  • 11. Data: 2009-03-02 13:48:49
    Temat: Re: OSZUSTWO RePlay - przy przedłuzeniu umowy.
    Od: Pete <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > Proszę, wskaż normę, która wyłącza zastosowanie ustawy w takim przypadku.

    OK. Masz racje.
    Wydawalo mi sie, ze regulaminy aneksow do umow zawieraja odpowiedni
    zapis o wylaczeniu mozliwosci zwrotu.
    Ale znalazlem tylko ograniczenie (PTC) ze towar musi byc zwrocony do
    salonu badz sklepu firmowego (czy to nie jest naruszenie zapisow
    ustawy???).

    --
    Pete

  • 12. Data: 2009-03-02 14:12:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 14:48:49 +0100, Pete napisał(a):

    > OK. Masz racje.
    > Wydawalo mi sie, ze regulaminy aneksow do umow zawieraja odpowiedni
    > zapis o wylaczeniu mozliwosci zwrotu.

    Mogłyby sobie zawierać, w przypadku konsumentów -- bezskuteczny.

    > Ale znalazlem tylko ograniczenie
    > (PTC) ze towar musi byc zwrocony do salonu badz sklepu firmowego (czy to
    > nie jest naruszenie zapisow ustawy???).

    Art. 2 ust. 3: "W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za
    niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co
    strony świadczyły, *ulega zwrotowi w stanie niezmienionym*, chyba że
    zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien
    nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni."
    Analogiczne brzmienie ma art. 7 ust. 3.

    Zatem w obu przypadkach konsument musi zwrócić przedmiot sprzedawcy.
    Aczkolwiek do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy
    złożenie oświadczenia, nie zwrot towaru.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-03-03 09:13:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Aczkolwiek do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy
    > złożenie oświadczenia, nie zwrot towaru.

    No ale jak sie ma to do tego, co ma Era w regulaminie?:

    "12. Na podstawie Art.2 Ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów (...) (Dz. U. Z 2000r. Nr22 poz.271),
    Abonentowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od
    zawartego Aneksu i umowy sprzedaży telefonu zawartej poza punktem
    sprzedaży sieci Era w terminie dziesięciu dni od jej zawarcia. Składając
    stosowne pisemne oświadczenie Abonent jest zobowiązany do zwrotu
    telefonu w nienaruszonym, kompletnym stanie w opakowaniu fabrycznym,
    który nie nosi widocznych znamion używania, wraz ze wszelkimi
    przypisanymi dokumentami, w tym gwarancją, Aneksem do Umowy oraz dowodem
    zakupu w terminie 10 dni od daty odebrania przesyłki od przedstawiciela
    Spedytora. Odstąpienie od umowy oraz zwrot telefonu wraz z dokumentacją
    jest możliwe w jednym z Salonów lub Sklepów Firmowych sieci Era."
    ^^^^^^^^^^^^

    Czyli zakup przez kuriera tak, ale odstapienie - trzeba juz osobiscie?
    Cos nie tak.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2009-03-03 09:36:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 03 Mar 2009 10:13:56 +0100, Pete napisał(a):

> [...]

    > jest możliwe w jednym z Salonów lub Sklepów Firmowych sieci Era."
    >
    > Czyli zakup przez kuriera tak, ale odstapienie - trzeba juz osobiscie?
    > Cos nie tak.

    Zgadza się, skądinąd wydaje mi się, że mamy tu do czynienia z klauzulą
    abuzywną.