  • 1. Data: 2010-01-22 23:01:37
    Temat: Opel Astra II (G) - dziwny dźwięk amortyzatorów
    Od: "Mariusz" <m...@k...pl>

    Hej,

    Opel Astra II (G) kombi, rocznik 2007, silnik 1.4 benzyna.

    Gdy najeżdżam na garba, a nawet gdy szybko jadę i na ulicy są nierówności
    powodujące dosyć gwałtowny skok amortyzatorów, słychać wówczas wyraźne,
    głośne jakby tarcie amortyzatorów, coś rzęzi, zachrypłe takie, gdy
    amortyzator się porusza, zamiast SSSSS sssss jak w innych autach, słyszę
    CHRRRRR!!! CHRRRRR!!! Jest to stosunkowo głośne. Nie jest to moje auto
    (służbowe), facet opiekujący sie flotą w firmie twierdzi, że to normalne w
    Oplach bo coś tam się zabrudza w amortyzatorach czy gdzieś i podobno tak
    mają, nie warto tego czyścić bo i tak się znów zabrudzi - twierdzi.

    Może ktoś z Was to potwierdzić?

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
    Mariusz

  • 2. Data: 2010-01-22 23:21:53
    Temat: Re: Opel Astra II (G) - dziwny dźwięk amortyzatorów
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Opel Astra II (G) kombi, rocznik 2007, silnik 1.4 benzyna.
    >
    > Gdy najeżdżam na garba,

    Jest to do zrobienia - tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu.
    Doraźnie pryskali sprayem silikonowym,
    przyciśnięci wymienili.i przestało.

    W Astrze III (też kombi) przy podobnym objawie
    (też trochę walczyłem i udowadniałem)
    wymieniałi łożyska amortyzatorów.
    Tez przestało.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-01-23 10:36:33
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Mariusz" <m...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jest to do zrobienia - tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu.

    Mogą też skrzypieć gumy na obejmach drążka stabilizatora.

  • 4. Data: 2010-01-23 13:34:50
    Temat: Re: Opel Astra II (G) - dziwny dĽwięk amortyzatorów
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 23:21:53 +0100, "J_K_K"
    <j...@i...fm> wrote:

    >Jest to do zrobienia - tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu.
    >Doraźnie pryskali sprayem silikonowym,
    >przyciśnięci wymienili.i przestało.

    Pacjent: Vectra C
    Wymienine tuleje, "skrzypi" dalej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

    http://aukcje.wosp.org.pl/show_user_auctions.php?uid
    =18273

  • 5. Data: 2010-01-23 20:21:00
    Temat: Re: Opel Astra II (G) - dziwny dĄwięk amortyzatorów
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e6rll5lr2vi8oii8ufto2ln0ubap4b732a@4ax.com...

    > Pacjent: Vectra C
    > Wymienine tuleje, "skrzypi" dalej.

    Ponieważ technika bliższa Astry H,
    spróbował bym z tymi łożyskami amortyzatorów.

    Pzdr

    JKK