  • 1. Data: 2022-11-02 05:21:28
    Temat: Ni ma co kupić
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    Dramat, Koreańczycy wycofują ostatnie 4 cylidrowce wolnossące,
    Zostają 3 cylindry których nigdy więcej nie kupie. mam jednego i czekam
    żeby go opchnąć ale nie ma na co wymienić.

    chciałbym samochód wielkości fabi czy i30 ale koniecznie z wolnossącą
    benzyną 4 cylindry.

    moją corsą 1.4 75KM jeździ się perfekcyjnie w porównaniu do drugiego
    pojazdu 1.0 ecobost 125KM którego nienawidzę po miesiącu od zakupu

    elantra to już trochę za duża a tam fajne 1.6 MPI 123KM

  • 2. Data: 2022-11-02 06:59:04
    Temat: Re: Ni ma co kupić
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 05:21:28 +0100, rthrtrr wrote:
    > Dramat, Koreańczycy wycofują ostatnie 4 cylidrowce wolnossące,
    > Zostają 3 cylindry których nigdy więcej nie kupie. mam jednego i czekam
    > żeby go opchnąć ale nie ma na co wymienić.

    Czyby 4 cyl nie spelnialy nowych norm?
    Sa jakies nowe?

> [...]
    >
    > moją corsą 1.4 75KM jeździ się perfekcyjnie w porównaniu do drugiego
    > pojazdu 1.0 ecobost 125KM którego nienawidzę po miesiącu od zakupu

    No ale skoro "wycofują", to moze da sie kupic jakies ostatnie sztuki
    z 4 cyl ..

    > elantra to już trochę za duża a tam fajne 1.6 MPI 123KM

    Kupic, zagazowac :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-11-02 07:16:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-02 o 05:21, rthrtrr pisze:
> [...]
    >
    > moją corsą 1.4 75KM jeździ się perfekcyjnie w porównaniu do drugiego
    > pojazdu 1.0 ecobost 125KM którego nienawidzę po miesiącu od zakupu

    Etam, 3 garnki nie są wcale złe. Mój fabiacz 1,2 na gazie właśnie
    nakręcił 300kkm. Fakt że 20 tys. temu padł silnik ale wymiana na taki
    sam używany i jechane dalej. To jest chyba jakiś silnik od Polo czy
    czegoś tam, w każdym razie dopóki nie padł to nic mu nie było ;)

    L.

  • 4. Data: 2022-11-02 07:50:14
    Od: Maciek <maciek@>

    > pojazdu 1.0 ecobost 125KM którego nienawidzę po miesiącu od zakupu

    Ja tam bardziej patrzę an to wszystko z punktu widzenia zwykłego
    "Kowalskiego" np. chciałby kupić używkę 100tyś km, przejechać przez 10
    lat do 300tyś. Zupełnie mnie nie interesuje dźwięk silnika itp. Jedyne
    wymaganie, ma przeżyć tyle zanim pójdzie na żyletki ;-)

    Co z tym EcoBoostem z najnowszej generacji według Ciebie nie tak? Ciągle
    gdzieś słyszę, że od lat zgarnia nagrody, nawet ten stary co się
    przegrzewał ;-)
    Pierwsza zabawa z silnikiem to chyba rozrząd przed 200kkm, potem przy
    200kkm turbo i co jeszcze?

  • 5. Data: 2022-11-02 07:51:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 02.11.2022 05:21, rthrtrr wrote:
    [...]
    > moją corsą 1.4 75KM jeździ się perfekcyjnie w porównaniu do drugiego
    > pojazdu 1.0 ecobost 125KM którego nienawidzę po miesiącu od zakupu
    1,4 75 KM chyba nigdy nie było (chyba że to jakaś corsa B czy nawet A
    :-) ) Były 1,2 75 KM i 80 KM.

    A co się nie podoba w 3-cylindrowcu? Bo ja sobie trochę pojeździłem
    dacią logan 1,0 100 KM i wrażenia ,,na ucho" są słabe. W zakresie
    2000-2500 obrotów (co u mnie jest częste w jeździe miejskiej) z silnika
    dochodzą dźwięki tak jakby korbowód miał wyjść bokiem. :-) Trzeba
    trzymać powyżej 2500. Chociaż w sumie mogło być gorzej - mogłem trafić
    na bolida z trzycylindrowym dizlem (zdaje się, że są takie). :-D

    W każdym razie mam podobne odczucia - moją czerocylindrową corsą, która
    ma mniej mocy i mniej momentu po mieście (czyli w moim przypadku przez
    zdecydowaną większość czasu) jeździ się przyjemniej. Bo jednak w trasie
    ze względu na wyższe obroty już tak nie czuć szarpania trzycylindrowca,
    a trochę większa moc/moment czynią jazdę bezpieczniejszą/przyjemniejszą.

  • 6. Data: 2022-11-02 09:05:21
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    W dniu 02.11.2022 o 07:16, Lisciasty pisze:
> [...]
    > sam używany i jechane dalej. To jest chyba jakiś silnik od Polo czy
    > czegoś tam, w każdym razie dopóki nie padł to nic mu nie było ;)

    to akurat było fajne ale już nie ma, o ile pamiętam było 1.2 HTP 108nm

    dzisiejsze 1.0 ma 93nm

  • 7. Data: 2022-11-02 09:13:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 07:51, JDX pisze:

> [...]
    > trzymać powyżej 2500. Chociaż w sumie mogło być gorzej - mogłem trafić
    > na bolida z trzycylindrowym dizlem (zdaje się, że są takie). :-D

    Kiedyś oglądałem takiego Hultaja.
    Jak odpalił na zimno, to miałem wrażenie że przytarty jest, uciekaliśmy
    przez całe osiedle od razu, żeby nam w głowie zakup nie zaczął się
    rozważać....

  • 8. Data: 2022-11-02 09:24:22
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > Pierwsza zabawa z silnikiem to chyba rozrząd przed 200kkm, potem przy
    > 200kkm turbo i co jeszcze?

    w teorii, później już pozmniejszali te interwały, mokry pasek rozrządu
    czy jeździsz czy nie po 5-6 latach trzeba wymienić

    co jest nie tak: nie wiem, nie potrafię tego precyzyjnie opisać

    raz: mam wrażenie że nie przetrwa 4 lat tyle co mam corsę i że odfrunie
    do śmietnika po 100tys (dźwięk, wibracje)

    dwa: wszystkie 3 cylindry mają jakieś dodatkowe wyważenia co skutkuje że
    jak przesiadasz się do zwykłej benzyny 4 cylindrowej to silnik pracuje
    jak w formule 1, tzn 3x szybciej wchodzi na obroty i 3x szybciej z nich
    spada, a dokładniej jak wkręcisz 3 cylindrowca do 6tys to później możesz
    iść zrobić kawę zanim wrzucisz kolejny bieg i obroty spadną do takich
    przy których gładko kolejny bieg wskoczy, jak wrzucisz na siłę to masz
    nieprzyjemne szarpnięcie budą, nie znoszę tego, to najgorsza wada, zero
    przyjemności z jazdy dynamicznej, wrażenie gumowości ociężałości napędu
    mimo większej przecież mocy

    trzy: wydaje mi się ogromna turbodziura, wolę wolnossące mpi którym
    jeżdżę (jak trzeba dynamicznie) od 3tys do 6tys

  • 9. Data: 2022-11-02 09:27:48
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > 1,4 75 KM chyba nigdy nie było (chyba że to jakaś corsa B czy nawet A
    > :-) ) Były 1,2 75 KM i 80 KM.

    jak to nie było, corsa E 2018

    https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-e-5-door-1.4
    -ecotec-75hp-22264

> [...]
    > ze względu na wyższe obroty już tak nie czuć szarpania trzycylindrowca,
    > a trochę większa moc/moment czynią jazdę bezpieczniejszą/przyjemniejszą.

    dokładnie

  • 10. Data: 2022-11-02 13:41:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63622933$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    user rthrtrr pisze tak:

> [...]
    > najgorsza wada, zero przyjemności z jazdy dynamicznej, wrażenie
    > gumowości ociężałości napędu mimo większej przecież mocy

    straszne

    nic nie zastąpi pojemnosci. (c) prof Chris

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy