  • 1. Data: 2021-06-13 11:51:34
    Temat: OC C2D
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Musiałem uruchomić starego PC na Asus P5kc z C2D E6550, DDR2 800.
    Domyślnie jest to ustawione FSB 333, mnożnik 7, czyli procesor chodzi na
    7x333=2,33Ghz
    W biosie zmieniłem FSB na 400, sztywny mnożnik na 7 i ładnie wykręciło
    2,81 Ghz.
    Nic wielkiego, jednak jednocześnie obniżyłem VCore cpu na 1,2V i komputer
    działa stabilnie. Przed OC w ustawieniach auto Vcore było monitorowne
    lekko powyżej 1,3V
    Nie znam się na OC, ale zawsze kojarzyłem, że podnosząc taktowanie raczej
    się podnosi napięcia CPU i nawet Ram.
    Czy ta płyta jest jakaś wyjątkowa, a może ten egzemplarz proca?
    Dzięki temu, że obniżyłem to napięcie temp zancznie spadła względem ust.
    Vcore auto przy OC - a to przy boxowym chłodzeniu ważne.

  • 2. Data: 2021-06-13 12:00:22
    Temat: Re: OC C2D
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 13.06.2021 11:51, pueblo wrote:
> [...]
    > Dzięki temu, że obniżyłem to napięcie temp zancznie spadła względem ust.
    > Vcore auto przy OC - a to przy boxowym chłodzeniu ważne.

    A teraz odpal OCCT i wrzuć jakiś ciężki test, po bluescreenie
    zrozumiesz, że zawsze dobrze myślałeś ;-)

    --
    pzdr
    Roman

  • 3. Data: 2021-06-13 12:42:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 13 Jun 2021 09:51:34 GMT, pueblo napisał(a):

    > Czy ta płyta jest jakaś wyjątkowa, a może ten egzemplarz proca?

    OC fajnie wychodzi dopóki komp pracuje tylko na swoje własne potrzeby.
    Potestuj pod obciążeniem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-06-13 14:32:11
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek Maciejewski, 13 cze 2021 w news:1v4xnfa2dwztr$.1ldwvzb8w8xpk
    $....@4...net napisałeś/aś:

    > OC fajnie wychodzi dopóki komp pracuje tylko na swoje własne potrzeby.
    > Potestuj pod obciążeniem.

    No testowałem, ale Aidą i za krótko. Rzeczywiście - wywalił się,
    podniosłem napięcie na 1,2150 i po 15 minutach się nie wywalił.
    Może spróbuję jakiś cięższy test.
    W każdym razie sedno sprawy jest takie - oc ponad 20% przy zmniejszeniu
    napięcia niemal 10%.

  • 5. Data: 2021-06-14 23:03:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-13 14:32, pueblo wrote:
    > W każdym razie sedno sprawy jest takie - oc ponad 20% przy zmniejszeniu
    > napięcia niemal 10%.

    No ale tak po prostu jest.
    Jak zostawisz napięcie nominalne to podkręcisz do 30%, a jak podniesiesz
    o 10% to do 40% (to tylko przykład).

    Chodzi o to że żeby zagwarantować że proc będzie stabilny to napięcie
    jest 'zawyżone' a częstotliwość 'zaniżona'. Żeby popchnąć go do
    fizycznego limitu napięcie musisz podnieść, ale jeżeli chcesz zachować
    nominalne taktowanie (lub je lekko podnieść) to możesz sobie pozwolić na
    drobny undervolting - wykorzystujesz wtedy 'zapasy' z momentu
    projektowania i produkcji krzemu.

  • 6. Data: 2021-06-16 08:23:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2021 14:32, pueblo wrote:
    > W każdym razie sedno sprawy jest takie - oc ponad 20% przy zmniejszeniu
    > napięcia niemal 10%.

    Każda wyprodukowana sztuka procesora jest inna, nawet jeżeli to ten sam
    model. Dlatego producent ustawia wszystkie sztuki tak samo jak ten
    najsłabszy egzemplarz i podaje na opakowaniu "co gwarantuje".

    Stąd są też edycje do overclockingu, bo te są specjalnie wyprodukowane
    na waflach które przeszły dodatkową weryfikację pod kątem jakości. Ale
    nadal kupisz takie dwa egzemplarze i nie na tym samym sprzęcie nie
    wykręcą dokładnie tyle samo GHz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2021-06-18 12:49:21
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2021-06-13 o 11:51, pueblo pisze:

    [..]

    Podkręcałem kiedyś C2D E8400, który w Youtube dawał radę z płynnym
    odtwarzaniem 1080 @30FPS ale już nie dawał rady odtworzyć płynnie 1080
    @60FPS.

    Po przestawieniu magistrali taktowanie wzrosło z 3GHz do 3,6GHz.
    Niestety, nie przełożyło się to na użyteczność. 1080 @60 pozostało
    nieosiągalne.

    Uprzedzając komentarze odnośnie winy karty graficznej: siedział tam GTX
    750Ti.