  • 121. Data: 2021-01-13 18:33:22
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-01-13 08:05, Cavallino wrote:

    > Zapętliłeś się?

    Ja? chyba raczej Ty.

    Wszedlem na szybko zobaczyc Polo. Wybieram najtansza Trendline. Poczatek
    - silniki. Widze 80KM i 90KM. A gdzie reszta? Automatyczna klima to
    przeciez podstawa - tez jakos jej nie widze w wersji najtanszej.

    Jak chce mocniejszy silnik - a to juz kolejna wersja - byc moze z kupa
    wyposazenia, ktorego juz nie chce.

    No i dopiero w wersji Highline moge miec cos przyzwoitego rzedu 150KM. W
    wersji, ktora na wejsciu jest 10k drozsza i zawiera dodatkowo jeszcze
    wiecej "udogodnien", których i tak czesc bym wyrzucil juz w Trendline -
    bo sa po prostu psu na bude.

    Wiec nie wciskaj kitu, ze w wersjach rzekomo "golych" mam co potrzeba
    lub moge miec co chce - bo jak widac nie.

    Przeciez to nie przypadek, ze oferta jest tak skonstruowana.
    Jak widzisz - wystarczy chciec/potrzebowac mocniejszego silnika i od
    razu bys takich zaliczal do grupy tych, ktorzy "chca wiecej". A wcale
    tak nie jest, ze chca wiecej - raczej musza wziac wiecej aby dostac to
    czego naprawde chca.

    --
    mk4

  • 122. Data: 2021-01-13 19:22:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 18:33, mk4 pisze:

    > Wszedlem na szybko zobaczyc Polo.

    A gdzie ja gadałem o Polo, albo w ogóle o niemieckich padłach za 50 tys?

    > Wiec nie wciskaj kitu, ze w wersjach rzekomo "golych" mam co potrzeba
    > lub moge miec co chce - bo jak widac nie.

    Zobacz sobie coś normalnego i w przedziale o którym mowa.
    Np. Peugeota 3008.

  • 123. Data: 2021-01-13 19:23:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 17:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tzn - sa tak tanie, aby przyciagac cena, bo nie wyposazeniem :-)

    Tak.
    Ale w tym segmencie o którym mowa wyposażenie jak dla mnie jest
    wystarczające nawet w golasach.

  • 124. Data: 2021-01-13 19:25:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 17:13, J.F. pisze:

    > Przy ostrym poborze pradu chlodzenie tez jest potrzebne ... ale moze
    > wystarczy naturalne, a moze za malo gaz wciskasz :-P

    Za mocno sobie nie wciśniesz, to nie Tesla, a ja nie jeżdżę po torze.
    Na ulicy tego mocnego wciśnięcia zazwyczaj wystarczy przez kilka sekund,
    żeby większość smrodowozów była z tyłu.
    Dłużej nie ma potrzeby.

  • 125. Data: 2021-01-13 20:28:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 09:17 Pete <n...@n...com> pisze:

    > Ja mam (po podwyżkach) 0,2258 + 0,0377 netto

    czyli 0,32 brutto

    Ja w PGE (od 2020) mam przy g12w: nocna ~0,4, dzienna ~0,75 brutto

    TG

  • 126. Data: 2021-01-13 20:53:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 13-01-2021 o 17:10, J.F. pisze:

    >Tak.
    >Ale w tym segmencie o którym mowa wyposażenie jak dla mnie jest
    >wystarczające nawet w golasach.

    Ja tylko o tym, czy mozna takiego golasa z nizszego segmentu nazwac
    "atrakcyjnym".

    IMO to on jest odrzucajacy, ale to sie czuje dopiero jak sie zobaczy w
    naturze czy wczyta w specyfikacje - na reklamie przyciagnal do salonu
    i o to chodzi :-)

    Ciekawe co dalej - wystarcza ze przyciagnal, polowe klientow daje sie
    namowic na "lepszy model", czy jednak wiekszosc odrzuca na dluzej :-)

    J.

  • 127. Data: 2021-01-13 21:13:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2021-01-13 08:05, Cavallino wrote:

> [...]

    >Poczatek - silniki. Widze 80KM i 90KM. A gdzie reszta? Automatyczna
    >klima to przeciez podstawa - tez jakos jej nie widze w wersji

    Ale klima w ogole jest ?
    To juz duzy postep, dawniej nie bylo.

