  • 1. Data: 2022-11-10 11:22:43
    Temat: Namagnesowany wkrętak
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    Przypadkiem namagnesowałem wkrętak magnesem neodymowym. To mi przeszkadza.
    Czym go rozmagnesować?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-11-10 12:37:59
    Temat: Re: Namagnesowany wkrętak
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2022 11:22:43 +0100, Kamil napisał(a):

    > Witam
    >
    > Przypadkiem namagnesowałem wkrętak magnesem neodymowym. To mi przeszkadza.
    > Czym go rozmagnesować?
    >
    > Pozdrawiam

    Najlepiej rozmagnesowywarką :) a doraźnie walnij nim parę razy o imadło,
    nieco pomoże.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-11-10 13:14:35
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    czwartek, 10 listopada 2022 o 04:23:33 UTC-6 Kamil napisał(a):
    > Witam
    >
    > Przypadkiem namagnesowałem wkrętak magnesem neodymowym. To mi przeszkadza.
    > Czym go rozmagnesować?

    Mozna kupic lub zrobic sobie rozmagnesowarke o jakiej wspomina Jacek.
    https://www.youtube.com/watch?v=RazORgAqEUc

    Moze w castoramie/obi znajdziesz. A jak nie to mozesz sobie zrobic jak na filmie.

  • 4. Data: 2022-11-10 20:06:14
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/11/2022 10:22 am, Kamil wrote:
    > Witam
    >
    > Przypadkiem namagnesowałem wkrętak magnesem neodymowym. To mi przeszkadza.
    > Czym go rozmagnesować?
    >
    > Pozdrawiam

    Sprawdziles zasilacz?

    MSPANC

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 5. Data: 2022-11-11 13:10:18
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "2late" napisał:

    > Sprawdziles zasilacz?

    Wysiliłeś się.

  • 6. Data: 2022-11-11 13:16:26
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > doraźnie walnij nim parę razy o imadło,
    > nieco pomoże.

    Walenie nie wchodzi w grę. To porządny wkrętak z tytanową końcówką. Mam
    transformator bez blach zamykających obwód magnetyczny i nim udawało się
    rozmagnesować różne elementy, ale kiedyś nie było magnesów neodymowych :)
    Pomyślałem, że do lutownicy transformatorowej zamocuje kilka zwojów
    "półtorówki" i spróbuję tym.

    > https://www.youtube.com/watch?v=RazORgAqEUc

    Nie ogarniam tego filmiku.

    Pzdr

  • 7. Data: 2022-11-11 15:09:18
    Od: wowa <w...@g...pl>

    Też pomaga.

    > Pomyślałem, że do lutownicy transformatorowej zamocuje kilka zwojów
    > "półtorówki" i spróbuję tym.

    Po co coś mocować? przesuń kilka razy wewnątrz grota lub z boku
    transformatora.
    Wojtek

  • 8. Data: 2022-11-11 17:49:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-11-11 o 13:16, Kamil pisze:

> [...]
    > rozmagnesować różne elementy, ale kiedyś nie było magnesów neodymowych
    > :) Pomyślałem, że do lutownicy transformatorowej zamocuje kilka zwojów

    Jeżeli się namagnesował to nie jest z tytanu, co najwyżej z jego stopu.
    Tytan nie jest ferromagnetykiem.

  • 9. Data: 2022-11-12 12:39:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2022 13:10:18 +0100, Kamil napisał(a):

    > Wysiliłeś się.

    Nie, to Ty się pomyliłeś, zrobiłeś NTG.

    A pytanie o zasilacz to typowe pytanie, jeśli ktoś pisze nie na temat.
    Jesteś tu już kilka lat, powinienieś wiedzieć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2022-11-13 12:19:38
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Nie, to Ty się pomyliłeś, zrobiłeś NTG.

    Ja myśle, że w czasach Wielkiego Upadku Grup należało by rozluźnić
    pewne restrykcje. Zadał pytanie w miarę techniczne. I tak mało kto
    pisze na newsach.
    Wojtek