  • 1. Data: 2009-09-30 16:43:04
    Temat: Odbiornik na pasmo 108 MHz - 136 MHz z modulacją AM
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam,

    Od pewnego czasu przesiaduję na lotnisku w Pyrzowicach (czasem
    podawane są Katowice) i obserwuję samoloty, czasem robię zdjęcia jak
    ląduję coś wyjątkowego. Istnieją skanery nasłuchowe, dzięki którym
    wiadomo z którego kierunku jest podejście.

    Chciałbym zapytać, czy początkujący poradziłby sobie ze złożeniem
    takiego odbiornika? Zakładam, że jakieś schematy istnieją lub są
    jakieś informacje, który pomogły by w złożeniu takiego odbiornika.
    Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, a chciałbym mieć coś
    "niebanalnego".

    Wybaczcie taką ogólność pytania, ale chciałbym się zorientować, czy
    jest sens bawić się w to, czy nie.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 2. Data: 2009-09-30 18:46:50
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Gusioo wrote:
    > Witam,

    (ciap)
    > Chciałbym zapytać, czy początkujący poradziłby sobie ze złożeniem
    > takiego odbiornika?

    IMO owszem

    >Zakładam, że jakieś schematy istnieją lub są
    > jakieś informacje, który pomogły by w złożeniu takiego odbiornika.
    > Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, a chciałbym mieć coś
    > "niebanalnego".

    1. istnieje taki kit (raczej banalny), tylko nie wiem czy do dostania
    obecnie, ale dokumentacja powinna być
    2. "niebanalne " to raczej juz nie do złozenia przez poczatkujacego

    > Wybaczcie taką ogólność pytania, ale chciałbym się zorientować, czy
    > jest sens bawić się w to, czy nie.

    Zawsze jest "jakiś" sens ;).

    Włodek

  • 3. Data: 2009-09-30 20:30:27
    Od: "Adam C" <acanka NOSPAM @kr.onet.pl>

> [...]
    >jakieś informacje, który pomogły by w złożeniu takiego odbiornika.
    >Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, a chciałbym mieć coś
    To wszystko zależy od "początkującego", nie powiem że będzie szybko i łatwo.
    Ale przy odpowiedniej dozie samozaparcia i wytrwałości jest to do
    osiągnięcia.
    A jaka potem radość ...
    Ten wątek może śledziłeś :

    Życzę powodzenia.

  • 4. Data: 2009-09-30 22:54:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    Gusioo pisze:
    > Witam,
    >
    > Od pewnego czasu przesiaduję na lotnisku w Pyrzowicach (czasem
    > podawane są Katowice) i obserwuję samoloty, czasem robię zdjęcia jak
    > ląduję coś wyjątkowego.

    Tak przez ciekawość - co wyjątkowego może wylądować w Pyrzowicach, co
    może wyjątkowego wylądować na cywilnym lotnisku w Polsce?

  • 5. Data: 2009-10-01 04:27:04
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Tak przez ciekawość - co wyjątkowego może wylądować w Pyrzowicach, co
    [...]

    Witam

    Np. niecywilny samolot ;-) Jakaś CASA, AN czy eF. Czasem w nocy -
    "niewiadomoco".

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 6. Data: 2009-10-01 09:22:16
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 1 Paź, 00:54, Padre <P...@n...net> wrote:

    > Tak przez ciekawość - co wyjątkowego może wylądować w Pyrzowicach, co
    > może wyjątkowego wylądować na cywilnym lotnisku w Polsce?

    Rok 2005 (o ile pamięć mnie nie myli): AN-225 Mrija
    Sierpnień 2009: Patrouille de France, 8 AlphaJet, 2 Rafael'e (wracali
    z Rosji, lądowanie na dotankowanie)
    29.09.2009: Ponownie PdF choć w okronjonym składzie.
    Do tego czartery i inne takie tam. Jeśli myśli, że tam tylko Wizz'y są
    to się mylisz.

  • 7. Data: 2009-10-01 09:26:25
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 30 Wrz, 20:46, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > 1. istnieje taki kit (raczej banalny), tylko nie wiem czy do dostania
    > obecnie, ale dokumentacja powinna być
    > 2. "niebanalne " to raczej juz nie do złozenia przez poczatkujacego

    Pisząc "niebanalne" chodziło mi raczej o "hand made", a nie kolejny
    Uniden, czy inny gotowiec ;-)

    > Zawsze jest "jakiś" sens ;).
    >
    > Włodek

    Do zaczynam poważnie nad tym "jakimś" sensem myśleć ;)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

  • 8. Data: 2009-10-01 09:28:42
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 30 Wrz, 22:30, "Adam C" <acanka NOSPAM @kr.onet.pl> wrote:

    > To wszystko zależy od "początkującego", nie powiem że będzie szybko i łatwo.
    > Ale przy odpowiedniej dozie samozaparcia i wytrwałości jest to do
> [...]

    Nie chcę żeby było szybko i łatwo -- mam na to całą zimę ;)

    Wątek na Elektrodzie śledziłem, ale schematy trochę mnie przeraziły ;)

  • 9. Data: 2009-10-01 10:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gusioo" <f...@g...com> napisał
> [...]
    >jakieś informacje, który pomogły by w złożeniu takiego odbiornika.
    >Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, a chciałbym mieć

    Wszystko jest dla ludzi - zrobic sie zasadniczo da, aczkolwiek
    niekoniecznie sie uda.

    No coz, poki nie sprobujesz to sie nie dowiesz.

    J.

  • 10. Data: 2009-10-01 15:55:44
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > 29.09.2009: Ponownie PdF choć w okronjonym składzie.
    > Do tego czartery i inne takie tam. Jeśli myśli, że tam tylko Wizz'y są

    To ja już chyba za stary jestem, bo to dla mnie rzecz dość normalna tak
    jak ładunki ponad gabarytowe spotykane czasem na drogach. Wyjątkowy to
    może jest dla mnie uprowadzony samolot z perspektywą szturmu, no ale na
    to w Pyrzowicach raczej trudno liczyć :)