  • 61. Data: 2017-03-22 12:24:12
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Wg polskich norm, dopóki nie oświetli go powyżej 1 uA (bo to prąd
    >stały to 10 razy I, a o tym wbił mi na lekcji facet od elektry), to
    >przez sekundę powinien...

    A ja sie spodziewam ze na sloneczku to go zaatakuje znacznie wiekszy
    prad ... ale nie wiecej niz 0.5V (z pojedynczej diody), to moze
    przezyje :-)

    >Choć ustroje oparte o włosek, który się skręca, zawieszone na nim, to
    >delikatne raczej... Więc do mnie należy zadbać, żeby mu się krzywda
    >nie stała.

    Ogranicznik powinien byc.
    A moze nie trzeba ? Jak dobry tlumik, to nie obroci sie wiecej niz 90
    stopni.

    J.

  • 62. Data: 2017-04-19 17:47:47
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mog? miga??
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > 1uA to chinski miernik mierzy, a i na Lavo wychyla wskazowke.
    > Ale my tu 100x mniej

    Zwykle tani chinski miernik ma zakres 200nA, tyle ze dla zmylki
    oznaczany 200mV. Troche lepsze maja 20nA. Mozna tym mierzyc
    prady wsteczne diod, fotodiode tez zmierzy. Jest klopot jak
    prad przekracza 200nA, bo nastepny zakres 1000 razy wiekszy...

    --
    Waldek Hebisch

  • 63. Data: 2017-04-19 21:04:42
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-18 15:46, HF5BS wrote:
    > Hej!
    > Takie pytanie, które zawarłem w temacie i tu powtórzę:
    > Mam dwie lampki ogrodowe, powiedzmy, że świecą, bo świeca i zaprzeczyć
    > sie temu nie da.
    > Ale ja bym sobie zrobił coś innego...
    > Chodzi mi o urządzenie, do fotoelektrycznego porozumiewania się na spore
    > odległości, np. chodzi mi o korytarze Międzyrzeckiego Rejonu
    > Umocnionego, gdzie latarkę widać, a łączności radiowej (pasmo 2m) za
    > cholerę nie ma.

    W MRU bardziej przydatnym byłby przenośny nóż plazmowy.

  • 64. Data: 2017-04-19 21:28:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Pcimol" <...@...com> napisał w wiadomości

    > W MRU bardziej przydatnym byłby przenośny nóż plazmowy.

    Ale po co mam cokolwiek niszczyć?
    Ja tam nie idę na ciecie złomu, czy inne chuligaństwo. Jak już, to rozeznać
    obiekt, obfotografować gacoperze, posiedzieć przy herbatce (a co, nie da
    się?), itd. miło spędzić czas.
    Nawet winko "przewrócić", nie trzeba się od razu ubzdryngolić, jak ostatni
    niewiadomojaki.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)