  • 101. Data: 2021-01-12 23:06:13
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-01-12 22:37, Cavallino wrote:

    > Jest, przynajmniej w przedziałach cenowych o których rozmawiamy.
    > Tyle że kupujący chcą jeszcze więcej wodotrysków.
    > Tego co Ty (i ja też) określamy jako zbędne wyposażenie.
    > A mam jeszcze dłuższą listę rzeczy niezbędnych, no i tak - golasy za
    > prawie 100 tys też je mają.
    > Ale i tak NIE SĄ kupowane, zamiast nich kupowane są wersje o połowę
    > droższe.

    Ale to dziala tak, ze jesli wersja "golas" za 100k nie ma chocby jednej
    z tych potrzebnych rzeczy to jej po prostu nie kupisz.

    Bo te tzw. kluczowe elementy to nie jest cos co dla klienta jest
    negocjowalne. To sa elementy "must have". Wiec wtedy producent wyciaga
    od klienta dodatkowe 20-30k zeby klient dostal w pakiecie to co
    minimalnie potrzebuje. Klient tego nie chce ale musi... No zawsze moze
    jezdzic autobusem.

    Jest jeszcze jedna sprawa - ze byc moze wersje "gole" sa po prostu tak
    wycenione aby byly nieatrakcyjne i drogie. Przeciez jest tak, ze zwykle
    to wyposazenie w nich jest albo "prawie jest" - czyli kupujac wersje
    gola placisz jakas czesc kwoty za wyposazenie (albo przygotowani epod
    jego obecnosc), ktorego nie masz.

    To dodatkowo napedza caly mechanizm. No bo mam kupic wersje gola bez
    jakiejs kluczowej funkcji za 100k skoro za 120k mam juz w zestawie to
    minimum, ktore chce (ale i moze mase rzeczy, ktorych byc moze nie chce -
    ale co zrobic). Powstaja absurdy. Ktore sa celowo indukowane przez
    producentow razem z tymi, ktorzy stanowia prawo w danym regionie.

    Tylko pozniej nie piszmy, ze ludzie tego chca. Gdyby tak bylo, ze chca
    to by nie trzeba bylo wprowadzac coraz to nowszych regulacji prawnych
    aby usuwac z drog stare pojazdy. Ale jak widac ludzie nie bardzo chca -
    stad normy/zakazy/nakazy. Miedzy innymi stad. Gdyby tak ludzie chcieli
    to wszystko nie byloby potrzebne. Ale jednak jest.

    --
    mk4

  • 102. Data: 2021-01-12 23:27:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-01-12 11:08, Cavallino wrote:
    > Land Cruiserem

    A ile ten Land Cruiser mialby palic przy tych 90? Przeciez 9,5 to i tak
    nizle na cos co przypomina ciagnik i nadaje sie bardziej do pluga na
    pole niz do jazdy po zwyklej drodze.

    --
    mk4

  • 103. Data: 2021-01-13 08:05:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 23:06, mk4 pisze:

    > Ale to dziala tak, ze jesli wersja "golas" za 100k nie ma chocby jednej
    > z tych potrzebnych rzeczy to jej po prostu nie kupisz.

    Zapętliłeś się?
    Ma wszystkie z wymienionych.
    Ale one nie wystarczają, ludzie chcą więcej.

> [...]
    > negocjowalne. To sa elementy "must have". Wiec wtedy producent wyciaga
    > od klienta dodatkowe 20-30k zeby klient dostal w pakiecie to co

    Różnie bywa, są producenci pakietujący auta, są tacy, gdzie do golasa
    możesz domówić co chcesz.

    > Jest jeszcze jedna sprawa - ze byc moze wersje "gole" sa po prostu tak
    > wycenione aby byly nieatrakcyjne i drogie.

    No właśnie nie, jest dokładnie odwrotnie zazwyczaj.
    TYLKO te wersje są atrakcyjne i w miarę tanie, a później robi się
    nieatrakcyjnie i drogo.
    Z tych powodów o których mówisz - czyli cen dodatków totalnie
    odbiegających od ich faktycznej wartości.

