  • 11. Data: 2022-09-20 07:46:26
    Temat: Re: Napęd elektrotermiczny
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.09.2022 20:21, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ewidentnie trafiłeś na jakiś badziew.
    > Ja mam u siebie 3 takie elektrozawory - najstarszy z 2013r.
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/wr-3-zawor-kulowy
    -3-drogowy-elektrozawor-1-cal-i3922577316.html

    > i wszystkie działają bez awarii.

    Tylko wszyscy macie siłowniki takie lewo-prawo. U mnie producent
    zastosował zawór taki bardziej jak od podłogówki/kaloryfera - gdzie jest
    bolec do naciśnięcia.

    Poglądowo wygląda to tak https://ibb.co/NNYSbwC - czyli w zasadzie
    standardowo. Całość wisi na ścianie (stąd strzałki pokazujące kierunki).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2022-09-20 09:57:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 07:33:27 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Serio?

    Serio. Z wloskich rzeczy tylko pizza i wina sa dobre.
    Ponoc jeszcze pistolety beretta i armaty, ale nie uzywałem :-)

    A opinia mi sie umocnila, jak mi sie rozpadlo nowe łozysko,
    firmy SKF, bo nie wpadlem na to, zeby w sklepie obejrzec dokladnie
    i sprawdzic, ze made in Italy.

    > 230V.

    No to ponizej 10mA powinno brac.

    > Mikroswitch mają wersje 4-przewodowe. Ja mam 2-przewodowy.

    Ale po co ?

    > Mam ten stary na stole, ale na obudowie jest napisane
    >
    > "UWAGA! NIGDY NIE OTWIERAĆ OBUDOWY SIŁOWNIKA NAWET PO JEGO AWARII,
    > PONIEWAŻ MOŻE TO SPOWODOWAĆ OBRAŻENIA"
    >
    > Zastanawiałem się czy jakiś specjalny strój z przyłbicą mam założyć i
    > rozbierać na imadle czy jak? :-P

    Na oko - jest tam jakas sprezyna, ktora moze byc silna.
    Moze byc gorące ... jak swiezo uzywane.
    A moze sie boją o porazenie elektryczne.

    Albo po prostu dupochron.

    J.

  • 13. Data: 2022-09-20 10:27:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.09.2022 09:57, J.F wrote:
    > Ale po co ?

    Nie wiem, nie jestem elektronikiem.

    > Na oko - jest tam jakas sprezyna, ktora moze byc silna.
    > Moze byc gorące ... jak swiezo uzywane.
    > A moze sie boją o porazenie elektryczne.
    >
    > Albo po prostu dupochron.

    Jest sprężyna. W instrukcji podają że docisk 100N, ale dziwne że trzy
    małe śrubeczki to trzymają a przy otwarciu miałoby zrobić dziurę w brzuchu.

    A tak w ogóle jak to działa? Myślałem że tam jest jakiś silniczek,
    powolny ale z dużym momentem a napisałeś że wosk i grzałka? Ale moment.
    Kiedy nie ma podanego napięcia to sprężyna dociska (NC). A kiedy jest
    podane napięcie to...wosk się topi i rozszerza poruszając trzpieniem do
    wewnątrz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-09-20 11:08:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 10:27:08 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Jest sprężyna. W instrukcji podają że docisk 100N, ale dziwne że trzy
    > małe śrubeczki to trzymają a przy otwarciu miałoby zrobić dziurę w brzuchu.

    przy rozkreceniu taka srubka moze trafic w oko, jesli trzyma 10kG :-)

    > A tak w ogóle jak to działa? Myślałem że tam jest jakiś silniczek,

    to by sie nie nazywa elektrotermiczny :-)

    No chyba, ze nazwa ma sugerowac, ze do termiki :-)

> [...]
    > Kiedy nie ma podanego napięcia to sprężyna dociska (NC). A kiedy jest
    > podane napięcie to...wosk się topi i rozszerza poruszając trzpieniem do

    Rozkrecisz, to sie dowiesz :-)

    Akurat przekroje to podali chyba tylko dla NC, przynajmniej tak
    napisali. Ale ten 26LC ma konstrukcje odmienna i sprzezyne z drugiej
    strony.

    A moze byc np tak, ze ten trzpien sie zapiera o obudowe siłownika,
    podnosi caly element z woskiem, i ten elemnent/obudowa jest
    sprzegniety z drugim trzpieniem, ktory na zawor naciska.

    J.

  • 15. Data: 2022-09-20 17:43:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > Kiedy nie ma podanego napięcia to sprężyna dociska (NC). A kiedy jest
    > podane napięcie to...wosk się topi i rozszerza poruszając trzpieniem do

    Taki siłowniczek porusza np. zaworem w pralkach, tych z funkcją
    zraszania. Klapką porusza *coś*, co przy przyłożeniu 230 V puchnie, ale
    robi to wooooooolno. I to coś lubi się psuć ze starości. I byłbym już to
    zastąpił czymś innym, trwalszym, ale toto kosztuje grosze.

    https://expertagd.pl/pl/p/Zawor-przesterowania-wody-
    do-pralki-Amica-8010467/647?gclid=EAIaIQobChMIxbjc7t
    qj-gIVCAWiAx0lhQD2EAQYBSABEgJ1qfD_BwE

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza