  • 11. Data: 2020-02-17 18:02:05
    Temat: Re: Omijanie na pasach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 15:43, Queequeg pisze:

    > I nikt tego nie neguje.

    Za dużo powiedziane. W tym wątku może i nie (nie wiem - mam debiliu w
    kf) ale znaczący procent aktywnych użytkowników uważa inaczej.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-02-18 12:13:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Za dużo powiedziane. W tym wątku może i nie (nie wiem - mam debiliu w
    > kf) ale znaczący procent aktywnych użytkowników uważa inaczej.

    Wydaje mi się, że zasada "nie widzę -> może być tam cokolwiek -> nie
    jadę albo baaaardzo zwalniam i mam oczy dookoła głowy" jest dosyć
    zdroworozsądkowa. Chyba chciałbym wierzyć, że inni też tak uważają...

  • 13. Data: 2020-02-18 18:12:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.02.2020 o 12:13, Queequeg pisze:

    > Wydaje mi się, że zasada "nie widzę -> może być tam cokolwiek -> nie
    > jadę albo baaaardzo zwalniam i mam oczy dookoła głowy" jest dosyć
    > zdroworozsądkowa. Chyba chciałbym wierzyć, że inni też tak uważają...

    To widocznie inną grupę czytasz albo kretyni z mojego kaefa wymarli lub
    zmądrzeli;)

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-02-25 12:27:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To widocznie inną grupę czytasz albo kretyni z mojego kaefa wymarli lub
    > zmądrzeli;)

    A swoją drogą, wracając do tematu... czy ten przepis dotyczący
    wyprzedzania na pasach nie dotyczy aby tylko przejść bez sygnalizacji? Jak
    piesi mają czerwone i nie ma pieszego na przejściu, to przejście chyba nie
    różni się niczym od normalnej drogi?

  • 15. Data: 2020-02-25 12:28:04
    Temat: Re: Omijanie na pasach. Wyprzedzanie.
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    UrMy <l...@s...pl> wrote:

    > Ja, przed przejściem, nie jadę równolegle z innym pojazdem.
    > Wtedy nie ma problemu, czy ja wyprzedzam, czy on wyprzedza.

    Staram się robić tak samo, ale czasem ruch jest tak gęsty, że nie da się
    inaczej.

  • 16. Data: 2020-02-25 13:07:22
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 25.02.2020 o 12:27, Queequeg pisze:
    > czy ten przepis dotyczący
    > wyprzedzania na pasach nie dotyczy aby tylko przejść bez sygnalizacji?

    PORD Art. 26. ust.3.:
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

    Grzegorz Tomczyk

  • 17. Data: 2020-02-25 21:32:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > piesi mają czerwone i nie ma pieszego na przejściu, to przejście chyba nie

    Zasadniczo tyczy się przejść o ruchu niekierowanym. Natomiast (głowy nie
    dam) szczególna ostrożność dotyczy wszystkich przejść i skrzyżowań, więc
    jednak czymś tam się od "normalnej drogi" chyba różni.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-02-26 12:53:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-25 o 12:28, Queequeg pisze:

    > Staram się robić tak samo, ale czasem ruch jest tak gęsty, że nie da się
    > inaczej.

    Skoro nie jedzie "równolegle", to znaczy zapewne, że zwalnia, czyli
    bezwiednie powoduje, że tamten wyprzedza i popełnia wykroczenie.

    Ścisłe przestrzeganie rygorystycznej definicji wyprzedzania (i jego
    zakazu przed przejściami) w ruchu miejskim jest niemożliwe.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2020-02-26 13:26:00
    Od: "Stan76" <l...@b...pl>

    > Skoro nie jedzie "równolegle", to znaczy zapewne, że zwalnia, czyli
    > bezwiednie powoduje, że tamten wyprzedza i popełnia wykroczenie.

    Nie, to nie znaczy, ze zwalnia. To znaczy że jedzie z prawie taka samą
    prędkością.

    > Ścisłe przestrzeganie rygorystycznej definicji wyprzedzania (i jego zakazu
    > przed przejściami) w ruchu miejskim jest niemożliwe.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Jest możliwe. Dla chcącego nie ma nic trudnego.

  • 20. Data: 2020-02-26 14:01:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2020 o 13:26, Stan76 pisze:

    > Jest możliwe.

    Jeśli ktoś nie jest kapeluszem, a w zamian posiada mózg, to nie jest.
    KAPELUSZ PLONK WARNING