-
Data: 2014-02-18 12:30:30
Temat: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>PCB nie nadaje się do lotnictwa. Tak samo zdarzają się błędy przy
>montażu automatycznym, więc ten rodzaj montażu (i zresztą każdy inny)
>nie nadaje się do zastosowania w lotnictwie. No i jeszcze zdarza się, że
>uszkadzają się elementy elektroniczny. To by oznaczało, że urządzenia
>elektroniczne w ogóle nie nadają się do zastosowań w lotnictwie.
1) Przez przypadek wysunąłeś, moim zdaniem całkiem logiczny wniosek.
Zauważ, że nie tylko Ty wysuwasz taką tezę.
Nie sądzę, że jest ona całkowicie urojona.
Toż przecież nawet na tej grupie są zwolennicy programatorów do pralek
w wykonaniu silniczka i styków.
Dlaczego ELEKTRONICY upierają się, że jest to lepsze do pralek?
Skoro do pralek może być lepszy element mechaniczny, to
dlaczego nie w lotnictwie?
2) Ja jestem przeciwnikiem jakichkolwiek styków.
Uważam, że programator do pralki na stykach jest zły,
a także technologia NAPYLANYCH PRZELOTEK na PCB.
3) Zauważyłem, co napisał kolega, że wielokrotne przelotki minimalizują
ryzyko.
Jest to sensowna opcja. Jednak nie kontrolują jej stosowania żadne
regulacje.
W szczególności nie widziałem, żadnego programu PCB,
który domyślnie narzuca stosowanie wielokrotnych przelotek.
W związku z powyższym taka "proteza" jest praktycznie pojęciem martwym
i niekontrolowanym w żaden sposób po zbudowaniu urządzenia.
Należałoby się jeszcze zastanowić nad ich liczbą/sygnał.
Pytanie czy podwójna przelotka/ sygnał załatwia temat.
Zapewne należałoby ustalić, że musi być potrójna, a w wyjątkowych
przypadkach
dopuszcza się stosowanie podwójnej, ale np. w miejscach odległych od siebie
o minimum 1cm.
Uznaje, że taka metoda ma sens w celu utrzymania "trupa" przy życiu.
Mam na myśli technologię napylanych przelotek.
4) Zaufani producenci i cena.
Polecam przypadki zaufanych marek producentów,
którzy do niedawna byli uznawani za dobrych i sprawdzonych w branży
samochodowej,
jak MB czy AUDI. Nadzieja, np. że określone silniki np. AUK, BKH montowane
w AUDI 3,2FSI przejedą bez awarii rozrządu (łańcuch) więcej jak 200 tys. km,
pozostaje tylko nadzieją.
Przy czym inne, DUŻO tańsze modele, nawet historyczne jak Seicento nie mają
_z rozrządem_ niemal żadnego problemu.
Te cieszące się zaufaniem MARKI są wyjątkowo drogie i nie dają gwarancji na
rozrząd. (naprawa: min. 12 tys.PLN)
No, ale przy przekręcaniu kluczyka tracisz tylko 12 tys. zł.
Samolot spada czasem 12 tys. km w dół :-(
> Mi się od czasu do czasu zdarza przy uruchamianiu urządzenia
> znajdować zarówno uszkodzoną przelotkę jak zwarcie między ścieżkami czy
> przetrawienie. I co z tego wynika? Mam zrezygnować z przelotek czy ze
> ścieżek?
Problem produkcji poprawnych ścieżek i przelotek metalizowanych jest różny.
Stopień skomplikowania wielokrotnie większy w przypadku przelotek
metalizowanych.
Nie wiem, dlaczego płytkarnie maja problem ze ścieżką.
Jeśli chodzi o przelotki - to jest dużo większy problem w ich
zdiagnozowaniu.
np. ścieżka jest na powierzchni i łatwo ją można sprawdzić.
przelotka jest napylona w otworze 0,6mm lub mniejszym.
Czym to sprawdzisz?
Ścieżka jest jednorodna przed wytrawieniem, natomiast przelotka
w ogóle nie ma miedzi przed napyleniem.
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.14 13:03 Mario
- 18.02.14 14:45 Sylwester Łazar
- 18.02.14 15:18 Lam3r
- 18.02.14 18:36 Mario
- 18.02.14 19:03 Mario
- 18.02.14 19:57 Sylwester Łazar
- 18.02.14 20:39 Sylwester Łazar
- 18.02.14 20:43 sundayman
- 19.02.14 02:01 Pszemol
- 19.02.14 02:03 Pszemol
- 19.02.14 02:12 Pszemol
- 19.02.14 02:17 Pszemol
- 19.02.14 11:43 Piotr Gałka
- 19.02.14 22:41 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei