  • 31. Data: 2021-04-11 14:13:58
    Temat: Re: Neutralizacja ładunków elektrostatycznych u człowieka
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Elektryzowałeś się o tapicerkę samochodową.

    -----

  • 32. Data: 2021-04-11 17:25:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-28 o 12:47, Andrzej W. pisze:

    > No bo pasek odprowadza ładunek z karoseria nie z człowieka siedzącego na
    > odizolowanym fotelu.
    > W pierwotnym zamyśle miał on chyba chronić przed ładunkiem z wyładowań
    > atmosferycznych ale potem się ludzie zorientowali, że przecież siedzą w
    > metalowej puszce.

    No toś lekko popłynął :) jak piorun walnie w auto to wszystkie koła
    'lecą' :(
    Pasek służył do oprowadzania ładunków elektrostatycznych z karoserii bo
    kiedyś opony miały za dobrą izolację, potem zaczeli do nich dodawać
    więcej sadzy i dlatego teraz paski są niepotrzebne.
    Aler są materiały obiciowe na których też się mocno elektryzujemy,
    jedyne wyjście to mata na fotel.

    --
    Janusz