  • 11. Data: 2022-07-25 14:31:24
    Temat: Re: Nikon i ?rubokr?- czego szuka?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-25, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Mają też pozostałe zalety LCD, np. (zwłaszcza w układzie ze statywem)
    > pozwalają na przybliżenie fragmentów przy ustawianiu ostrości.

    Można to zrobić na LCD.

    > Albo np. wyświetlają jasny obraz w nocy.

    Też można na LCD. Zasadniczo problem z LCD jako jedynym podglądem jest
    taki, że słabo widać w świetle dziennym. Nb. można dokupić wizjer typu
    lunetkowego (elektroniczny) do niektórych aparatów typu "1". Tak jest
    przy Canonach Serii M. Np.:
    https://www.bhphotovideo.com/c/product/1213707-REG/c
    anon_eos_m3_mirrorless_digital.html

    Nie wiem czy jest to powszechna praktyka u innych producentów.

    > Wiem, można to też zrobić podnosząc lustro. Tylko po co wtedy lustro?

    Wydaje fajne dźwięki :)
    A poważniej, czasami LCD wystarczy.

    > Kto widzi, ten widzi :-)
    > Zależy też od wyświetlacza.

    I od wzroku pewnie też :)
    Co masz takiego, że nie widzisz?

    > Szczerze mówiąc, obecnie nie widzę zalet lustra. Zresztą tak czy owak
    > trzeba je podnosić, bo inaczej tłucze całym aparatem i zdjęcia są
    > poruszone.

    Też się przeniosłem już na bezlustrowce.

    > Jakimś tak punktem pośrednim były SLT Sony (stałe, półprzezroczyste
    > lustro). Ale jeśli główna matryca potrafi robić wszystko to, co
    > dodatkowa, to po co to komu? Tak mamy nieco więcej światła na głównej
    > matrycy.
    >
    > Tak, wiem, robię specyficzne zdjęcia.
    > Aczkolwiek jakoś tak wygląda, że producenci myślą podobnie.

    Obiektywnie jest dużo więcej zalet bezlustrowców i jedyne co sprawiało,
    że DSLR były nadal rozwijane to słaba rozdzielczość wizjera. W tej
    chwili nie jest to już problem i dlatego tak jak wcześniej wspomniałem,
    Canon już nie rozwija linii DSLR.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-07-25 19:00:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    anon_eos_m3_mirrorless_digital.html

    > Nie wiem czy jest to powszechna praktyka u innych producentów.

    Jest, u niektórych przynajmniej. Aczkolwiek bardzo tanie to pewnie nie
    jest. I np. może wykluczać się z gorącą stopką itp. Trzeba dokładnie
    sprawdzać.

    Widziałem też wizjer zakładany na wyświetlacz (tylny), taka "lupa".
    No nie wiem - może przy kręceniu filmów to byłoby dobre.

    > I od wzroku pewnie też :)
    > Co masz takiego, że nie widzisz?

    Pewnie głównie nie wiadomo ile tysięcy godzin przed ekranem komputera
    :-)

    W każdym razie te EVF z ca. 2.3 mpix są dla mnie całkiem wystarczające.
    Może i widzę tam jakieś piksele, ale to bez znaczenia praktycznego.
    Jak miałem kiedyś w kamerze EVF klasy 640x480 (albo i mniej), to
    rzeczywiście pikseloza przeszkadzała.

> [...]
    > że DSLR były nadal rozwijane to słaba rozdzielczość wizjera. W tej
    > chwili nie jest to już problem i dlatego tak jak wcześniej wspomniałem,

    Ano. To tak jak kiedyś było w ogóle z aparatami cyfrowymi, były
    "syfrówki" itd., a potem okazało się, że tradycyjny sprzęt stoi na
    wystawie, ale już się go w ogóle nie dotyka (nie mówiąc o użyciu).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2022-07-26 04:27:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-25, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    anon_eos_m3_mirrorless_digital.html

    > Jest, u niektórych przynajmniej. Aczkolwiek bardzo tanie to pewnie nie
    > jest. I np. może wykluczać się z gorącą stopką itp. Trzeba dokładnie
    > sprawdzać.

    Ten Canonowski ca 600-800zł.

> [...]
    >
    > W każdym razie te EVF z ca. 2.3 mpix są dla mnie całkiem wystarczające.
    > Może i widzę tam jakieś piksele, ale to bez znaczenia praktycznego.

    Tyle właśnie mam i nie ma problemu, ale wyobrażam sobie, ktoś kto np. z
    3m widzi na 40-55" telewizorze różnicę pomiędy FHD a 4k, nie mówiąc o
    8k, mógłby bardzo cierpieć :)

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2022-07-26 19:31:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > Tyle właśnie mam i nie ma problemu, ale wyobrażam sobie, ktoś kto np. z
    > 3m widzi na 40-55" telewizorze różnicę pomiędy FHD a 4k, nie mówiąc o

    No tak, coś w tym jest.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2022-07-30 19:15:13
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <h...@4...net>,
    a...@p...onet.pl says...

    > Bezlusterkowca mam, brat też ma.
    > W pewnych sytuacjach jest to wygodne, ale tym razem nie o to mi chodzi.

    Przepraszam za być może zbyt mocną formę postu. Te nowe bezlusterkowe
    puszki od Sony mają genialne bezszumowe, wysokie ISO i to daje
    możliwości, nawet przy architekturze przy lichym swietle co otwiera nowe
    możliwości. To miałem na myśli.

  • 16. Data: 2022-08-01 17:02:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2022 19:15:13 +0200, Gil napisał(a):

> [...]
    > puszki od Sony mają genialne bezszumowe, wysokie ISO i to daje
    > możliwości, nawet przy architekturze przy lichym swietle co otwiera nowe

    Jestem otwarty na różne propozycje, formę wypowiedzi jestem w stanie
    "przefiltrować". U Ciebie nie zauważyłem zbyt mocnej formy.

    Sprawdzę, popatrzę, zastanowię się. Nie śpieszy mi się.

    Natomiast raczej nie jestem z tych, co sprzedają swój sprzęt. Z reguły tego
    typu rzeczy mają u mnie dożywocie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2023-09-06 08:39:21
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    To mnie martwi - pół szafy sprzętu ;-/.

    -----

  • 18. Data: 2023-09-06 08:41:20
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    I ten dźwięk ;-)
    Czy przy włączonym HDR trzykrotne kłapnięcie to lustro, czy tylko migawka?

    -----

  • 19. Data: 2023-09-06 08:46:49
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Nie widzi, bo telewizor robi upscaling.
    Widzi na ruchomym obrazie (jeśli chce zobaczyć, np. wokół loga stacji).

    -----