  • 91. Data: 2021-01-12 21:01:43
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 19:30, cef pisze:
    > A to jest goła kWh czy już z tymi wszystkimi dystrybucyjnymi
    > opłatami? Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale
    > z dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

    Bo masz taryfę G11. Ja mam G12w.

    > Może i tak jest, ale pewnie bez ładunku.

    Jakiego ładunku? :> Fura waży 1700kg, czy tam jedzie kierowca czy
    kierowca z pasażerami to jeden pies.

    L.

  • 92. Data: 2021-01-12 22:17:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 21:01, Lisciasty pisze:

    > Bo masz taryfę G11. Ja mam G12w.

    Ale pytanie było inne.
    Ja w jednostrefowej taryfie G11 mam to co często ludzie podają
    jako cenę 0,29 bo tyle widać na pierwszy rzut oka na fakturze.
    Ale to jest netto za 1kWh i do tego 0,18 netto opłaty dystrybucyjnej
    to razem daje 0,58zł/kWh brutto.
    Ile masz brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

    > Jakiego ładunku? :> Fura waży 1700kg, czy tam jedzie kierowca czy
    > kierowca z pasażerami to jeden pies.

    W spaliniaku jak załaduję 300kg oprócz kierowcy,
    to zużycie wzrasta o 10-15%.
    Spodziewam się podobnej proporcji w elektryku,
    choć wiem, że za wiele do niego nie załaduję :-)

  • 93. Data: 2021-01-12 22:18:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 19:30, cef pisze:

    > A to jest goła kWh czy już z tymi wszystkimi dystrybucyjnymi
    > opłatami?

    Z wszystkimi opłatami.
    Oczywiście bez kosztów abonamentów stałych.

    Ale to się różni w regionach, rekord to nawet coś koło 0,27.

    >Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale
    > z dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

    Tyle to ja mam za dzienną taryfę.

    > Może i tak jest, ale pewnie bez ładunku.

    To nie ciężarówka.
    Z 2 osobami na pokładzie.

  • 94. Data: 2021-01-12 22:27:12
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-01-12 07:47, Cavallino wrote:

    > Tia - i dlatego kupują raczej drogie, dobrze wyposażone wersje, a golasy
    > sprzedają się w ilościach śladowych.
    > To samo wśród sprowadzanych złomów - mało kto kupuje tanie Dacie, dużo
    > więcej wypasione BMW czy Audi.
    >
    > Mylisz własny tyłek z większością, zdecydowanie.

    Przeciez doskonale wiesz dlaczego ludzie wybieraja dobrze wyposazone.
    Nie wiesz - to powiem jak krowie na miedzy (az mnie to meczy ze musze
    jak to cepa - ale trudno) - bo nie maja wlasciwie innego wyjscia. Opcja
    jest tzw golas - ale tego nikt nie chce bo tam z kolei nie ma tego
    kluczowego pozadanego wyposazenia

    Zatem ludzie muszą wybierać dobrze wyposazone bo te elementy wyposazenia
    na ktorych im zalezy (czyli te o ktorych wspominam w innych swoich
    postach) sa parowane w zestawy z cala masa
    niepotrzebnego/niszowego/smieciowego wyposazenia z ktorego nie mozesz
    zrezygnowac. Ale oczywiscie musisz za nie tez zaplacic - choc czasem
    probuja ci wciskac kit ze cos jest gratis. Dotarlo?

    Naprawde jestes tak zacietrzewiony zeby tego nie chciec widziec? Bo nie
    wierze, ze nie widzisz. Natomiast na swoje dorazne potrzeby po prostu
    udajesz, ze nie wiesz o co chodzi. Dlaczego - tym razem ty - dobrowolnie
    wybrales opcje zrobienia z siebie durnia?

    --
    mk4

  • 95. Data: 2021-01-12 22:30:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 20:05, T. pisze:

    > Masz rację, ale ja nie zakładam, że sprzedam po 3 latach.

    Im dłużej będziesz trzymał, tym różnica będzie się powiększać.
    Bo różnica na kosztach eksploatacji będzie nadal po 10 tys rocznie, a
    różnica w cenie odsprzedaży będzie malała, ale o wiele mniej niż 10 tys
    rocznie.

    > Więc liczę jeszcze raz - nowe Zoe - 137 - 17 dotacji = 120.

    Nie.
    120 (cena u dealera) -17 dotacji = 103.

    Na prąd
    > wyjdzie może z 1 tys. zł - sprawa pomijalna.
    > Moje auto - 92 tys. zł. Pali 7,5 w mieście *4,5 = 4000 rocznie za paliwo.

    Wybacz, ale jeździłem Capturem 1.2 i automatem i 7,5 to on palił z górki
    przy dobrym wietrze.
    Moje zużycie to dobre 8,5 l, w mieście więcej.
    W 1.0 podobnie.

    Przyjmijmy średnio 9.
    9*5=45 zł*25000 km rocznie = 11,5 tys zł

    > Rzeczywiście w tym czasie będą mnie
    > kosztowały przeglądy, ale chyba w elektryku też są.

    Ale za 200 zł, a nie za 1000 i to w przypadku gdy nic nie trzeba
    zmieniać poza olejem.

    Według mnie dla mnie najlepsza opcja to hybryda - na trasy w mieście i
    > tak bym jeździł na akumulatorze, a w trasę nie strach wyjechać.

    Tyle że hybryda plug-in kosztuje tyle co elektryk, jest mniej
    praktyczna, bo na prądzie zasięg ma żaden, więc smrodzi i psuje się tak
    jak każdy inny smrodowóz, albo bardziej.

    A w trasę za 0 zł nią nie pojedziesz - a ja elektrykiem tak.

    > Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?

    Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.

  • 96. Data: 2021-01-12 22:31:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 20:07, T. pisze:

    > No to z dupy taka promocja - wielu ludzi odstraszy cena, którą zobaczą,
    > a nie będą się dopytywać w salonie, bo nie chodzi o tysiąc czy dwa ale
    > znacznie więcej... Dlaczego nie podają prawdziwej ceny zatem?

    Podają.
    Już przecież nikt nie patrzy w standardowe cenniki, żeby sprawdzić cenę
    możliwą do zakupu.

  • 97. Data: 2021-01-12 22:37:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 22:27, mk4 pisze:

> [...]
    > jak to cepa - ale trudno) - bo nie maja wlasciwie innego wyjscia. Opcja
    > jest tzw golas - ale tego nikt nie chce bo tam z kolei nie ma tego

    Jest, przynajmniej w przedziałach cenowych o których rozmawiamy.
    Tyle że kupujący chcą jeszcze więcej wodotrysków.
    Tego co Ty (i ja też) określamy jako zbędne wyposażenie.
    A mam jeszcze dłuższą listę rzeczy niezbędnych, no i tak - golasy za
    prawie 100 tys też je mają.
    Ale i tak NIE SĄ kupowane, zamiast nich kupowane są wersje o połowę droższe.

  • 98. Data: 2021-01-12 22:39:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 22:17, cef pisze:

    > Ile masz brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

    W Enei, w taryfie G12, mam za nocną taryfę (ceny netto za 1 kWh z
    ostatniej faktury):
    energia czynna: 0,1685
    opłata jakościowa: 0,0133
    opłata zmienna sieciowa: 0,0632
    opłata kogeneracyjna: 0,00139

    co daje w sumie 0,303 brutto

  • 99. Data: 2021-01-12 22:57:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 22:18, Cavallino pisze:

    > Z wszystkimi opłatami.
    > Oczywiście bez kosztów abonamentów stałych.
    >
    > Ale to się różni w regionach, rekord to nawet coś koło 0,27.

    To wiem, ale nie spodziewałem się, że te najniższe są
    aż o połowę mniejsze. Bo tak pobieżnego przeglądu w sieci,
    to różnice powinny byc rzędu 20-30%. I tyleż samo między
    regionami, to czasem może być i 50%.
    Prawdę mówiąc myślałem, że sam mniej płacę.

    > To nie ciężarówka.
    > Z 2 osobami na pokładzie.

    To, że e-auto się u mnie niespecjalnie sprawdzi, to też wiem.
    Nic tym specjalnie nie przewiozę a ja mam często
    ładunek nawet jak jeżdże lokalnie.

  • 100. Data: 2021-01-12 23:00:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 22:30, Cavallino pisze:

    > Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    > uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.

    Ile to zabiera pojemności/zasięgu?