  • 104. Data: 2021-01-13 08:08:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 23:00, cef pisze:

    > Ile to zabiera pojemności/zasięgu?

    Mało.
    Ale zależy od konstrukcji.
    U mnie włączone ogrzewanie bierze coś koło 1 kWh, przynajmniej tyle
    pokazuje auto.
    Dla wersji bez pompy ciepła będzie więcej.
    Ale przecież i tak musiałbyś grzać jak już wsiądziesz, więc i tak byś
    zużył podobne ilości.

  • 105. Data: 2021-01-13 08:43:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 08:08, Cavallino pisze:

> [...]
    > Dla wersji bez pompy ciepła będzie więcej.
    > Ale przecież i tak musiałbyś grzać jak już wsiądziesz, więc i tak byś

    No fakt, zapomniałem, że ciepłem silnika się za bardzo nie ogrzeję.

  • 106. Data: 2021-01-13 09:17:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 12.01.2021 22:17 you wrote:

    > Ale pytanie było inne. Ja w jednostrefowej taryfie G11 mam to co
    > często ludzie podają jako cenę 0,29 bo tyle widać na pierwszy rzut
    > oka na fakturze. Ale to jest netto za 1kWh i do tego 0,18 netto
    > opłaty dystrybucyjnej to razem daje 0,58zł/kWh brutto. Ile masz
    > brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

    Ja mam (po podwyżkach) 0,2258 + 0,0377 netto

    --
    Pete

  • 107. Data: 2021-01-13 10:23:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/01/2021 22:27, mk4 wrote:

    > A ile ten Land Cruiser mialby palic przy tych 90? Przeciez 9,5 to i tak
    > nizle na cos co przypomina ciagnik i nadaje sie bardziej do pluga na
    > pole niz do jazdy po zwyklej drodze.

    Zanim sie popierdolilo to palil blisko ale ponizej 10. Nie pamietam
    dokladnie ile.

  • 108. Data: 2021-01-13 10:39:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ale za 200 zł, a nie za 1000 i to w przypadku gdy nic nie trzeba
    > zmieniać poza olejem.
    > >
    >  Według mnie dla mnie najlepsza opcja to hybryda - na trasy w mieście i
    >
    > Tyle że hybryda plug-in kosztuje tyle co elektryk, jest mniej
    > praktyczna, bo na prądzie zasięg ma żaden, więc smrodzi i psuje się tak
    > jak każdy inny smrodowóz, albo bardziej.
    >
    > A w trasę za 0 zł nią nie pojedziesz - a ja elektrykiem tak.

    > Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    > uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    > Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.

    Ty od dziecka masz ciężką nogę :-)
    Tu masz rzetelne wyniki spalania (w tym moje):
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=130&power_e=135&g
    earing=2&powerunit=2

    Te regulacje temperatury to z Zoe? Bo mi się podoba...
    Ja wiosną przymierzam się do czegoś takiego: https://intercars.pl/s/lp-defa/

    T.

  • 109. Data: 2021-01-13 10:42:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 08:43, cef pisze:

    > No fakt, zapomniałem, że ciepłem silnika się za bardzo nie ogrzeję.

    Ale akumulatory trzeba chłodzić - nie wiem, jak jest w ZOE, w Tesli to
    cała filozofia (dlatego tam akumulatory są bardzo skuteczne i
    długowieczne). To ciepło można wykorzystać, zwłaszcza zimą.
    I pewnie akumulatory grzeją się także podczas ładowania.
    T.

  • 110. Data: 2021-01-13 10:43:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 22:31, Cavallino pisze:

    > Podają.
    > Już przecież nikt nie patrzy w standardowe cenniki, żeby sprawdzić cenę
    > możliwą do zakupu.

    No widzisz - ja w lecie patrzyłem. Gdyby cena była porównywalna, to może
    bym się zdecydował. A tak to stracili klienta :-)
    T.