    Date: Wed, 2 Nov 2022 09:24:22 +0100
    Subject: Re: Ni ma co kupić
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: rthrtrr <r...@g...com>

    > Pierwsza zabawa z silnikiem to chyba rozrząd przed 200kkm, potem przy
    > 200kkm turbo i co jeszcze?

    w teorii, później już pozmniejszali te interwały, mokry pasek rozrządu
    czy jeździsz czy nie po 5-6 latach trzeba wymienić

    co jest nie tak: nie wiem, nie potrafię tego precyzyjnie opisać

    raz: mam wrażenie że nie przetrwa 4 lat tyle co mam corsę i że odfrunie
    do śmietnika po 100tys (dźwięk, wibracje)

    dwa: wszystkie 3 cylindry mają jakieś dodatkowe wyważenia co skutkuje że
    jak przesiadasz się do zwykłej benzyny 4 cylindrowej to silnik pracuje
    jak w formule 1, tzn 3x szybciej wchodzi na obroty i 3x szybciej z nich
    spada, a dokładniej jak wkręcisz 3 cylindrowca do 6tys to później możesz
    iść zrobić kawę zanim wrzucisz kolejny bieg i obroty spadną do takich
    przy których gładko kolejny bieg wskoczy, jak wrzucisz na siłę to masz
    nieprzyjemne szarpnięcie budą, nie znoszę tego, to najgorsza wada, zero
    przyjemności z jazdy dynamicznej, wrażenie gumowości ociężałości napędu
    mimo większej przecież mocy

    trzy: wydaje mi się ogromna turbodziura, wolę wolnossące mpi którym
    jeżdżę (jak trzeba dynamicznie) od 3tys do 6tys