  • 1. Data: 2010-01-22 21:27:15
    Temat: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Witam

    Kupiłem tydzień temu mój pierwszy samochód.
    Jest to Astra II 1,7 DTI Kombi 2006r..

    Właściwe samochód jest super, ale mam 2 niedające mi spokoju problemy.

    1. Strasznie wolno się nagrzewa. Praktycznie dopiero po pół godzinnej
    jeździe zaczyna lecieć ciepłe powietrze z wietrzników. Problem jest tym
    większy, że razem z żoną mamy 8 miesięczne córeczkę i jadąc do rodziców, czy
    do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby samochód
    się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby zrobiło się
    znośnie").

    2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to przednia i
    przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie zaparowane.
    Czytałem gdzieś na forum, że często jest to wina Klimy i filtrów powietrza i
    "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego wymieniłem obydwa u znajomego w
    warsztacie - niestety nie pomogło.

    Czy jest jakieś rozwiązanie na obydwa problemy ??
    I czy to właściwie normalne w tym modelu ??

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2010-01-22 21:47:44
    Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kleszcz" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > 1. Strasznie wolno się nagrzewa.

    Taki urok diesli - efekt wysokiej sprawności energetycznej. Trzeba było
    kupić z silnikiem benzynowym - o ile termostat sprawny rozgrzewa się o wiele
    szybciej. Można zamontować webasto - podgrzewacz postojowy, dość kosztowne
    ale komfortowe rozwiązanie.

    > 2. Strasznie parują w nim szyby.

    A czy poprawnie zostały wymienione te fltry? Przy przeciwpyłkowym trzeba
    uważać by go właściwą stroną umieścić. A jak masz ustawione pokętło obiegu?
    Masz otwarty, czy zamknięty? Przy zamkniętnym zawsze będą parować, nawet
    przy sprawnej klimie. A osuszacz był wymieniony? Po czterech latach może być
    do wymiany - trochę szarpnie po kieszeni.

  • 3. Data: 2010-01-22 21:49:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kleszcz wrote:

> [...]
    > filtrów powietrza i "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego
    > wymieniłem obydwa u znajomego w warsztacie - niestety nie pomogło.

    Wilgoć w aucie i/lub uszkodzona klimatyzacja.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-01-22 22:16:20
    Od: "B.Z." <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > filtrów powietrza i "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego
    > wymieniłem obydwa u znajomego w warsztacie - niestety nie pomogło.

    Sprawdź czy nie masz włączonego obiegu wewnętrznego - dość często po prostu pali
    się silniczek/przycina klapa. Można to "ręcznie" przesunąć.

    B.Z.
    --
    Ciekawa gra przez przeglądarkę: http://wojownicy.eu
    Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl

  • 5. Data: 2010-01-22 22:17:43
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Można zamontować webasto - podgrzewacz postojowy, dość kosztowne ale
    > komfortowe rozwiązanie.

    Sprawdzałem w necie podgrzewacze i cena ok. 1 tyś trochę mnie zniechęca.
    Dlatego sobie odpuszczę i pozostanę przy kółkach wokół domu.

> [...]
    > nawet przy sprawnej klimie. A osuszacz był wymieniony? Po czterech latach
    > może być do wymiany - trochę szarpnie po kieszeni.

    Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony.
    Osuszacz nie był wymieniany - da sie jakoś sprawdzić czy aktualny jest
    sprawny ??
    Co do filtrów to niestety nie wiem czy dobrze je zamontował, ale za tydzień
    jadę do kumpla Teścia (który również jest mechanikiem) to sprawdzi czy jest
    ok.

    Pzdr

  • 6. Data: 2010-01-22 22:23:48
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Użytkownik "B.Z." <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hjd4it$4df$...@n...onet.pl...

    > Sprawdź czy nie masz włączonego obiegu wewnętrznego - dość często po
    > prostu pali się silniczek/przycina klapa. Można to "ręcznie" przesunąć.

    Testowałem włącznik obiegu zamkniętego. Jak go uruchomię to w kilka sekund
    mam zaparowane szyby.
    Poza tym nie uruchamia się jak włączony jest nawiew na przednią szybę -
    dopiero przy zmianie nawiewu zamyka sie obieg wew.

    Pzdr

  • 7. Data: 2010-01-22 22:38:58
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Sprawdzałem w necie podgrzewacze i cena ok. 1 tyś trochę mnie zniechęca.
    > Dlatego sobie odpuszczę i pozostanę przy kółkach wokół domu.

    Webasto kosztuje 4-6 kawałków, "podgrzewacze" Ci nie pomogą.

> [...]
    > Co do filtrów to niestety nie wiem czy dobrze je zamontował, ale za
    > tydzień jadę do kumpla Teścia (który również jest mechanikiem) to sprawdzi

    Warto auto osuszyć, i to gruntownie. Można wspomagać się szmatami na
    dywanikach (które wkładamy po przyjeździe a wyjmujemy przed odjazdem,
    oczywiście trzepiemy dywaniki pozbywając się śniegu itp.) i silikonowym
    żwirkiem dla kota lub inną silnie higroskopijną substancją pod fotelem
    pasażera. Przede wszystkim pamiętaj w wyłączaniu klimatyzacji na kilka
    kilometrów przed dojechaniem do domu - nastepnym razem nie będzie problemu
    zaparowywania szyb. A generalnie - używanie klimy w zimie raczej mija się z
    celem, ponizej pewnej temperatury, mimo włączenia i tak nie będzie działała.
    Ogrzewaj szybę na pełnej "parze" dmuchawy z zachowaniem zasady - najpierw
    rozgrzwasz silnik, potem dopiero włączasz ogrzewanie i przez kilka minut
    masz uchylone okno. Osuszenie auta, zadbanie by parownik był suchy przy
    odpaleniu powinny pomóc. Na podniesienie temperatury w dieslu, poza webasto
    raczej nie znajdziesz sposobu.
    Wymiana filtrów to nie jest żadna filozofia i nie sądze, zeby ktoś to mógł
    spierniczyć, choć kilka razy wychodząc z założenia, że ciężko coś tam
    spierniczyć, zostałem mocno zaskoczony ;-).

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2010-01-22 22:53:22
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Kleszcz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Kupiłem tydzień temu mój pierwszy samochód.
    > Jest to Astra II 1,7 DTI Kombi 2006r..

    Moze troche nie na temat?
    Cos mi sie wydaje ze diesel z pojemnoscia 1.7,
    rocznik 2006 to bedzie raczej CDTi a nie DTI?

  • 9. Data: 2010-01-22 22:59:31
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup

    > Moze troche nie na temat?
    > Cos mi sie wydaje ze diesel z pojemnoscia 1.7,
    > rocznik 2006 to bedzie raczej CDTi a nie DTI?

    Tak masz rację jest to CDTi.

  • 10. Data: 2010-01-22 23:04:30
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony.

    Dywaniki masz welurowe czy gumowe? Jeśli 3 osoby jadą samochodem, to
    pary się trochę niestety tworzy. Spróbuj po zakończeniu jazdy dokładnie
    przewietrzyć samochód otwierając na 2 minuty wszystkie drzwi i usuń
    wilgoś z podłogi (wylej wodę z dywaników gumowych - z welurowymi
    niestety gorzej)