał, bo dlaczegóżbym miał odrzucić, gdybym szukał prawdy?

    No dokładnie.

    > Czym innymi jest wykorzystanie w sądzie dowodu pozyskanego bezprawnie.
    > (nie można łamać prawa w imię prawa -- to chyba oczywiste)

    Kto miałby złamać prawo w imię prawa? Jakie to ma znaczenie dla odkrycia
    prawdy?

  • 13. Data: 2021-01-01 22:39:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie jest na liście wspieranych, ale są opisy jak wgrać.
    ja ograniczam listę ewentualnych następnych smartfonów, tylko do takcich
    które mają lineage. ale gdybym miał jedno jedyne wymaganie - ma nagrywać
    rozmowy - nie instalowałbym. po za tym coraz lepiej idzie "odmulanie"
    telefonów bez alternatywnych softów... a może ja się starzeje...?

> [...]
    > Aplikacje bankowe ... powinno dać się odczarować. Ale i tak nie
    > przejmowałbym się. Obecnie ten telefon jest bezużyteczny ze względu na

    twrt+magisk i nagywanie wewnątrz magiska (2+1 krok)
    twrp+root i nagrywanie acr unchained. (2+1krok)
    stąd odradzam roota.
    ToMasz

    ps
    darmowy acr, nie potrafi kasować starych (np 90 dni nagrań)
    ten z magiska - nie pamietam nazwy, teraz nie mam magiska - potrafi, ale
    z kolei w nim gorzej się wyszukuje konkretne nagranie.

  • 14. Data: 2021-01-02 01:25:48
    Od: Arkadiusz Kaczmarek <kaczor@to_wytnij.lubi.info>

    W dniu 2020-12-30 o 19:11, ii pisze:
    > Jak w tytule,
    >
    > Sobie wymyśliłem a właściwie zostałem zmuszony przez sytuację, że
    > zakończono wsparcie urządzeń z Windows Mobile 10, do nabycia jakiegoś
    > wspieranego urządzenia. No i mam to co chciałem:
    > - dual SIM
    > - USB-C
    > - ładowanie indukcyjne
    > - dużo pamięci
    > - aktualny Android
    > - itp itd

    Weź sobie coś od XIAOMI, tam masz nagrywanie w systemie :)

  • 15. Data: 2021-01-02 10:30:36
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    ii pisze:

    > Kto miałby złamać prawo w imię prawa?

    Przykładowo -- policjant mógłby włamać się do Twego mieszkania, by
    wykraść ,,taśmy prawdy'' ;) (lub łopatę, którą zakopałeś zwłoki
    bądź nóż, którym zamordowałeś teścia) ukazujące jasno Twą winę...
    Tak pozyskanego ,,materiału dowodowego'' nie można wykorzystać...

    > Jakie to ma znaczenie dla odkrycia prawdy?

    To? -- Co?

    -=-

    U Sowy zamontowano ,,urządzenia podsłuchowe'', by pozyskiwać infa,
    które nie były przeznaczone osobom pozyskującym -- to zupełnie inny
    problem niż nagrywanie rozmów, których jest się uczestnikiem. Tam
    (u Sowy) łamano prawo. Sowie ,,taśmy prawdy'' nie mogą być dowodami
    w sprawach sądowych. (i raczej ;) nie były, jeśli nie liczyć sprawy
    Marka Falenty, czyli osoby zamieszanej w pozyskiwanie tych ,,taśm'')

    Przed wielu laty Adam Michnik nagrywał tak, że nagrania posłużyły
    jako dowody uwzględnione przez sejmową komisję śledczą.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_trzymaj%C4%85ca_
    w%C5%82adz%C4%99

    Adam Michnik nie trafił do więzienia z powodu nagrania rozmowy z Lwem
    Rywinem -- tym nagrywaniem nie złamał prawa. Nawet nie złamał prawa
    ujawnieniem nagrania.

    Marek Falenta wolny nie jest...
    https://wyborcza.pl/7,75398,25449611,falenta.html
    Marek Falenta został skazany na 2,5 roku więzienia za nagrywanie
    polityków rządu PO-PSL.