    >Jak chce mocniejszy silnik - a to juz kolejna wersja - byc moze z
    >kupa wyposazenia, ktorego juz nie chce.
    >No i dopiero w wersji Highline moge miec cos przyzwoitego rzedu
    >150KM. W

    Czesc z tego wyposazenia moze byc uzasadniona przy mocniejszym silniku
    ... no ale pewnie tak nie jest, sadzac po nazwie.

    Rzeklbym np ze przy mocniejszym silniku moze sie przydac ESP - ale to
    juz obowiazkowe :-)

    >wersji, ktora na wejsciu jest 10k drozsza i zawiera dodatkowo jeszcze
    >wiecej "udogodnien", których i tak czesc bym wyrzucil juz w
    >Trendline - bo sa po prostu psu na bude.

    Ale to moze byc w miare normalnie - tak zrobili, a teraz sie chwala,
    zeby nawet golas mial dluga liste wyposazenia :-)

    >Wiec nie wciskaj kitu, ze w wersjach rzekomo "golych" mam co potrzeba
    >lub moge miec co chce - bo jak widac nie.

    90KM w zupelnosci wystarcza do jazdy 120, a szybciej elektrykiem i tak
    nie pojedzie, bo bateria za szybko sie wyczerpuje :-P

    J.

  • 128. Data: 2021-01-13 23:01:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 20:53, J.F. pisze:

    > Ja tylko o tym, czy mozna takiego golasa z nizszego segmentu nazwac
    > "atrakcyjnym".

    Z niższego, czy z tego o którym mówimy?

> [...]
    > o to chodzi :-)
    >
    > Ciekawe co dalej - wystarcza ze przyciagnal, polowe klientow daje sie

    Tak to właśnie działa.
    Golas by styknął, ale "lepszy model" ma milion zbędnych wodotrysków,
    więc dopłacają 50%.
    Nie zmuszani.

  • 129. Data: 2021-01-14 13:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z niższego, czy z tego o którym mówimy?

    Z nizszego, taki "prawdziwy golas" a nie "ma wszystko to co trzeba"
    :-)

    >Tak to właśnie działa.

    A przynajmniej tak sie producentom wydaje.

    >Golas by styknął, ale "lepszy model" ma milion zbędnych wodotrysków,
    >więc dopłacają 50%.
    >Nie zmuszani.

    No nie wiem - skoro zbedne, to czemu doplacaja za "lepszy model"
    Moze w bogatych spoleczenstwach ... "ale niech pan spojrzy na te
    wersje - sasiedzi beda panu zazdroscili" :-)

    Raczej tak, jak oponent pisze - on by chcial mocniejszy silnik, i to
    jest "niezbedne", ale nie - tylko w komplecie z setka zbednych rzeczy.

    Gdzies tam na to sie naklada polityka markowa - Dacia musi byc tania,
    aby przyciagnac klientow, ale nie moze byc dobra, bo kto by kupil
    Renault?
    Wiec wersja podstawowa ma slaby silnik i bez klimy ...

    Ale w wyzszym segmencie (cenowym ?) moze byc inaczej ...

    J.

  • 130. Data: 2021-01-14 13:53:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-01-2021 o 13:36, J.F. pisze:

    > Z nizszego,

    O takim nie mówiliśmy i nie będziemy.
    To temat o elektrykach, więc cenowo konkurencją są inne auta 100 tys+.

    > A przynajmniej tak sie producentom wydaje.

    Nie do końca, skoro takie się sprzedają.
    Oni chyba w ogóle nie są zainteresowani sprzedażą podstawowych modeli,
    zarabiają na wciskaniu jeleniom wodotrysków za cenę 10 razy wyższą niż
    ich wartość, czyli na dodatkowym wyposażeniu w wyższym modelu. a nie na
    samym gołym samochodzie, którego wartość jest łatwo weryfikowalna.

    > No nie wiem - skoro zbedne, to czemu doplacaja za "lepszy model"

    A czemu głosują na pis?
    Powód jest ten sam.

    > Moze w bogatych spoleczenstwach ... "ale niech pan spojrzy na te wersje
    > - sasiedzi beda panu zazdroscili" :-)

    Ano właśnie.