  • 41. Data: 2021-01-12 09:19:03
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 20:24, J.F. pisze:
    > troche trudno jest monitorowac baterie, ktore sa jednoczesnie ladowane i
    > rozladowywane

    eeetammmmm

    a odzyskiwanie podczas hamowania?

  • 42. Data: 2021-01-12 09:21:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 15:29, Cavallino pisze:

    > No i tu jest różnica, bo ja mam 5 km.
    > Do darmowej 7.
    >
    > W efekcie - w domu praktycznie auta nie ładuję.

    To dużo zmienia w Twoim podejściu do elektryka.
    Musisz zrozumieć że jesteś WYBRAŃCEM a nie głosem ogółu ;-)

  • 43. Data: 2021-01-12 09:23:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 15:09, Lisciasty pisze:

    > Jednofazowo to tak z 17 godzin trzeba liczyć.

    Czy masz nowszy/lepszy model czy internety kłamią o 29 godzinach?

  • 44. Data: 2021-01-12 09:30:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 22:05, Lisciasty pisze:
    > Nic trudnego kupić golasia Dacię

    Przecież nowe drastycznie podrożały przez HARACZ dla EKOFASZYSTÓW

  • 45. Data: 2021-01-12 10:14:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/01/2021 20:47, Lisciasty wrote:

    > Verso 2.2 170KM. W ASO był wielokrotnie na testach, ale "ten typ tak
    > ma". Coś musieli żółci spieprzyć. Co śmieszniejsze, pali tyle przy
    > 90km/h jak i 150km/h. Czary.
    >
    > L.

    Rodzice mieli ten sam problem z Land Cruiserem z 2006 roku. Po prawie
    roku od zakupu nagle zaczal palic 13l. Jako, ze byl jescze na gwarancji
    to wymienili wtryski wraz z calym ukladem paliwowym. Problem nie
    ustapil, samochod dalej palil 13l bez wzgledu na predkosc podrozowania.
    Niestety w ASO sa certyfikowani wymieniacze, a nie ludzie ktorzy uzywaja
    mozgu.

  • 46. Data: 2021-01-12 10:15:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-2021 o 15:12, Lisciasty pisze:

    >Od razu tam dupa, naładuje się na mieście. ;-)

    Rano wiekszosc musi dojechac do pracy :-)

    >No i tu jest różnica, bo ja mam 5 km.
    >Do darmowej 7.
    >W efekcie - w domu praktycznie auta nie ładuję.

    Ale chodzi o to "darmowej" czy o uciazliwosc podlaczania wtyczki w
    garazu ?

    Bo mnie by sie nie chcialo czekac gdzies pol godziny az sie podladuje,
    no chyba ze ... pod sklepem, zakupy i tak musze zrobic, to moge
    podlaczyc.
    Chyba, ze tak lubisz obiady/hamburgery, i chetnie jadasz w
    restauracji/McDonaldzie :-)

    No i to teraz/dawniej, gdy darmo - raczej nie chcialoby mi sie ladowac
    po 2zl, gdy w domu w nocnej taryfie jest ... 30gr ?

    J.

  • 47. Data: 2021-01-12 10:21:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 10:15, J.F. pisze:

    > Rano wiekszosc musi dojechac do pracy :-)

    Sądząc po ruchu, to jednak mniejszość.
    A jak się nie pamięta, trzeba czas poświęcić rano.

    > Ale chodzi o to "darmowej" czy o uciazliwosc podlaczania wtyczki w garazu ?

    "darmowej"

    > Bo mnie by sie nie chcialo czekac gdzies pol godziny az sie podladuje,
    > no chyba ze ... pod sklepem, zakupy i tak musze zrobic, to moge podlaczyc.

    Dokładnie tak.
    Dostosowałem cykl zakupowy do elektryka, zamiast jechać raz w tygodniu
    na 2h do hipermarketu, jeżdżę kilka razy po 0,5h do supermarketu, który
    jest przy ładowarce.
    Ostatnio do listy doszły mi:
    Aldi, Biedronka i kolejny Lidl.

    > No i to teraz/dawniej, gdy darmo - raczej nie chcialoby mi sie ladowac
    > po 2zl

    A kto mówi o ładowaniu za 2 zł?

    >, gdy w domu w nocnej taryfie jest ... 30gr ?

    Wiadomo - ale pisaliśmy o sytuacji awaryjnej, gdy się nie podłączyło w
    domu, jechać trzeba, a zasięg taki, że do pracy nie dojedzie.
    Wtedy trzeba sobie przypomnieć zwyczaje ze smrodowozu i zapłacić furę
    kasy za możliwość jazdy.

  • 48. Data: 2021-01-12 10:38:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 09:23, _Master_ pisze:

    > Czy masz nowszy/lepszy model czy internety kłamią o 29 godzinach?

    29 godzin to się ładuje z bieda-ładowarką którą dają w zestawie z
    samochodem. Tam jest moc nieco ponad 2kW chyba, nie wiem bo nie używałem
    tego praktycznie w ogóle. Wszystkie koreańczyki mają możliwość ładowania
    11kW z AC, trzeba tylko im to umożliwić.

    L.

  • 49. Data: 2021-01-12 10:40:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 10:14, K pisze:
> [...]
    > ustapil, samochod dalej palil 13l bez wzgledu na predkosc podrozowania.
    > Niestety w ASO sa certyfikowani wymieniacze, a nie ludzie ktorzy uzywaja

    Tak czy siak nic człowiek nie zrobi. Chodziłem po mechanikach,
    nasiedziałem się w ASO, pokazywali wydruki z wtrysków i czegoś tam i
    mówią że paaanie wszystko jest książkowo. Tylko kurfa jak dla mnie jak
    się jedzie dieslem 90km/h to palenie 9,5 na setkę za ch. nie jest
    książkowe :>

    L.

  • 50. Data: 2021-01-12 10:45:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 23:19, ToMasz pisze:
    > napisałem "mądrze". JA nigdy nie miałem dwumasy, dpfa itp. sprzęgło -
    > tak, raz wymieniałem za  300zł. wtryski - jakie miałeś? sprawdziłeś to
    > przed zakupem? Ja naprawialne bosche, ale nie naprawiałem. remont
    > skrzyni? w jakim aucie i kto ją zabił?

    Nikt nie zabił. Poszło uszczelnienie po remoncie sprzęgła, olej uciekł i
    się coś popsowało i trzeba było skrzynię wyciągać i naprawiać. Wtryski
    nie pamiętam, jakieś tam, padły to wymieniłem. Skoro DPF jest to jest,
    podobnie z katalizatorem. Zdycha to wymieniam.

    > O autach, o luksusie, porównaniu komfortu jazdy pomiędzy lexusem a
    > mercedesem - nie mam bladego pojęcia. tak samo wisi mi to i powiewa jak
    > różnica w smaku pomiędzy kawiorem czerwonym a czarnym. albo pomiędzy
    > małżami a osimiornicami. Każdy ma inne zainteresowania. ale mamy też
    > wspólne potrzeby.

    Ja mam potrzebę przewieźć sporą grupę ludzi we w miarę bezpiecznym
    dupowozie. U Ciebie takie potrzeby nie występują widocznie :>

    > tak jak odżywianie i przemieszczanie. Mnie wystarczą
    > frytki, pomidorowa, kotlet, kartofle z kapustą i auto z klimą,
    > poduszkami i przeglądem. Wam? Luksus na 4 kołach, który kosztuje
    > fortunę, który też służy do przemieszczania... i czego jeszcze?

    Ale luksus wam to znaczy komu? Bo ja mam Skodę z 2011 a żona Tojotę z 2009.

    L.