    -=-

    Tu dygresja... Bardzo ważna... [;)] Powszechnie wiadomo, że w nawiasach
    kwadratowych umieszczam nie miana/jednostki (kilogramy chociażby) ale
    moje myśli, których poznawanie jest zabronione, których poznawanie łamie
    prawo!!! Za wścibskość można nawet trafić do więzienia -- o czym co
    jakiś czas lojalnie uprzedzam. Przypominam też [to się pisze -- pamiętać
    też należy?] ogólną zasadę [niekoniecznie zgodną z prawem, ale i co
    z tego?] mówiącą, iż nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

    To tak na marginesie... [;)]

    -=-

    W mojej sprawie sąd odrzucił dowody (wyniki pulsoksymetrii) pozyskane
    jawnie przeze mnie, ale przyjął (niemal jako podstawę opinii) dowody
    (też wyniki pulsoksymetrii) pozyskane ukradkiem przez biegłą sądową...

    Dostarczyłem różne dowody w tym ww. nagranie audio poczynione ukradkiem
    i wyniki pulskoskymetrii zyskane jawnie. Te dwa dowody Sąd Apelacyjny
    w Białymstoku odrzucił, gdyż jeden z tych dowodów pozyskałem ukradkiem.

    --
    Ene

  • 16. Data: 2021-01-02 10:43:44
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Kaczmarek" <kaczor@to_wytnij.lubi.info> napisał w
    wiadomości news:5fefbd8d$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2020-12-30 o 19:11, ii pisze:

    > Weź sobie coś od XIAOMI, tam masz nagrywanie w systemie :)

    Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

  • 17. Data: 2021-01-02 10:52:36
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    ii pisze:

    > W naszym systemie prawnym jest wręcz przeciwnie. Sąd może odrzucić
    > nagranie jako słaby dowód, ale nie z powodu jego nielegalności nawet
    > gdyby ona była faktem.

    Sąd RP może uznać dowód zyskany nielegalnie?

    > Inaczej niż w anglosaskim, tam musiałby.

    > Nie bardzo. Producent telefonu nie odpowiada w ten sposób za jego używanie.

    Nożem można zamordować? -- zabrońmy produkowania i używania noży?...
    [złym spojrzeniem można skaleczyć -- wydłubmy oczy...]

    --
    Ene

  • 18. Data: 2021-01-02 10:54:51
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    Pawel pisze:

    > Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

    Pod Androida jest mrowie programów tak nazwanych.

    --
    Ene

  • 19. Data: 2021-01-02 13:51:32
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-02 o 10:43, Pawel pisze:

    > Użytkownik "Arkadiusz Kaczmarek" <kaczor@to_wytnij.lubi.info> napisał w
    > wiadomości news:5fefbd8d$0$523$65785112@news.neostrada.pl...

    > Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

    Ktoś tu zachwalal ten call Recorder. Zainstalowalam. pierwszym razem
    nagrał rozmowę wychodzacą i przychodzącą. Potem nagrał parę razy tylko
    wychodzące. Następnie już wcale.
    Ten programik jest płatny, ja zainstalowałam free.
    Musiałam wyrzucić tę aplikację z telefonu jak dla mnie była nieprzydatna.

    --
    animka

  • 20. Data: 2021-01-02 15:12:49
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ten programik jest płatny, ja zainstalowałam free.
    > Musiałam wyrzucić tę aplikację z telefonu jak dla mnie była nieprzydatna.

    Pisałem o tym programiku zrobionym przez Huaweia. Może źle go nazwałem ale
    po jego zainstalowaniu do Huaweia "wraca" możliwość systemowego/natywnego
    nagrywania rozmów. Są wersje i pod Andka 9 lub 10. Rejestruje wszystkie
    rozmowy automatycznie lub można włączyć nagrywanie kiedy zechcemy.
    Np coś takiego:
    https://www.xda-developers.com/huawei-honor-emui-9-c
    all-recording/

    Pozdr