-
Data: 2014-02-16 22:36:40
Temat: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Ciężko znaleźć coś z większą pamięcią nie w BGA. Tylko Kilka układów ma
> LQFP100. To już są ostatnie chwile żeby coś sensownego robić na dwóch
> warstwach bez BGA, a co tu mówić o płytkach bez metalizacji.
Zgadzam się w całej rozciągłości. (jak zwykle).
Też zauważam problemy technologiczne:
a) przelotek
b) obudów BGA
oraz degradację oferty starych sprawdzonych T/LQFP xxx, SO i DIP.
Przelotki muszą niestety być, bo sam doświadczałem na prototypach
wyciągnięcie sygnałów pod obudową
TQFP xx.
Jest to bardzo czasochłonne w prototypie, aby wykonać drutem przelotkę pod
takim układem, aby się nie uniósł.
Jeśli bym używał sygnałów z magistralą 32bity+, to w ogóle bym się nie bawił
w ręczne przelotki.
Jednak, jeśli dane mają być strumieniowane tylko do wyświetlacza LCD
magistralą 24 bitową,
to udało mi się bez problemów zrobić płytkę tylko z kilkoma przelotkami i to
głównie do zasilania,
niż do sygnałów.
W takim przypadku - druciana przelotka - jest dużo bardziej bezawaryjna niż
napylana.
W moim życiu spotkałem kilka uszkodzeń przelotek.
Zdecydowana większość z nich była na linii "power".
Jednak na liniach sygnałowych też się zdarzają
Szkoda, że nikt nie opracował/wdrożył technologii "real cooper" w
przelotkach, wykonanych,, tak jak ścieżki.
Zaletą by była ciągłość połączenia, a nie bezpiecznik na brzegu pada i
pionowej metalizacji.
Jest bardzo mało osób, które zauważają ten problem.
Nie wyobrażam sobie stosowania przelotek w technice samolotowej.
powinien być zakaz stosowania płytek z metalizacją otworów w zastosowaniach
lotniczych.
Tragedią jest też, że jak samolot się rozbije - nie sposób znaleźć tego
uszkodzenia i podać go jako przyczynę.
Stąd nie wiadomo, w ilu przypadkach uszkodzeń aparatury miały miejsce
uszkodzenia przelotek na PCB w samolotach.
Ale przecież są zakazy używania komórek, choć nie wiadomo, czy zakłócają
działanie przyrządów samolotu.
To znaczy wiadomo, że mogą zakłócać i dlatego zabrania się ich używania.
Wiadomo, że zdarzają się uszkodzenia przelotek, a nie zabrania się ich
używania w urządzeniach.
Mało tego - w samolotach nie kontroluje się nawet okresowo (jak sadzę) w
żaden sposób ciągłości połączeń na PCB.
A co dopiero w samochodach, sprzęcie AGD, w przemyśle...
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 23:17 Mario
- 16.02.14 23:26 Mario
- 16.02.14 23:28 Sylwester Łazar
- 16.02.14 23:35 Sylwester Łazar
- 17.02.14 09:57 Piotr Gałka
- 17.02.14 10:25 Sylwester Łazar
- 17.02.14 21:04 Lam3r
- 17.02.14 22:51 sundayman
- 17.02.14 23:12 Mario
- 17.02.14 23:16 Mario
- 18.02.14 02:36 Pszemol
- 18.02.14 02:39 Pszemol
- 18.02.14 02:42 Lam3r
- 18.02.14 02:46 Pszemol
- 18.02.14 03:38 Lam3r
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei