  • 71. Data: 2021-12-14 23:35:00
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-14, alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > Przemysł vs amatorka. Tylko zamiast koreksu big tanki.
    > A przeca w c-41 masz podobnie i to Cię nie dziwi? Setka, dwusetka ... idą w tej
    samej
    > temp. w tym samym czasie.

    Mnie też dziwi. Grubsza emulsja, więcej związków srebra, jakby to miało
    niby wyjść tak samo? To już prędzej jak mój imiennik napisał - bardzo
    rozcieńczony wywoływacz i wołanie na granicy jego wyczerpania.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2021-12-15 00:09:26
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 23:35:03 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):

    > Mnie też dziwi. Grubsza emulsja, więcej związków srebra, jakby to miało
    > niby wyjść tak samo? To już prędzej jak mój imiennik napisał - bardzo
    > rozcieńczony wywoływacz i wołanie na granicy jego wyczerpania.

    20-25 minut dokładnie nie pamiętam, wywoływacz oczywiście rozcieńczony.
    4-5 butelek 250ml W41 na tank pewnie ze 20 litrowy, może większy.
    Napinało się kilka filmów jeden obok drugiego, nastawiało zegar i już.

    Mniejsza o to. Wszystko szło do jednego kociołka z jednym czasem wywoływania.

  • 73. Data: 2021-12-15 16:25:44
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 00:09:28 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):

> [...]
    >

    > Mniejsza o to. Wszystko szło do jednego kociołka z jednym czasem wywoływania.

    To jest wywoływacz do papieru, do filmów się nie nadaje.
    Nie chciałbym oglądać efektów takiego wołania.
    Pozdrawiam Marcin

  • 74. Data: 2021-12-15 19:15:24
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    d...@v...pl napisał(a):

    > To jest wywoływacz do papieru, do filmów się nie nadaje.

    Tak, ten wywoływacz (dziś) służy do wyw. papieru.
    Kiedyś miał inny skład i służył również do negatywów.

    > a wołam ponad 40 lat.

    No to powinieneś pamiętać.
    https://wczorajszefotografie.files.wordpress.com/201
    8/12/foton-w41a.jpg?w=584

  • 75. Data: 2021-12-18 00:51:41
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 19:15:25 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):
    > Tak, ten wywoływacz (dziś) służy do wyw. papieru.
    > Kiedyś miał inny skład i służył również do negatywów.
> [...]

    A jakże, pamiętam.
    Używałem z dobrym efektem do błon graficznych, do innych materiałów nadawał się "bo
    był".
    Był też Hydrofen i parę innych wywoływaczy, nader cnotliwych, nawet w
    najczarniejszych latach osiemdziesiątych, wystarczyło trochę pochodzić po
    Foto-Optyce.
    Pozdrawiam Marcin