  • 41. Data: 2021-01-06 03:57:47
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ii" rsspk7$a20$...@n...icm.edu.pl

    > Moduł telefoniczny to taka płytka realizująca
    > komunikację z siecią komórkową. Taka tyci tyci,
    > bez pamięci,

    Ma miejsce na SIMkę... 1MB pamięci starczy na wiele minut a miejsca
    nie zajmuje wiele -- na samej SIMce też jest pamięć, choć mało...

    > bez gniazda pamięci. Do komunikacji tylko.

    > to nie tylko dydaktyka ale badania. Dydaktyka może być zawracaniem gitary.

    Dyrektor prywatnego ogólniaka:
    - fajnie by było w szkole, gdyby nie było w niej uczniów
    - same uczennice?
    - uczennic i uczniów...

    Nauczyciel akademicki:
    - nie byłoby problemu, gdyby nie studenci
    - więc po do uczelnia?
    - uczelnie nie tylko uczy, ale także bada, opisuje...

    > A mnie tu tylko chodzi o to, że można nie rozumieć
    > (niektórzy nie rozumieją), że zanotowanie czegoś
    > jest ważniejsze od prowadzenia rozmowy. O taką
    > mentalność. Powinienem po prostu wyjść z tej
    > rozmowy. Nic ona nie rozwiązała ani wtedy ani
    > z dzisiejszej perspektywy.

    Urzędnika państwowego nie tylko można fotografować do woli podczas
    sprawowania przez tegoż urzędnika jego funkcji urzędniczych, ale
    można także te fotografie dowolnie publikować. (rzecz jasna są
    wyjątki typu tajemnica państwowa itd...)

    Podobnie ze sportowcem -- nawet nie musisz pytać o pozwolenie publikowania...

    Ale niekoniecznie można fotografować w szkole itp... ;)

    Od lat toczone są wojny na tym (rejestratorskim) tle...

    Dziennikarzowi nawet nie wolno przeszkadzać pod groźbą odsiadki...
    (też ogólnie -- bo do tajnych archiwów dziennikarz nie może włamywać się...)

    > Nic się nie zmieniło. Studiowałem wtedy i teraz. Za pieniądze
    > otrzymuje się trochę bardziej użyteczne informacje, ale generalnie
    > nie jest to studiowanie sensu stricte tylko przerabianie materiału.

    Dociekliwi studiują pod okiem dydaktyków,
    którym mogą zadawać kłopotliwe pytania?...

    > Może przyszedłeś po mnie. Po zadymie na "pół polski", pani
    > z sekretariatu stwierdziła, że jest szczęśliwa, że teraz
    > ludzie będą już mogli sobie robić zdjęcia.

    Nie miewam z tym problemów od kilkudziesięciu lat.
    Jedyny problem taki, że nie ma kserografu i jest
    zalecenie smartfonowania... ;)

    > W sądzie niewątpliwie można prosić o kopie, ale najpierw
    > do sądu musi dotrzeć zapis rozmowy co może nie wydarzyć
    > się nigdy z racji zasad postępowania umożliwiającym
    > stronie niedonoszenie na siebie. I wtedy właśnie
    > trzebaby mieć to swoje nagranie. Gdyby tak spojrzeć
    > na samą kwestie robienia nagrać to zasadniczo mógłby
    > to robić operator telekomunikacyjny.

    Czyli ,,podmiot niezawisły''? ;)

    > Ale to tak samo sądowi może ukraść czy stronie przeciwnej.

    Sądy muszą pilnować -- i pilnują.

    > Nie ma zasadniczo sensu opieranie się na materiale niejawnym.
    > Ludzie w sądach bzdury opowiadają tylko dlatego, że ich się słucha.

    Mocne:
    Ludzie w sądach bzdury opowiadają tylko dlatego, że ich się słucha.

    > Ja nie wiem czy zwykłe sprawy powinny być dostępne dla wszystkich.

    Ale są. Na ślub też możesz wejść -- i złożyć zażalenie. ;)

    > Dokładniej, nie wydaje mi się, by tak powinno być. Bo pofatygowanie
    > się do sądu nie ma powodu ujawniać sekretów stron wszystkim.
    > Rozprawy to nie są proste stwierdzenia faktów w sprawie ale cała
    > masa zachowań stron, np prywatnych osób, to gdzie chociażby
    > mieszkają, jakim samochodem jeżdżą.

    Toż była chryja, bo (wg JKaczyńskiego bodajże)
    operator kamery tendencyjnie filmował dowód osobisty...

    Na razie na ,,zwykłą'' rozprawę możesz wejść...
    Bywają rozprawy z pełnymi salami gawiedzi...

    > Brak jakiejkolwiek szkodliwości społecznej.

    Znęcanie się nad zwierzakami też społecznie nie jest szkodliwe?...
    [nad żoną i dziećmi także -- toż to nie jest społeczne dobro, lecz prywatne]

    > Ludzie powinni wiedzieć jak politycy rozmawiają ze sobą.

    Niekoniecznie wtedy, gdy rozmawiają prywatnie...
    [zwłaszcza wtedy, gdy siedzą nago w saunach -- obawiając się podsłuchów]

    > Gdyby to było z natury jawne nie byłoby w ogóle kwestii
    > podsłuchiwania. Normalnie za podsłuchanie kogoś takiego
    > wyroku jaki dostął Falenta nie daje się. A medal tak czy
    > siak należy się. Od państwa!!!

    Czym innym oficjalne rozmowy służbowe, a czym innym prywatne życie...
    Podczas uroczystości możesz ,,podsłuchiwać'' oficjalne przemówienia do woli...

    Przykładowo ja -- ale mój rozmowca nagrywa się cicho, choć wyraźnie...

    > No tak, ale:
    > - może mają starszy system

    Niestety często tego nie pojmują, że dopiero od A9 są problemy...

    > - albo nagrywają mikrofonem to, co w słuchawce słychać

    > Nie wypowiem się bo nie ogarniam tego systemu.

    Także nie ogarniam... Niby wszystko w necie jest wyjaśnione
    starannie, niby system jest otwarty, ale nie mam doświadczenia
    a nie chcę uwalić nowego telefonu...

    > Czego tu szukać?

    Numeru telefonu, nazwy z kontaktów, daty?...
    Samo nagranie też łatwiej przesłuchać, gdy
    jest wizualizacja dźwięku...

    > Masz historię połączeń z możliwością odtworzenia ich.

    I tysiąc nagrań?... Ja rozmawiam mało -- ale
    też mam problemy z szybkim szukaniem...

    > Nie, dobry dokonuje indeksacji nagrania przez
    > ich transkrypcję i umożliwia wyszukiwanie po tym.

    Jakoś mnie te indeksacje itp. nie ciągną...

    > Rozumiem, że uważasz, że to prawo niejako odnosi się tak
    > samo do norek jak i ludzi. Myślę, że oczywistym jest, że
    > zwykli ludzie powinni stanowić prawo a nie tylko wybrani.

    Stanowią -- niektórzy z bejsbolem w garści, inni z kartką wrzucaną
    do urny... ;) Wcześniej czy później wszyscy zauważają, że prawo
    stanowią majętni...

    > Kwestia jakiejś własności. Kiedyśtam kiedyś, rodzice
    > mogli syna zabić. A dzisiaj to w ogóle nie wiadomo
    > po co są poza karmieniem.

    Dziś też mogą zabić -- przed narodzinami tegoż. ;)
    Głośny wyrok TK niewiele poprawi -- przykładowo
    lekarz/komisja stwierdzi, że płód obumarł, więc...

    Woli zabijania trybunały nie ostudzą skutecznie bez wychowania...
    Prawo musi stanowić naród/społeczeństwo/pospólstwo...
    [ponoć stanowi -- nawet zwie się suwerenem, ale wielogłowym...]

    > Przecież to do urządzeń używanych powszechnie jest.

    Ale producenci nie są powszechni.

    > Ktoś oczywiście na tym zyskuje więcej a ktoś mniej. Rezydencje nietrwałe są.

    Owszem -- co jakiś czas jakaś wojna je burzy...
    Ciekawe, kiedy zacznie się burzenie Chin...
    Na razie są tylko oskarżenia, pomówienia,
    dochodzenia... Jest wojna gospodarcza, są
    problemy z gośćmi WHO itp... Z podsłuchami...

    O właśnie -- toż w Chinach można podsłuchiwać w imię lepszej sprawy!!!

    [gdzie ja teraz będę kupował, gdy Jacka Ma wsadzą (może już wsadzili)
    na ćwierć wieku do więzienia?... biją, torturują, trzymają w więzieniach
    za złe myśli czy spojrzenia... tu i ówdzie słychać, że to odrodzeni
    Mandżurowie, nie Chińczycy... Kaj-szek zmarł... Musk straszy własnym
    prawem na Marsie... nic dziwnego, że władcy Chin ochoczo wsadzają
    swych poddanych do więzień... za chwilę może być za późno, bo na
    Marsie Musk zabroni... ale, ale... toż polscy władcy ściśle
    współpracują z chińskimi... niebawem i mnie wsadzą do więzienia
    za ,,rzucanie złowrogich spojrzeń w kierunku drobiowej ojczyzny''?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 42. Data: 2021-03-20 23:34:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.01.2021 o 22:39, ToMasz pisze:
    > ja ograniczam listę ewentualnych następnych smartfonów, tylko do takcich
    > które mają lineage. ale gdybym miał jedno jedyne wymaganie - ma nagrywać
    > rozmowy - nie instalowałbym.

    Ale przecież to nie jedyne wymaganie. Dokładniej jest to ostatnie
    wymaganie istnienia którego w ogóle nie miałem świadomości jak
    decydowałem się na zmianę urządzenia.

    > po za tym coraz lepiej idzie "odmulanie"
    > telefonów bez alternatywnych softów... a może ja się starzeje...?

    Jeśli miałoby mi o coś chodzić to o kwestie inwigilacji. Telefony takie
    jak S10 nie mulą.

    > twrt+magisk i nagywanie wewnątrz magiska (2+1 krok)
    > twrp+root i nagrywanie acr unchained. (2+1krok)
    > stąd odradzam roota.

    Spróbuję tak podejść do tego, ale nie znam się.

    Ok.

  • 43. Data: 2021-04-02 23:53:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > "ii" rssq84$tg5$...@n...icm.edu.pl

    > Zbudujesz dom, ale nie zamieszkasz w nim, albowiem wg kogoś powinieneś
    > ów dom przekazać bezdmnym... Zgodnie z wolą nadawców (rozmówców) nie
    > MFalenta (czy ogólniej ;) JKaczyński) był odbiorcą informacji, więc
    > należy uszanować tę wolę... Ty też decydujesz o tym, komu dać Twoją
    > własność.

    Nieważne jaka jest wola urzędnika. Jego aktywność powinna być zupełnie
    transparentna. Tego wymaga interes obywateli.

    > ,,Problem'' w tym, że właśnie teraz mamy te kolejne.
    >
    > MFalenta dobrowolnie i świadomie wykradał informację -- łamał
    > prawo i formalne, i moralne. Nie podsłuchał przypadkiem (bo jak
    > nie podsłuchać, gdy goście głośno mówią a trzeba tychże gości
    > obsłużyć z bliska) lecz montował skomplikowane/wyrafinowane
    > urządzenia podsłuchowe... Montował te urządzenia, by podsłuchiwać
    > tych akurat (związanych ze szczytami władzy państwowej) ludzi -- nie
    > podsłuchał przypadkiem, lecz podsłuchiwał celowo. (mógł podsłuchiwać
    > ptaki za oknem i przypadkiem podsłuchać ludzi, a następnie wypaplać
> [...]

    Mo i bardzo dobrze. Dzięki temu ludzie dowiedzieli się co naprawdę
    prezentują sobą urzędnicy, których zatrudniają.

    > Wyobraź sobie, że masz ryby siną farbą kłute na swym ciele, ktoś
    > to podpatrzył, sfotografował Cię, gdy kąpałeś się pod prysznicem
    > i przekazał zdjęcia Nowowiejskim, by wysfatać Ewkę... ;)

    Ja nie jestem urzędnikiem. Obywatele mnie nie zatrudniają i nie mają
    słusznego powodu kontrolować.

    > Możesz jaśniej? Co to znaczy 'teraz'? MFalenta pracował na korzyść PiS.
    > Tu i  owdzie słychać, że na korzyść: PiS, Pekinu i Moskwy a na niekorzyść:
    > RP, UE itd..

    Co za bzdury. Ujawnił informacje, które kompromitują urzędników dlatego,
    że ci urzędnicy naprawdę tacy są. Czyli dobrze się stało. Masz obecnie
    podsłuchiwanego Obajtka i jak widzisz nikomu się krzywda nie dzieje.

    > Które?

    > Możesz jaśniej?
    >
    > -=-
    >
    > Wg mnie prawo powinno zabraniać wykorzystywania w sądach
    > dowodów zdobytych nielegalnie.

    A według mnie tylko urzędnik nie powinien móc tak zdobywać dowodów i
    wykorzystywać przeciwko obywatelom.

  • 44. Data: 2021-04-02 23:55:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.01.2021 o 23:36, ToMasz pisze:

    > lineage os, download - i sprawdź który z modeli Ci pasuje. A na
    > posiadanym samsungu root/magisk/uAcr nie działa?

    Przecież ja już mam urządzenie. Wydałem na nie kupę kasy. Chodzi o to
    jak je naprawić by działało tak normalnie jak poprzednie.