  • 21. Data: 2024-02-05 23:50:26
    Temat: Re: [OT[ Obudowa NAS z wifi
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 lut 2024 o 12:08, heby pisze:

    > Ja bym od razu postawił budynek osobny, gdybym miał potrzebę. Byłby
    > godny tych 16TB, prawda?

    Macierze są typowymi rozwiązaniami serwerowymi.
    (także do pojemności znacznie mniejszych niż 16TB)
    Osobne budynki niby też -- ale raczej nie do 16TB.

    Największe 3.5" dyski mają pojemności chyba 30TB,
    więc niby 16TB można mieć na jednym dysku, ale wg
    mnie: taniej, bezpieczniej i wygodniej (szybciej)
    rozłożyć owe 16TB na kilka (można na 3 albo na 5)
    dysków pracujących w redundantnej macierzy RAID5.
    Od dekad wykorzystywane są przeróżne macierze:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Macierz_dyskowa
    dyskowe -- można pokusić się o kombinowany zapis.

    Chyba dałbym 5 dysków 4TB pracujących w RAID5. Na
    me szczęście nie potrzebuję NASa, ale być może za
    jakiś czas myślałbym o macierzach RAID5 na SSD...

    Do jednego dysku (ale nie aż tak pojemnego) można
    wykorzystać stary netbook z 2.5" HDD...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s