  • 11. Data: 2022-11-18 02:11:59
    Temat: Re: Namagnesowany wkrętak
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "wowa" napisał::

    > Też pomaga.

    Uszkodzić śrubokręt.

    > Po co coś mocować? przesuń kilka razy wewnątrz grota

    Po to, aby zwiększyć pole magnetyczne.

    > lub z boku transformatora.

    Robiłeś to kiedyś? Pomogło? Lutownica ma zamknięty obwód magnetyczny
    transformatora i na zewnątrz niewiele się wydostaje. Daj sobie spokój z
    takimi radami, bo pojęcie masz niewielkie.

    Pzdr

  • 12. Data: 2022-11-18 02:15:28
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał:

    > Jeżeli się namagnesował to nie jest z tytanu, co najwyżej z jego stopu.
    > Tytan nie jest ferromagnetykiem.

    Masz rację. To skrót myślowy. Wkrętak ma samą końcówkę utwardzona podobno
    właśnie z użyciem tytanu/stopu. Mam go już parę ładnych lat i ani śladu
    zużycia na końcówce. Jest bezbłędny.

    Pzdr

  • 13. Data: 2022-11-18 02:18:43
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Nie, to Ty się pomyliłeś, zrobiłeś NTG.

    > A pytanie o zasilacz to typowe pytanie, jeśli ktoś pisze nie na temat.
    > Jesteś tu już kilka lat, powinienieś wiedzieć.

    Ojejku. Wiem. Nie znalazłem odpowiedniej grupy i wpakowałem wątek tu. Jeśli
    byś chciał być merytoryczny to wysłał b yś mnie na właściewą :)

    Pzdr

  • 14. Data: 2022-11-19 03:34:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lis 2022 o 02:15, Kamil pisze:

    > Masz rację. To skrót myślowy. Wkrętak ma samą końcówkę utwardzona
    > podobno właśnie z użyciem tytanu/stopu.

    Może azotku tytanu?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2022-11-19 19:20:51
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Uszkodzić śrubokręt.

    Jakby to zrobił Pudzianowski to może jakieś szkody by były. Przeciętny
    elektronik takiej krzepy nie ma.

> [...]
    > transformatora i na zewnątrz niewiele się wydostaje. Daj sobie spokój z
    > takimi radami, bo pojęcie masz niewielkie.

    Oczywiscie że robiłem i robię. Od czasów szkolnych, jakieś czterdzieści
    lat temu. Nadal działa.
    Wojtek

  • 16. Data: 2022-11-19 21:31:14
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 10 Nov 2022 11:22:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <636cd0f4$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <n...@t...pl> :
    >Witam
    >
    >Przypadkiem namagnesowałem wkrętak magnesem neodymowym. To mi przeszkadza.
    >Czym go rozmagnesować?

    Kup sobie ręczny demagnetyzer, tanie to jest, czasami takie dodają do
    zestawów:
    https://www.gotronik.pl/magnetyzer-demagnetyzer-53mm
    -x-51mm-p-5145.html

    >Pozdrawiam

    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 17. Data: 2022-11-19 23:31:14
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Szwambuł Trantiputl" napisał:

    > Kup sobie ręczny demagnetyzer, tanie to jest, czasami takie dodają do
    > zestawów:
    > https://www.gotronik.pl/magnetyzer-demagnetyzer-53mm
    -x-51mm-p-5145.html

    Dzięki za link. Jak to działa?

    Pzdr

  • 18. Data: 2022-11-20 00:00:39
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Nov 2022 23:31:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <6379593e$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <n...@t...pl> :

    -x-51mm-p-5145.html

    >Dzięki za link. Jak to działa?

    Do magnesowania pewnie jest jeden magnes, a do rozmagnesowania dwa czy
    kilka odpowiednio zorientowanych magnesów, nie rozgryzałem tego, tak
    przypuszczam.

    >Pzdr

    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 19. Data: 2022-11-20 10:39:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Do magnesowania pewnie jest jeden magnes, a do rozmagnesowania dwa czy
    > kilka odpowiednio zorientowanych magnesów, nie rozgryzałem tego, tak
    > przypuszczam.

    Tu jest wytłumaczone jak to działa:

    https://youtu.be/RazORgAqEUc

    Byłem zaskoczony - przedtem myślałem, że do rozmagnesowania potrzebne
    jest zmienne pole magnetyczne, jak w przyrządach do rozmagnesowania
    kineskopów i głowic magnetofonowych.