  • 31. Data: 2021-01-11 22:10:53
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.01.2021 o 21:53, Lisciasty pisze:

    > Fabiacz to wołek roboczy tylko dla mnie, dużym żona obwozi dzieci i
    > jeździ roboczo. Układ jak pewnie w 90% polskich rodzin ;)

    Już abstrahując od samochodów, to obawiam się że jednak 90% polskich
    rodzin nie nie ma dzieci, a jak już ma to są poza wiekiem, w którym
    trzeba je wozić. Obserwuję w mojej okolicy, nawet w rodzinie trend taki,
    że do około trzydziestki najważniejsza jest; kariera, fura, dom i
    podróże, a po trzydzieste dochodzą do tego psy lub koty.

  • 32. Data: 2021-01-11 22:18:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-01-11 22:05, Lisciasty wrote:

    > Problem bez sensu. Nic trudnego kupić golasia Dacię, Skodę czy nawet
    > VW, czasem nawet jak się konfiguruje to trzeba dopłacić do elektrycznych
    > szyb :]

    Takie rzeczy o ktorych tu piszesz to w latach o ktorych wspomnialem byl
    zupelny standard w samochodach srednio dobrze lub dobrze wyposazoanych.
    Tylko nie chcialem wypisywac 30-40 ficzerow jak w ogloszeniu sprzedazy.
    Ze fotochromatyczne czy skladane lusterka. Myslalem, ze tu jednak
    wiekszosc ludzi na jakims poziomie jest i wie jak w tamtych latach
    wygladal dobrze wyposazony samochod (nie luksusowo, ale po prostu
    dobrze). Do tej listy wyposazenia mozna sobie tez dodac jakies
    regionalne przystawki - np. webasto dla tych, ktorzy zyja w zimnym,
    podgrzewane fotele, itp.

    Jednak jak widac zawsze trafi sie ktos, kto bedzie rznal glupa dla zasady.

    Zastanawia mnie tylko czemu niektorzy .... wybieraja, zeby robic z
    siebie durnia? No nic, moze za stary juz jestem...

    --
    mk4

  • 33. Data: 2021-01-11 22:37:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 22:18, mk4 pisze:
    > Jednak jak widac zawsze trafi sie ktos, kto bedzie rznal glupa dla zasady.
    >
    > Zastanawia mnie tylko czemu niektorzy .... wybieraja, zeby robic z
    > siebie durnia? No nic, moze za stary juz jestem...

    No ale serio nie rozumiem. Odpalam konfigurator Skody, biorę Octavię
    żeby nie było że jakieś padło typu mój fabiacz chcę specjalnie wybrać.
    Wersja najtańszy golas nie ma systemu aktywnego bezpieczeństwa
    (cokolwiek to oznacza), nie ma przeciwmgielnych z przodu, lakieru
    metalik też nie ma, nie ma haka, grzanych foteli, systemu
    bezkluczykowego i pewnie jeszcze innych pierdół o których nie wiem bo
    się nie znam. Jest silnik buda szyby klima i pewnie poduszki i ABS.
    Nie widzę żeby coś wciskali na siłę w tym golasie, jak się chce to się
    klika i się dodaje.

    L.

  • 34. Data: 2021-01-11 23:05:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2021 o 22:37, Lisciasty pisze:

    > No ale serio nie rozumiem. Odpalam konfigurator Skody,
    odpal jakikolwiek konfigurator:
    brak dpf/fap
    brak dwumasy
    brak turbo, lub turbo bez zmiennej geometrii
    bez zmiennych faz rozrządu
    jak najmniej elektroniki
    klima manualna
    coś z końca produkcji serii, zeby było wiadomo co się psuje
    z fanaberii - wyjmowane tyle fotele.
    robię 10 tys km, i chciałbym aby koszt auta nie przekraczał 10groszy za
    kilometr. dobrze by było żeby auto nie było starsze niz 10 lat.
    podgrzewane lusterka, kamerę cofania podgrzewane fotele, halogeny, lampy
    do jazdy dziennej audio z BT - jak będę chciał to sobie dołożę

    ToMasz

    Ps znalazłem takie aż jedno, jutro jadę je oglądać.

  • 35. Data: 2021-01-11 23:08:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 10:49, Lisciasty pisze:
    > Dawno nie czytałem na bieżąco grupy i widzę że się mocno szarpiecie
    > elektrycznie. To chyba dorzucę coś od siebie żeby było o czym gadać, mam
    > nadzieję że w tym wątku nie dojdzie do zwyczajowych napieprzanek. Ale
    > pewnie dojdzie :P
    > Elektryka chciałem mieć od lat, kiedyś nawet zacząłem przebudowę
    > spaliniaka ale życie i rodzina zweryfikowały to negatywnie :/ Temat
    > odłożyłem na kiedyś i nic się nie działo. Ale ostatnio rzutem na taśmę
    > pojawił się u nas w domu prądowóz. Co prawda nasz będzie za 4 lata jak
    > się spłaci, ale fizycznie jest ;)
    No to gratulacje :) Pamiętam o tym co mam zrobić ale na razie zarobiony
    jestem :)

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2021-01-11 23:11:30
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-01-11 22:37, Lisciasty wrote:

> [...]
    > się nie znam. Jest silnik buda szyby klima i pewnie poduszki i ABS.
    > Nie widzę żeby coś wciskali na siłę w tym golasie, jak się chce to się

    Chyba faktycznie w swoim pojmowaniu nie jestes nawet w okolicach tego o
    co chodzi skoro w twoim kolejnym poscie wystepuje fraza "golas". Ale jak
    mam juz tak urobione i bezmyslne spoleczenstwo to biada nam.

    Napisze juz jak dla krowy na miedzy. Chce dobrze wyposazony samochod
    (wez sobie auto z 2005 roku ze wszystkimi fajerwerkami jakie mozna bylo
    wtedy miec) ale bez:

    * systemu ecall;
    * wbudowanego gps-a;
    * zapamietywania parametrow jazdy;
    * kamer (w tym cofania);
    * systemow wspomagajacych jazde poza ESP, ABS i ASR (choc ten chyba
    razem z ESP). Zadnych asystentow, zadnych kamer obserwujacych zewnetrze.
    * systemow nadzorczych - czyli kamer w srodku (do czegokolwiem mialyby
    sluzyc);
    * asystentow - czyli softu z AI i mikrofonow sluchajacych wszystkiego i
    rejestrujacych wszystko co sie dzieje w srodku;
    * systemu start&stop;
    * systemu ograniczenia predkosci;
    * czujnikow cisnienia w kolach
    * aktywnego tempomatu
    * systemu detekcji martwego pola (tego pola praktyczni enie ma przy
    dobrze ustawionych lusterkach - albo sie widzi w lusterku albo juz katem
    oka - przynajmniej przy dobrze ustawionym fotelu i lusterkach);
    * bez ekranu dotykowego na przedniej desce - do obslugi tych kilku
    kluczowych systemow wystarczy niewielka grupa dobrze zorganizowanych
    przyciskow. Jest szybciej, lepiej a przede wszystkim bezpieczniej.

    Moze jeszcze pominalem jakis gownosystem, ktorego nie chce. Az tak nie
    sledze tematu. Jesli tak to dopisac do listy.

    Sprawa czy to bedzie spalinowy/hybrydowy czy elektryczny jest w tym
    momencie drugorzedna.

    Poza tym auto ma miec wszystko co tylko moze miec - a nie zaden tam golas.

    Kupie bez problemu i (ewentualnie) w dobrej cenie (w koncu z tylu rzeczy
    rezygnuje - powinno byc taniej, prawda?) taki "samochod marzen" za 3-4 lata?

    --
    mk4

  • 37. Data: 2021-01-11 23:19:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Serio? Czyli kasa którą wydawałem na dwumasy, sprzęgła, wtryski, egr,
    > dpf, remont skrzyni i całą kupę innych rzeczy to rozumiem że to były
    > drobne remonty? :>

    napisałem "mądrze". JA nigdy nie miałem dwumasy, dpfa itp. sprzęgło -
    tak, raz wymieniałem za 300zł. wtryski - jakie miałeś? sprawdziłeś to
    przed zakupem? Ja naprawialne bosche, ale nie naprawiałem. remont
    skrzyni? w jakim aucie i kto ją zabił?
    przez ostatnie 22 lata, hamulce, rozrządy, sworznie kierownicy, 1
    przekaźnik i 1 pompka w baku i wspomniane sprzęgło. przy czym np to
    sprzęgło było w "starter packu" po zakupie nieznanego auta.to przez 22
    lata jazdy dieslem. najmłodszy miał 7 lat, a sprzedawałem je jak miały
    grubo ponad 350 tyś.
    szczęście? może 5%. trochę myślenia i czytania przed zakupem, trochę
    słuchania co auto chce powiedzieć.
    O autach, o luksusie, porównaniu komfortu jazdy pomiędzy lexusem a
    mercedesem - nie mam bladego pojęcia. tak samo wisi mi to i powiewa jak
    różnica w smaku pomiędzy kawiorem czerwonym a czarnym. albo pomiędzy
    małżami a osimiornicami. Każdy ma inne zainteresowania. ale mamy też
    wspólne potrzeby. tak jak odżywianie i przemieszczanie. Mnie wystarczą
    frytki, pomidorowa, kotlet, kartofle z kapustą i auto z klimą,
    poduszkami i przeglądem. Wam? Luksus na 4 kołach, który kosztuje
    fortunę, który też służy do przemieszczania... i czego jeszcze?
    ToMasz

  • 38. Data: 2021-01-12 07:44:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale ładowanie już nie darmowe.

    Jeszcze darmowe w większości przypadków.
    Zaczynają to zmieniać, ale wolno im idzie.

  • 39. Data: 2021-01-12 07:47:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 21:31, mk4 pisze:

    > Pan za przeproszeniem p... bajki opowiada ;)
    >
    > Wyglada to raczej tak, ze wiekszosc nie potrzebuje lub wrecz nie chce
    > nic ponad to co bylo juz na wyposazeniu w autach we wczesnych latach
    > 2000.

    Tia - i dlatego kupują raczej drogie, dobrze wyposażone wersje, a golasy
    sprzedają się w ilościach śladowych.
    To samo wśród sprowadzanych złomów - mało kto kupuje tanie Dacie, dużo
    więcej wypasione BMW czy Audi.

    Mylisz własny tyłek z większością, zdecydowanie.

  • 40. Data: 2021-01-12 07:52:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 21:44, Lisciasty pisze:

    > W dniu 2021-01-11 o 19:41, ToMasz pisze:
    na dzień
> [...]

    Nie prąd, tylko kopalnie.
    To jest jedyny powód, dla którego prąd teoretycznie mamy najdroższy w Unii.