  • 21. Data: 2010-12-26 12:21:05
    Temat: Re: Olympus E30 następca kiedy ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-26 12:07, n...@o...pl pisze:
    > E-5 kupię za dwa lata, jak cena spadnie

    Chyba używany :)

    > ISO więcej niż 100 mi nie trzeba do studio. Najchętniej kupiłbym E-5 z matrycą
    > Kodaka z E-300 bo wszelkie MOS-y kolorki mają od czapy a i CCD-ki Sony też
    > jakieś dziwaczne pod tym względem.

    Kolorki to się robi suwakami w ACRze.

    > Poza tym Tylko Olympus przysyłam mi prospekty w podstawówce, w latach 80-tych i
    > to jest najważniejsze ;-)
    > :-p

    Mnie w podstawówce przysyłali ze Związku czekoladki z Leninem. Ale jakoś
    w niego nie wierzę :)

    --
    pozdrawia Adam
    /elita taguje, pospólstwo teguje/

  • 22. Data: 2010-12-26 17:39:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 13:21:05 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Chyba używany :)

    > Kolorki to się robi suwakami w ACRze.

    > Mnie w podstawówce przysyłali ze Związku czekoladki z Leninem.

    A to dlatego tak kiepsko się trzymał w mauzoleum, skoro go do czekoladek
    kładli ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 23. Data: 2010-12-28 00:31:57
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-26 12:07, n...@o...pl wrote:
    > Piksele coraz mniejsze u wszystkich. Nie wiadomo po co?

    Wiadomo doskonale po co. Szczęśliwie idzie to w parze z fajniejszym iso, a
    jak jeszcze brać ten sam rozmiar odbitki, to mamy jeszcze więcej powodów
    do radości.

    > Rozpiętość świateł do
    > cieni spada.

    Owszem.

    > Nowych 4/3 ma nie być to i w końcu inni przegonią, bo niektórzy z
    > matrycami APS-C 18Mpix już dogonili ;-)

    Porównywalnie to mogło być z canonem 40D, który miał premierę w okresie
    właśnie E-3, bo dzisiejszy E-5 poza brakiem AA ma wciąż to samo. OD czasu
    40D wyszło już 50D, 60D, 7D.

    > E-5 kupię za dwa lata, jak cena spadnie, tak jak było z E-3

    Jasne, bo premierowa cena to była trochę z czapy. Tylko E-3 jeszcze
    jakośtam był popularny, jeszcze olek miał jawne plany wobec niego,
    wypuszczał równolegle puszki tak trzech segmentów. E-5 może być bardzo
    egzotyczny, bo rynek wtórny pewnie będzie żaden, a wirtualny towar i tak
    nie tanieje.

> [...]
    > Kodaka z E-300 bo wszelkie MOS-y kolorki mają od czapy a i CCD-ki Sony też

    A nie lepiej nauczyć się porządnie wywoływać RAWy i mieć kolory jakie
    chcesz? To nie jest tak trudne.

    Tanio Cię kupili :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 24. Data: 2010-12-28 00:35:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-26 13:18, Janko Muzykant wrote:
    > Nie rzekomo, tylko oficjalnie, wygoogluj sobie wywiad :)

    Bo 4/3 opierał się na mylnym założeniu, że matryce zawsze będą wyjątkowo
    drogie. To jest nieprawda od dawna. Olek wybrał segment, gdzie nie było
    kogokolwiek i lepiej mu to wyjdzie na zdrowie na pewno.

    > Właśnie się doczekałeś kilka miesięcy temu. Pożegnalna puszka,
    > podziękowania za współpracę i zaproszenie do m4/3 :)

    No takie pożegnanie jest miłe, ale cena wyjątkowo niemiła.

    > Nikt ci prezentu nie zrobi, chyba że z kita. Lepsze obiektywy zostały w
    > Polsce sprzedane w ilościach detalicznych.
    >
    > PS. Wiedziałem, że się jakiś wesołek ujawni :)

    A tak na prawdę to trochę smutne, że olkowi nie udało się zbudować systemu
    cyfrowego od podstaw. Wychodzi na to że każdemu lepiej ciągnąć stary wózek
    poanalogowy niż eksperymentować drastycznie. To tłumaczy dlaczego sony tak
    bardzo chciało kupić sobie minoltę.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 25. Data: 2010-12-28 08:45:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-28 01:35, dominik pisze:
> [...]
    > poanalogowy niż eksperymentować drastycznie. To tłumaczy dlaczego sony tak

    Przyczyna jest imo trochę inna. Uparcie wsadzając ten swój koszmarny
    filtr olek nie miał nic do zaoferowania względem konkurencji. Szkła
    dobre, ale ani dynamiki, ani szybkości, ani przede wszystkim ostrości.
    Nikt z ludzi, którzy mogą być liderami, nie chciał tego do pracy, ani
    jako drugiej puszki. Brakło zatem ''legend'' jaką zrobiły najpierw
    kotlety w Canonie, potem w Nikonie. Brakło też national -ludków, którzy
    pojeździliby z puszką po świecie. W praktyce olek stał się symbolem
    taniochy bez stabilizacji, w zestawie z podwójnym kitem - taki ogon
    marketowy. To się musiało tak skończyć.

    --
    pozdrawia Adam
    /a ty jak wyciągasz dotację? ''na unię'', ''na ekologię'' czy ''na

  • 26. Data: 2010-12-28 08:53:26
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 23 Gru, 20:43, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > He, gdzie dziś są te wszystkie zacietrzewione misie ryczące na każdego,
    > co śmiał o olku źle powiedzieć? :)

    Robią zdjęcia (olkami oczywiście) - misiu - i nie pitolą na forum ...

  • 27. Data: 2010-12-31 11:46:06
    Od: n...@o...pl

    Macie niezłe samopoczucie chłopaki. Gratuluję ;-)
    Szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.maxmodels.pl